החברות שדיווחו על השבתת המפעלים באזורי הלחימה

על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס, שורת חברות דיווחו על השבתת מפעלים באזורי לחימה בדרום • מבין החברות שהודיעו על הפסקת הפעילות: טופ גאם, כפרית, אינרום ותורפז

מפעל ייצור הסוכריות  של טופ גאם / צילום: מצגת החברה
מפעל ייצור הסוכריות של טופ גאם / צילום: מצגת החברה

על רקע המלחמה בין החמאס לישראל, מספר החברות שמפעילות מפעלים באזורי הלחימה ומדווחות על השבתת הפעילות, הולך וגדל.

המניות הישראליות בוול סטריט ירדו כנגד המגמה: "המצב עלול לייצר לחץ על המניות" 
הברומטר של המשק: המלחמה מחקה לבנקים מחצית מהתשואה השנתית ביום אחד 

כיממה לאחר תחילת האירועים הבטחוניים, חברת כפרית , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תרכיזים ותערובות לתעשיית הפלסטיק תעשיות דיווחה ביום א' כי בעקבות המלחמה שפרצה בישראל, מפעל החברה הממוקם בכפר עזה אינו פעיל. במקביל דיווחה החברה כי יתר מפעלי החברה המצויים ברחבי העולם פועלים כסדרם.  

לצד הדיווח של חברת כפרית, אמש (ב'), חברת אינרום  העוסקת בייצור ושיווק מוצרים לענפי הבנייה, עדכנה כי בעקבות המלחמה, נפגע מפעל הייצור המרכזי בתחום פעילות מוצרי הצבעים של החברה שבקיבוץ ניר עוז, בו פועלת החברה באמצעות חברת-הבת נירלט צבעים. במקביל, החברה דיווחה כי הגישה לאזור המפעל והקיבוץ בכלל נחסמה על-ידי כוחות הביטחון והוא אינו פועל, כשאין לחברה יכולת לאמוד את היקף הפגיעה במפעל ואת השפעתה על פעילות החברה. 

רשימת החברות שמשביתות מפעלים באזורי הלחימה מתרחבת

היום (ג') חברות נוספות פרסמו דיווחים באתר הבורסה על סגירת הפעילות באזורי הלחימה: חברת טופ גאם , העוסקת בפיתוח ומכירת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה, עדכנה כי בעקבות האירועים הביטחוניים, מפעל החברה בשדרות אינו פעיל, וישוב לפעילות בהתאם למצב הבטחוני ולאחר אישור הרשויות המוסמכות. במקביל החברה הדגישה כי המפעל מוכר כמפעל חיוני. בנוסף מטעם החברה נמסר כי היא סבורה שבטווח המיידי השפעות הפסקת פעילות המפעל על החברה הן שוליות, ותדווח בהתאם להתארכות המערכה וההתפתחויות כנדרש.

חברת תורפז , העוסקת בפיתוח וייצור תמציות טעם וריח לתעשיות הקוסמטיקה והמזון, עדכנה גם היא כי בעקבות האירועים הביטחוניים בדרום הארץ, כל מפעלי החברה המצויים בארץ ובעולם ממשיכים לפעול כסדרם, למעט פעילות הייצור במפעל חברת הבת, כימדע תעשיות, הממוקם בעוטף עזה. עוד ציינה החברה כי מפעל כימדע יישוב לפעילות בהתאם למצב הביטחוני והוראות הרשויות המוסמכות. במקביל הדגישה החברה כי מטה כימדע ממשיך לעבוד כרגיל בהתאם להנחיות הרלוונטיות, והחברה ממשיכה להיות בקשר שוטף ולתת מענה ללקוחותיה.

לצד זאת הודגש כי "החברה מעריכה, כי נכון למועד דיווח זה, להפסקת פעילות הייצור בחברת הבת, לא צפויה להיות השפעה מהותית על פעילות החברה וחוסנה הפיננסי. אולם, ככל שהמצב הבטחוני יתמשך, עשויות להיות לכך השפעות בטווח הקצר אשר טרם ניתן לאמוד את היקפן על תוצאות הפעילות".

חברת קרור , העוסקת ביצור ושיווק משקאות קלים ומים מינרלים, וייצור ושיווק צ'יפס קפוא ע"י "תפוגן" עדכנה כי בעקבות האירועים הביטחוניים ובהתאם להוראות הרשויות, מפעל החברה "תפוגן" המוחזקת על ידי החברה בכ-37.7%, הממוקם בשדרות, אינו פעיל עד להתבהרותם של הדברים. עוד נמסר מטעם החברה כי בשלב זה, לחברה אין יכולת לאמוד את השפעות האמור על פעילות תפוגן.