ספינות והסעות למילואים: החברות הציבוריות מתגייסות לעזור

שורה של חברות ציבוריות במשק התגייסו לעזור לציבור עם שורה של מיזמים • צים מעמידה את האוניות לשירות המדינה • Wix מסייעים בין היתר לחיילים ולמשפחות מהדרום • מאנדיי מסייעת בריכוז היוזמות האזרחיות בעורף • מובילאיי תורמת כ-5 מיליון שקל • מדיוונד העבירה את כל מלאי הטיפול בכוויות לבתי החולים בישראל • פלייטיקה מספקת תמיכה נפשית לעובדים • פאגאיה רכשה מחשבים לילדי העוטף

האונייה צים סמי עופר / צילום: צים
האונייה צים סמי עופר / צילום: צים

חברת התובלה הימית צים  הודיעה על העמדת כל האוניות והתשתיות שלה בעדיפות ראשונה לטובת מדינת ישראל. בשלב זה, עוד לא התקבלה בחברה פנייה כלשהי מהמדינה אך בצים מציינים כי יעמידו את האוניות והתשתיות "לטובת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל, בעדיפות ראשונה".

אירוח משפחות מהדרום ואיסוף ציוד: המיזמים האזרחיים שכדאי להכיר 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, כתב לעובדים אתמול בלילה: "הבוקר, שבת, חג שמחת תורה, נפתחה מלחמת פתע על מדינת ישראל מרצועת עזה, במלחמה מהקשות ביותר שידעה המדינה. אירועים אלו קשים מנשוא, ועולים באובדן רב של חיי אדם, פצועים רבים וככל הנראה גם מספרים בלתי נתפסים של חטופים, חיילים ואזרחים. אנו מתמודדים מול רוצחים חסרי מצפון שרוצחים ללא רחם אזרחים, ילדים ותינוקות חסרי ישע. נראה שהאירוע יהיה כרוך בכאב רב לכולנו.

"למרות הכאב הרב, אני בטוח שנדע להתמודד איתו. ארגוני המחבלים ישלמו מחיר כבד מאד על ההתקפה הנפשעת הזאת". גליקמן הציע סיוע לעובדים והוסיף כי "אני בטוח שנתאושש, ניתן מכה מוחצת לאויב ונתגבר על הפצעים שלנו. זה הזמן לערבות הדדית ולאחדות! רק ביחד נתחזק!".

גם Wix, מאנדיי ומובילאיי התגייסו

גם בחברת האינטרנט Wix  פועלים לסייע על רקע המצב הביטחוני, ובין היתר עוסקים שם בהסעות חיילי מילואים לדרום, העברת אוכל לחיילים, איסוף ציוד לחיילים ולמשפחות וכן עזרה לעובדי החברה שגרים בדרום.

גם חברת התוכנה מאנדיי פעילה בנושא: החל מאתמול, צוותי מאנדיי מסייעים בריכוז היוזמות האזרחיות בעורף ובבניית תשתית טכנולוגית פשוטה ונגישה כדי לאפשר מתן סיוע יעיל וממוקד. בין הפרוייקטים שנכללים במאמץ זה, שמובל על ידי זרוע הפילנטרופיה של מאנדיי דיגיטל ליפט: ריכוז פרטיהן של אלפי משפחות על מנת לבצע חיבורים מתאימים בין משפחות מהדרום ומשפחות מארחות מכל הארץ, חיבור 50 מתנדבים למערך לקיחת דמים וטיפול במנות דם, סיוע לחמ"לים שונים שהוקמו ביוזמות אזרחיות בהם משפחות חטופים, לב אחד - התארגנות אזרחית, ציוד לוגיסטי, טרמפים לחיילים, סיוע למשפחות מילואים. רבים מהפרוייקטים האלו נעשים יחד עם ארגוני המחאה השונים שפועלים כרגע כארגוני התנדבות אזרחית.

במאנדיי ציינו שלמעלה מ-100 עובדי החברה לוקחים חלק המאמצים ובהנגשת הפלטפורמה כך שניתן לבצע התאמה מהירה לצרכים הפרטניים של כל יוזמה.
נוסף על כך תרמה החברה 100 ק"ג מזון לבית החולים ברזילי.

חברת מובילאיי הודיעה הבוקר (ב') שתתרום כ-5 מיליון שקל שיוענקו לארגונים ללא כוונת רווח אשר פעילותם ממוקדת במציאת קורת גג לתושבי קו הלחימה הזקוקים לדיור חלופי, סעד תרופות והשלמת ציוד חסר. התרומות יועברו לארגונים בשיתוף פעולה עם עמותת מתן.

מדיוונד העבירה את כל מלאי הטיפול בכוויות לבתי החולים בישראל

חברת מדיוונד הישראלית, שפיתחה ומייצרת את מוצר הטיפול בכוויות נקסוברייד, הודיעה כי לאור מצב המלחמה הנוכחי העבירה את כל המלאי שלה לבתי החולים בישראל, לטיפול בחיילים ואזרחים. החברה מסרה כי החלטה זו לא תפגע בהשקה של מוצרי החברה בארה"ב, שם כבר הועבר המלאי הדרוש לשותפה השיווקית ווריסל.

מדיוונד הודיעה כי היא תעמוד בהתחייבויות שלה כלפי השותפים שלה, לשיווק NexoBrid במדינות נוספות בעולם. לאחרונה הושקה התרופה בארה"ב וביפן והחברה מחויבת לספק תרופות לשווקים הללו.

התרופה נקסוברייד מאפשרת סילוק מהיר של רקמות מתות שנכוו כדי להקל על החלמה של כוויות וביצוע ניתוחי השתלת עור. השימוש במוצר נקסוברייד לעומת הסרת הרקמות בניתוח, מאפשר חיסכון ברופאים וטיפול במספר רב של נפגעים בבת אחת.

פיתוח המוצר מומן בחלקו על ידי BARDA, הרשות בממשלת ארה"ב, האחראית על הצטיידות במוצרים רפואיים לשעת חירום. עד היום רכשה BARDA מוצרים ממדיוונד בהיקף של 16.8 מיליון דולר והשקיעה בה כ-100 מיליון דולר. לפני כשבוע הודיעה החברה כי מדיוונד קיבלה השקעה נוספת של 6.5 מיליון דולר מצבא ארה"ב, לצורך פיתוח התרופה והתאמתה לשימוש בשדה הקרב. "כעת זה נראה רלוונטי מתמיד", אומר מנכ"ל החברה, עופר גונן. בנוסף, BARDA הודיעה על כוונתה לרכוש מלאי חירום נוסף לממשלת ארה"ב בהיקף של 10 מיליון דולר. עד היום השקיעה BARDA כ-100 מיליון דולר בחברה ורכשה מוצרים ב-16.8 מיליון דולר.

מדיוונד  נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 70 מיליון דולר והיום לא ניכרה תזוזה במנייתה. ברבעון השני רשמה החברה הכנסות מהמוצר לכוויות בהיקף של 4.8 מיליון דולר, לעומת 4.7 מיליון ברבעון המקביל.

פלייטיקה מממנת טיפולים פסיכולוגים לעובדים

חברת פלייטיקה מעניקה מימון טיפול פסיכולוגי לכל עובד ועובדת המעוניינים וזקוקים לכך. בנוסף מאפשרת לקבל תמיכה נפשית וטיפול בחרדה עם פסיכותרפיסטית למבוגרים ותמיכה לילדים בלחץ וחרדה עם פסיכולוגית חינוכית. צוות ה-wellbeing של החברה מרכז ומעביר מזון, ציוד פארמה והיגיינה וציוד בסיסי לעובדים שגויסו או בני משפחה שזקוקים לכך.

בנוסף, החברה מרכזת בקשות של עובדים ועובדות שמעוניינים לארח משפחות מקו האש ותשא בהוצאות הכרוכות בכך (בכלל זה הסעות למשפחות המארחות, תספק צעצועים וספרים לילדים, עזרה כלכלית למשפחה המארחת). כמו כן החברה תרמה אפודים קרמיים באמצעות עמותת פעימת הלב. בנוסף, בימים אלו מנהלת מבצע לאיסוף תרומות במשרדי החברה עבור חיילים ותושבים בדרום הזקוקים לכך ותעביר אליהם את התרומות שיאספו. 

פאגאיה רכשה מחשבים לילדי העוטף

חברת הפינטק פאגאיה ועובדיה גם תורמים ומסייעים לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל. החברה תרמה אתמול (ג') מחשבים חדשים לילדי העוטף שמשתכנים בכפר המכביה כדי לסייע להם בלימודים מרחוק. כמו כן נוצר קשר עם מועצה אזורית חוף אשקלון לתמיכה נפשית והפעלות לילדים על ידי עובדי החברה.

בנוסף, עובדי החברה אורזים מזון וציוד לעשרות עמיתיהם בפאגאיה שגוייסו בצו 8 ונרכש לבוש חם ומזון לחיילים מפלסר צנחנים. עובדי החברה שיש ברשותם חדר פנוי ומתגוררים במרכז מציעים לתושבי הדרום המפונים להתארח אצלם.