ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל: הג'יהאד האיסלמי אחראי לירי לעבר בית החולים

לאחר בדיקת הממצאים הודיע דובר צה"ל כי האחראי לירי על בית החולים בעזה הוא הג'יהאד האיסלמי • אחרי 6 מקרים של ירי נ"ט בגבול הצפון, הרמטכ"ל הלוי שלח מסר מאיים: "אם חיזבאללה יעשה טעות הוא יושמד" • נתניהו עם לוחמי סיירת מטכ"ל: "הקרב הזה יתנהל בעוצמה אדירה – בימים הקרובים" • אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס - חוסל • ראש אמ"ן לקח אחריות על המחדל • הנשיא ביידן יגיע מחר לישראל • עדכונים שוטפים

ירי רקטות מעזה לכיוון ישראל / צילום: ap, Fatima Shbair
ירי רקטות מעזה לכיוון ישראל / צילום: ap, Fatima Shbair

מלחמת "חרבות ברזל": משרד הבריאות בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, הצהיר הערב (שלישי) כי 500 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית בבית חולים החולים אל-מעמדאני שבמרכז העיר עזה. לאחר מספר שעות בהן שורה ארוכה של מדינות פרסמו גינוי לאירוע, דובר צה"ל פרסם הבהרה: "על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הג'יהאד האיסלמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

יואב קרני, פרשנות | ג'ו ביידן להגנת העולם החופשי: נשיא במצור מתייצב נגד הסקרים - ונגד קואליציה חמאסית רב-יבשתית

בזמן שנמשכות ההכנות לכניסה הקרקעית, חיל האוויר הצליח לחסל היום את מח"ט המרכז של הזרוע הצבאית של חמאס ומהבכירים ביותר של ארגון הטרור, איימן נופל. בנוסף, דווח שצה"ל תקף את בית משפחתו של אסמאעיל הניה בעזה ו-14 נהרגו.

בתוך כך, בשעות האחרונות שוגרו עשרות רקטות משטח עזה לשורה ארוכה של יישובים בגוש דן, השפלה, הדרום ועוטף עזה. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים אך נגרם נזק כתוצאה מנפילות. חמאס לקח אחריות לירי המוגבר וטען כי מדובר ב"תגובה להרג האזרחים בעזה". קודם לכן, טילי נ"ט נורו מלבנון לעבר מטולה, מושב שתולה, קיבוץ יפתח וכמה מוצבי צה"ל בגבול. צה"ל השיב באש ארטילרית למקור הירי.

עמוס גלעד מסביר: אלה היו שתי הטעויות של חמאס, וזה מה שיקרה אחרי שנסלק אותו 
טרוריסטים פלסטינים הודו: בורסת קריפטו רוסית מימנה את המתקפה על ישראל  
ראש עיריית חיפה מספרת על בני משפחתה שנרצחו בדרום בזמן שהכינה את המקלטים בעיר 

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300. דובר צה"ל ציין כי הצבא עדכן 199 משפחות שיקיריהן מוחזקים ברצועת עזה ו-299 משפחות שיקיריהן נפלו במערכה. ראש השב"כ רונן בר התייחס הערב לראשונה לאירועים וכתב באיגרת לעובדים: "האחריות לכך היא עליי".

לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן

עדכונים שוטפים

22:58 - איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס: "הטבח בבית החולים הוא נקודת מפנה".

22:54 - ראש האופוזיציה לפיד: "אחרי בדיקה מבצעית - בית החולים בעזה נפגע משיגור כושל של הג'יהאד האיסלמי. הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם".

22:51 - רוסיה ואיחוד האמירויות מבקשות לקיים מחר ישיבה דחופה של מועצת הביטחון בעקבות האירוע בבית החולים בעזה.

22:36 - דובר צה"ל פרסם הודעה רשמית על הפיצוץ בבית החולים: "מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הגא״פ אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

22:07 - נשיאת נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין: "תקיפת מתקנים אזרחיים בעזה מנוגדת לחוק הבין-לאומי".

22:00 - אזעקות בגוש דן והשפלה: אזעקות נשמעו ביהוד, סביון, ראשון לציון ויישובי הסביבה.

21:48 - המטה לביטחון לאומי: "אזהרת מסע לטורקיה עולה לרמה הגבוהה ביותר - רמה 4 - על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת בהקדם".

21:40 - הותר לפרסום: נמצאה גופתו של נועם אליקים ז"ל, שמחבלים הגיעו לביתו וירו ברגלו, תוך שהם מצלמים הכל ומעלים ללייב בפייסבוק. אתמול נטמנה בת זוגו, דקלה ערבה ז"ל ובנה תומר ערבה ז"ל. שתי בנותיו מנישואים קודמים - דפנה (14) ואלה (8) עדיין מוגדרות חטופות.

21:39 - מקורות פלסטינים: בעקבות האירוע בבית החולים במרכז עזה - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עוזב את ירדן, לפני הפגישה המתוכננת עם ביידן והפסגה המרובעת - ויחזור הלילה לרמאללה.

21:27 - הפיצוץ בבית החולים בעזה: בישראל עדיין בודקים האם מדובר ברקטה של חמאס שפגעה בבית החולים. מצרים מגנה את תקיפת בית החולים במרכז עזה ומאשימה את ישראל: "הפצצה מכוונת שהביאה למאות קורבנות חפים מפשע. הפרה חמורה של הדין הבין-לאומי וההומניטרי". ראש ממשלת קנדה ג'סטין כתב: "נורא, זה בלתי מתקבל על הדעת ומנוגד לחוק".

21:11 - יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על שלושה ימי אבל והורדת הדגלים לחצי התורן בתגובה על הפיצוץ בבית החולים בעזה.

21:02 - אזעקות באשקלון ויישובי הסביבה.

20:40 - ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל לפני זמן קצר עדכון ביטחוני מהמזכיר הצבאי של רה"מ, אלוף אבי גיל.

20:20 - בעזה מדווחים: בית החולים אל-מעמדאני שבמרכז העיר עזה הותקף. דיווחים סותרים לגבי מספר ההרוגים ולגבי האחראים לירי, ראש לשכת ההסברה של חמאס - עשרות נהרגו ונפצעו. צה"ל בודק את הדיווחים.

20:17 -  אזעקות נשמעו בקיבוץ מלכיה ומושב דישון, שממוקמים על גבול לבנון.

20:12 - שר החוץ המצרי בראיון ל-CNN: "כבר שנה וחצי אנחנו מתריעים את בעלי בריתנו מפני סבב חדש של הסלמה".

20:00 - מטח רקטות כבד לגוש דן, השפלה והשרון. אזעקות נשמעו בתל אביב, רמת גן, אור יהודה, הוד השרון, חולון, סביון, קריית אונו, פתח תקווה, יהוד מונוסון, ראש העין, בני ברק ויישובים נוספים באזור.

19:52 - שר החוץ אלי כהן: "המערכה יכולה לקחת חודשים; לממשלה יש אחריות, אחרי המלחמה צריך להקים ועדת חקירה שתבדוק".

19:50 - נשיא ארה"ב ביידן, בציוץ בטוויטר שצפי להגיע מחר לישראל: "אני נוסע לישראל מחר כדי לעמוד בסולידריות נוכח המתקפה הברוטאלית של חמאס, ולהתייעץ על הצעדים הבאים".

19:33 - אזעקות הופעלו בגוש דן ובשפלה.

19:27 - 83 מבוקשים, בהם 51 פעילי חמאס, נעצרו ביהודה ושומרון בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ. בין העצורים: עדנאן עצפור, תושב שכם ומבכירי ארגון הטרור חמאס באיו"ש ונאאל אבו כויכ, מראשי ארגון הטרור בגזרת רמאללה. מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-440 מבוקשים ברחבי איו"ש, ולמעלה מ-220 מהם משויכים לחמאס. 

19:25 - הודעה חריגה של סוכנות הדירוג פיץ': מציבה את דירוג האשראי של ישראל תחת מעקב שלילי.

19:17 - רה"מ נתניהו ללוחמי סיירת מטכ"ל: "כל המדינה עומדת מאחוריכם, ואתם עומדים אחד בשביל השני. אני יודע שנעשה יחד את הדבר הנכון. זה ייקח זמן אבל בסוף זה בחזית, זה בקרב, והקרב הזה יתנהל בעוצמה אדירה בימים הקרובים. אני רוצה שתדעו שאנחנו סומכים עליכם, מאמינים בכם, תומכים בכם ואני יודע שתעשו את העבודה. כל הכבוד לכם".

19:13 - הרמטכ"ל הלוי בפיקוד צפון: "זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות - השמדה". 

19:10 - פיקוד העורף מקל על ההנחיות: לימודים יותרו בגוש דן, ירושלים והשפלה, ניתן להתקהל עד 300 איש במבנה. להנחיות פיקוד העורף המלאות - לחצו כאן.

19:09 - דיווח ראשוני על מספר נפילות בשדרות: רקטה אחת פגעה ברכב שעולה באש. אין דיווח על נפגעים בגוף.

19:04 - הרכבת האווירית לישראל נמשכת: ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, ביקש להגיע לביקור הזדהות ביום חמישי הקרוב.

19:01 - בכיר ישראלי: "המבצע לחיסול חמאס עשוי לקחת חודשים או שנים".

19:00 - מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה, הדרום ויישובי העוטף. בשלב זה לא ידוע למד"א על נפגעים.

18:55 - צה"ל תוקף כעת מטרות חיזבאללה בלבנון.

18:52 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה להכיר במשפחות החטופים והנעדרים כנפגעי פעולות איבה לצורך קבלת מלא הזכויות, המענקים והסיוע הנפשי הנדרשים באופן מלא.

18:43 - מקורות איראניים לאל-ג'זירה: ממשל ביידן העביר לנציג של טהראן באו"ם מסר בנוגע למצב בישראל - ובו ארה"ב הזהירה כי "כניסה ישירה של איראן לעימות - תיענה בפעולה צבאית אמריקנית ישירה". עוד דווח כי הומלץ לאיראן לאמץ גישה של הפחתת ההסלמה בכל המתרחש בעזה.

18:33  מטח נוסף לעבר אזור השפלה.

18:20 - דיווחים פלסטיניים: 14 הרוגים בתקיפה על בית משפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה, בעזה. יצוין כי הנייה וילדיו אינם מתגוררים ברצועה.

18:10 - יממה לפני הגעת ביידן לישראל - שר החוץ האמריקני, בלינקן, נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבירת ירדן, עמאן.

18:08 - מטחים בגוש דן ובשפלה.

18:06 - רה"מ נתניהו בהצהרה לצד קנצלר גרמניה, שולץ: "חמאס הם הנאצים החדשים, הם גרועים מדעאש. כמו שהעולם התגייס לחסל את דעאש הוא צריך לחסל את חמאס, שהרשע שלו מקורו באיראן". שולץ הוסיף: "התמיכה בישראל היא חלק מהמשנה המדינית של גרמניה, זה עניין חוצה מפלגות. ההיסטוריה הגרמנית שנובעת מהאחריות לשואה מחייבת אותנו לשמור על קיומה ובטחונה של ישראל". במקביל, נשמעו אזעקות בגוש דן ובשפלה.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ / צילום: קובי גדעון-לע''מ
 פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ / צילום: קובי גדעון-לע''מ

18:01 - צה"ל הכיר בראש מועצת שער הנגב, רס״ר (במיל') אופיר ליבשטין, כחלל צה"ל עקב השתייכותו לכיתת הכוננות ביישובו כפר עזה.

 17:57 - שר המשפטים לוין אישר בוועדת שרים לחקיקה: תהיה דחייה של חודש בתשלומי ארנונה, מים, קנסות ודוחות תעבורה, מס הכנסה, אגרת רישוי לרכב, שכר דירה, חיובים לחברת האשראי, חשבון סלולר, חשבון גז, חוזה לרכישת דירה, תשלום לצהרון/חוגים, מעונות, הלוואות, שכר דירה, משכנתה לזכאים הבאים: חיילי סדיר וקבע, משרתי מילואים, שוטרים, סוהרים, כבאים, חטופים, נעדרים ומשפחותיהם, משפחות נרצחים ונופלים ותושבים שפונו מבתיהם. במקרה ששני הצדדים זכאים (למשל מילואימניק השכיר דירה למילואימניק) החוק לא יחול.

17:50 - צה"ל מעדכן: "כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון מוקדם יותר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות".

17:39 - משרד הבריאות הפלסטיני: יותר מ 3,000 הרוגים בעזה ו-12,500 פצועים

17:15 - 2 רקטות נפלו בעיר שדרות, אין נפגעים בגוף אך נגרם נזק רב.

17:04 - הירי הרקטי בצפון | צה"ל מאשר כי 2 שיגורים זוהו משטח לבנון לישראל - אחת יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית ואחת לא יורטה "על פי מדיניות" ונפלה בשטח פתוח. מד"א עדכן כי לא ידוע על נפגעים.

17:03 - דיווח באל-ג'זירה: צה"ל תקף את בית אחיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה, יש הרוגים.

16:42 - אזעקות בקרית שמונה ובית הלל שבצפון. קודם לכן, חיזבאללה אישר כי שני פעיליו חוסלו בתקיפת צה"ל.

16:35 - קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נחת בישראל לביקור סולידריות. שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו: "הביקור מעביר מסר חד משמעי לעולם - גרמניה עומדת לצד ישראל". מדובר בביקור המשך של בכיר גרמני לאחד הגעתה של שרת החוץ, אנלנה ברבוק, לארץ בשבוע שעבר.

16:24 - חיסול דרמטי ברצועה | הזרוע הצבאית של חמאס אישרה: בכיר ארגון הטרור, אימן נופל, חבר המועצה הצבאית ומח"ט מרכז הרצועה חוסל בתקיפה באל-בריג'.

16:20 - ראש המל"ל, צחי הנגבי, במסיבת עיתונאים: "הנשיא מגיע לחבק אותנו חיבוק אוהב וטוב, לא חיבוק דוב, חיבוק לכל לוחם, לכל ישראלי ולכל יהודי". עוד התייחס לסיוע של ארה"ב אם המלחמה תתפתח למערכה רב-זירתית: "הנשיא באופן מעשי פועל שאם יעלה בדעתם להצטרף למתקפה נגד אזרחי ישראל - תהיה מעורבות אמריקנית. ישראל לא תהיה לבדה".

16:10 - ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, קיבל אחריות למחדל של אי זיהוי מתקפת הפתע של חמאס. "בכל ביקוריי ביחידות אמ"ן ב-11 הימים האחרונים, שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס", כתב באגרת לאנשי החיל. "לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה!".

15:53 - צבע אדום בעוטף עזה.

15:40 - טיל נ"ט נורה לעבר מושב שתולה שבגליל המערבי. נזק נגרם לטרקטור, אין נפגעים.

15:16 - שר הביטחון גלנט בטייסת האדיר: "לכל טיל יש כתובת. נגיע לכל אחד ואחד מאנשי חמאס. לאנשי החמאס יש שתי אפשרויות: או למות בעמדות שלהם או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית".

14:50 - שני טילי נ"ט שוגרו לקיבוץ יפתח שבגליל העליון וירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבי צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל הגיבו בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות של חיזבאללה. אין נפגעים לכוחותינו.

14:46 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:42 - פרסום ראשון: 4,000 עזתים שעבדו בישראל מוחזקים במתקן ביטחוני, נבדק אם סייעו לחמאס בתכנון הטבח.

14:16 - אזעקות באשקלון.

13:50 - בית החולים זיו עדכן ששלושת הפצועים שפונו מהתקרית בצפון נפגעו מרסיסים. מצב של אחד מהם בינוני-קשה - הוא הועבר לחדר הניתוח. שני פצועים נוספים במצב קל סובלים גם הם מרסיסים.

13:45 - מד"א על הירי לראשון לציון ולשפלה: "דיווחים על נפילות. לא ידוע בשלב זה על נפגעים".

13:39 - אזעקה בראשון לציון ובשפלה.

13:31 - בצה"ל אישרו: "בוצע ירי נ"ט לעבר מוצב צה"ל סמוך למרגליות בגבול לבנון. בנוסף בוצע ירי מנשק קל לעבר כמה נקודות על הגדר".

13:28 - תושבי קריית שמונה התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

13:21 - צה"ל השיב באש לעבר מקור הירי בגבול לבנון.

13:10 - דיווח על ירי נ"ט נוסף, שני מהבוקר - הפעם לעבר רכס רמים.

13:09 - צבע אדום בנחל עוז.

12:50 - מסוקים ירדניים נחתו ברמאללה כדי להטיס את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לירדן, שם יקיים פגישות עם מנהיגים ערביים ובכירים אמריקניים לקראת הפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן. המשלחת הפלסטינית כוללת את מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסין א-שיח', את ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' ואת היועץ הדיפלומטי מג'די אל-ח'אלדי.

12:49 - בצל חטיפתה של מייה שם, נשיא צרפת מקרון צפוי להגיע לישראל בקרוב.

12:35 - דובר צה''ל לתקשורת הזרה, סא"ל ריצ'רד הכט: "הצבא מתכונן לשלב הבא במערכה נגד רצועת עזה, אך ייתכן שהתוכניות לא יתאמו את התחזיות הרווחות למערכה קרקעית קרובה. אנחנו מתכוננים לשלבים הבאים של המלחמה. לא אמרנו מה הם יהיו. כולם מדברים על מערכה קרקעית, יכול להיות שזה יהיה משהו אחר".

12:33 - שר החוץ הטורקי: "מצרים תארח ועידת מנהיגים בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ביום שבת".

12:25 - המשטרה והמשרד לביטחון לאומי הודיעו כי אזרחים המבקשים לקבל רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי, אינם צריכים להגיע לתחנות המשטרה או להציג אישור משטרה לצורך הגשת הבקשה, ולכן אין להגיע לתחנות המשטרה השונות. בדיקת זכאות לקבלת רישיון והגשת בקשה לנשיאת כלי ירייה פרטי - באתר המשרד לביטחון לאומי.

12:01 - דובר צה"ל: "משעות הבוקר צה"ל המשיך לתקוף עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וח'אן יונס, ובין המטרות שהותקפו - מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות שבהן שהו פעילים, ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועה".

12:00 - ועד ראשי האוניברסיטאות: "גביית שכר הלימוד של חודש נובמבר תידחה למועד מאוחר יותר. לא ייגבה שכר דירה לחודש אוקטובר מסטודנטים שגויסו לשירות מילואים ומתגוררים במעונות. פתיחת שנת הלימודים נדחית ל-5.11 ומועד זה ייבחן שוב בהתחשב בהתפתחויות".

11:57 - משרד זכויות האדם של האו"ם: המצור על עזה ופקודת פינוי האזרחים עלולה שלא להיחשב כפקודה פינוי זמנית חוקית, ועל כן, עלולה להיחשב כהעתקה בכוח של אוכלוסייה אזרחית - עבירה על החוק הבין-לאומי.

11:51 - הוועדה לביטחון לאומי בכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להכרזה על מצב חירום כליאתי שתאפשר לשנות את תנאי הכליאה של אסירים, זאת על רקע התפוסה הגבוהה בבתי הסוהר מאז תחילת המלחמה והצפיפות במתקני הכליאה.

11:42 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד בביקור באשקלון: "המדינה הזאת לא מופרדת, אין עורף וחזית. יש חזית ואת המלחמה הזאת צריך לנהל כאילו אנחנו נמצאים עכשיו בקו החזית. אשקלון היא לא עורף, היא חזית והיא צריכה לקבל את מה שמקבלת החזית. תתנו לעיריית אשקלון להוציא החוצה את מי שנמצא ממש בקו החזית של המלחמה שבה אנחנו נמצאים".

11:37 - לשכת הנשיא מקרון על רקע פרסום הסרטון של מייה שם, אזרחית צרפתייה-ישראלית שהחמאס חטף: "הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם. הנשיא קורא לשחרורה מיד וללא תנאי. צרפת מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה לשחרור בני הערובה הצרפתים שמוחזקים בידי חמאס".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Shutterstock
 נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Shutterstock

11:36 - מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב אריק קורילה: "אני כאן כדי להבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, ואני ממוקד במיוחד במניעת הרחבת הסכסוך בידי גורמים אחרים".

11:34 - אזעקות בבאר שבע ובתל שבע.

11:30 - חמש משפחות חטופים על מטוס לקפריסין בדרכם לפגישה עם ראש הממשלה.

11:29 - פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים והנעדרים: "לפי הנתונים שלנו יש עוד חולים ופצועים בדרגות חומרה שונות, ואנחנו דורשים לדעת מה מצבם ולוודא שהם מקבלים טיפול הולם. המצב של החטופים שזקוקים לתרופות או לטיפול בפציעה מידרדר מרגע לרגע, והם בסכנה איומה לנכות קשה ולמוות. אנחנו מצפים מהצלב האדום לעשות את תפקידו. אנחנו הרופאים בישראל מטפלים בכל החולים שמגיעים אלינו. גם פלסטינים מעזה".

11:20 - אימה של מייה שם, שארגון הטרור חמאס חטף : "כל מה שאני מבקשת - להחזיר את התינוקת שלי הביתה. אני קוראת למנהיגי העולם לחזיר אותה הביתה באותו המצב שראיתי אותה אתמול".

11:17 - משפחת החטופה מייה שם בהצהרה: "באותו הרגע שראינו את הסרטון התרגשנו וצרחנו. מייה פצועה. היו שמועות שירו בה ורואים שיש לה פציעה ביד. רואים שהיא כאובה, מאוד מפוחדת ושאומרת מה שאומרים לה להגיד".

11:16 - לפי ניתוח אגף כלכלה של התאחדות התעשיינים, המשק הישראלי כבר החל לשלם מחיר כבד על המלחמה - המוערך עד כה ב-4.6 מיליארד שקל. מדובר בנזקים הכלכליים הנגרמים כתוצאה מאי־הגעת עובדים לעבודה וירידה בתפוקה כתוצאה מהמלחמה, בשל השבתת מערכת החינוך, סגירת צירי תנועה וגיוס מילואים נרחב בכלל הארץ. האומדן מבוסס על עלות של חמישה ימי עבודה למשק, תחת הנחה כי כ-85% מהמועסקים במרחב דרום נעדרו מעבודתם, לצד כ-20% נוספים בשאר רחבי הארץ וכ-25% מההורים שנאלצו להיעדר ממקום העבודה כדי לשמור על הילדים, ולא יכולים לעבוד מהבית.

התאחדות התעשיינים: מחיר המלחמה למשק עד כה עומד על 4.6 מיליארד שקל

 11:12 - דובר צה"ל: "טנקים של צה"ל תוקפים את המרחב שממנו בוצע ירי הנ"ט לעבר מטולה מלבנון".

11:07 - ביה"ח זיו עדכן כי 3 פצועים מאירוע ירי הנ"ט במטולה בדרכם לבית החולים.

11:04 - משרד הבריאות: 344 פצועים מאושפזים בבתי החולים נכון להבוקר, ובהם 82 במצב קשה. מאז שהחלה המלחמה פונו לבתי החולים 4,229 פצועים, ובהם 26 במצב אנוש ו-312 במצב קשה.

10:53 - המשטרה עדכנה כי עצרה תושבת חיפה המשמשת כאחות בבית חולים בעיר. המעצר בוצע אתמול לאחר שהאחות העלתה פוסט הזדהות ותמיכה בארגון טרור ברשת חברתית.

10:45 - המפכ"ל קובי שבתאי הערכת מצב של המשטרה: "מי שיסית נגד מדינת ישראל, חייליה ושוטריה - ננקוט נגדו יד קשה ואפס סובלנות. תמיכה בארגון טרור כלשהו לא תעבור לסדר היום, ראו הוזהרתם!"

10:40 - ירי הנ"ט במטולה, פצוע אחד פונה במצב בינוני ושניים קל.

10:35 - מלך ירדן עבדאללה השני: "מה שקורה בעזה מסוכן ומאיים על הביטחון ועל היציבות של האזור כולו. אנחנו פועלים כדי לשים קץ למצב הטרגי בעזה, ולא להסלים את המשבר. קבלת פליטים היא קו אדום - לא יהיו פליטים בירדן ובמצרים".

10:30 - בשל ירי הנ"ט, נסגרו לתנועה הכבישים שמצפון לאגמון החולה. תושבי האזור התבקשו להימנע מתנועה באזור.

תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Mohammed Zaatari
 תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Mohammed Zaatari

10:24 - דיווח באל-מיאדין: חיזבאללה אחראי לירי נ"ט לעבר מטולה.

10:22 - תושבי קריית שמונה התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

10:11 - צבע אדום בעין השלושה, נירים וניר עוז.

10:10 - תושבי מטולה התבקשו להישאר במרחבים המוגנים בשל דיווח על ירי נ"ט.

10:05 - דובר צה"ל הגרי בהצהרה לתקשורת: "מדינת לבנון צריכה לשאול עצמה אם היא מוכנה להסתכן בשביל מחבלי דאעש בעזה".

9:53 - רשות שדות התעופה מעדכנת: היום יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-32 אלף נוסעים ב-211 טיסות בין-לאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ-14,700 נוסעים נכנסים.

9:36 - משרד הבריאות בעזה: 2,837 הרוגים פלסטינים וכ-12 אלף פצועים - מתחילת המלחמה.

9:20 - המרכז הרפואי ברזילי: ביממה האחרונה טופלו 41 פצועים, רובם במצב קל. מתחילת הלחימה פונו לבית החולים 823 פצועים בדרגות חומרה שונות.

9:05 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לראשונה לתיעוד שפרסם חמאס, של מייה שם שנחטפה מהמסיבה סמוך לרעים. "זהו ניסיון נואש של חמאס לשקם את התדמית שלו ולהציג את עצמו כארגון לכאורה הומני", אמר תא"ל הגרי. "ארגון הטרור שכח להסביר לעולם איך בחורה במסיבה מצאה את עצמה פצועה בעזה".

8:52 - מפקד פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום), הגנרל מייקל קורילה, נחת הבוקר בישראל. הגנרל האמריקני ייפגש עם הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט.

8:50 - קנצלר גרמניה אולף שולץ צפוי להפוך היום (ג') למנהיג הזר הראשון שיבקר בישראל במהלך המלחמה המתנהלת מול חמאס בעזה. שורת נציגים בינלאומיים, כולל נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון-דר-ליין, שרת החוץ הגרמנית אנלנה ברבוק, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ הבריטי ג'יימס קלוורלי ואחרים ביקרו בישראל בסוף השבוע, אך שולץ הוא ראש המדינה הראשון שמגיע לישראל מאז תחילת מתקפת חמאס לפני 11 יום. מטרת הביקור, לפי משרד הקנצלר, היא "להביע סולידריות עם ישראל בצורה מוחשית". הקנצלר ייפגש בירושלים עם ראש הממשלה, ובתל-אביב עם משפחות חטופים, שלחלקם יש דרכון גרמני, וצפוי לעבור לביקור במצרים לאחר מכן.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ / צילום: Shutterstock
 קנצלר גרמניה, אולף שולץ / צילום: Shutterstock

8:49 - המשטרה התירה לפרסום את שמו של רס"ב ינין סיון ז"ל, שוטר קהילתי למגזר הבדואי בתחנת ערוער, שנפל במלחמה. מניין חללי המשטרה המעודכן עלה ל-55.

8:46 - הירי התחדש אחרי 11 שעות, אזעקה הופעלה בצאלים.

8:30 - הלילה חוסלה חוליה של ארבעה מחבלים, שניסו להניח מטען על גדר גבול לבנון באזור חניתה. אין נפגעים לכוחותינו.

7:13 - צה"ל: במהלך היממה האחרונה הותקפו יותר מ-200 תשתיות טרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. ביניהן, מפקדות מבצעיות, בנק, מנהרות תת קרקעיות.

06:24 - פילדלפיה: 6,000 בני אדם צעדו מבניין העירייה עד היכל העצמאות, שם נערכה עצרת תמיכה בישראל. פעילות בעצרת אזקו אזיקים והסתובבו בתוך הקהל עם שלטים עם תמונות של חטופים, וחלק מהמשתתפים הלכו עם שלטים וקראו "החזירו את החטופים הביתה". בעצרת שכללה גם כמה איראנים שהביעו תמיכה בישראל, שרו את התקווה ו"עם ישראל חי".

06:18 - גנרל אריק קורילה, מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, הגיע לישראל ואמר: "נבטיח שיש לה את כל הדרוש כדי להגן על עצמה".

06:00 - הרמטכ"ל לחיילים: "אנחנו אחראים. המלחמה תהיה קשה וארוכה - אבל ננצח".

05:40 - דיווח בניו יורק טיימס: ישראל ביקשה מארה"ב "סיוע חירום" בסך 10 מיליארד דולר. לפי הדיווח, בבית הלבן מגבשים חבילה משולבת - שכוללת גם סיוע לישראל וגם לאוקראינה.

04:46 - על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס, הנשיא ביידן ונשיא מצרים א-סיסי שוחחו: "דנו בצורך לשמור על היציבות במזרח התיכון".

04:20 - שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "לפני שמועצת הביטחון קוראת לסיוע, רגיעה או איפוק, עליה להגדיר את חמאס ארגון טרור ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

03:51 - מושלת ניו יורק קאת'י הוקול הודיעה שתגיע מחר לביקור הזדהות בישראל.

03:30 - בלינקן אחרי הפגישה עם נתניהו: ישראל תאפשר להכניס סיוע הומניטרי לעזה. "אם חמאס יחסום את הסיוע לאזרחים - לא נסייע יותר לרצועה", אמר שר החוץ האמריקני.

בנימין נתניהו לצד אנתוני בלינקן / צילום: חיים צח-לע''מ
 בנימין נתניהו לצד אנתוני בלינקן / צילום: חיים צח-לע''מ

03:04 - בתום הפגישה עם נתניהו - בלינקן מאשר: הנשיא ביידן יגיע לביקור בישראל ביום רביעי.

02:55 - שליח ארה"ב לאו"ם האשים את רוסיה ב"מתן גיבוי לקבוצת טרור שמתאכזרת לאזרחים חפים מפשע" בכך שלא גינתה את חמאס בטיוטת ההצעה".

02:52 - מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה נגד ההצעה הרוסית להפסקת אש בעזה; שליח רוסיה לאו"ם: "מועצת הביטחון - בת ערובה של מדינות המערב".

02:34 - דיווח ברויטרס: משאיות סיוע מצריות - עושות דרכן למעבר רפיח.

02:20 - במהלך הקמפיין שלו לנשיאות במדינת איווה, דונלד טראמפ הבטיח שאם ייבחר - הוא ימנע כניסת מהגרים לארה"ב - שלא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים ותומכים בחמאס. עוד הוסיף כי ישלח קצינים להפגנות פרו-חמאס כדי לעצור ולגרש כאלו המביעים תמיכה פומבית בארגון הטרור.

01:32 - הפנטגון הודיע כי שר ההגנה לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, וחזר על המחויבות של ארה"ב לזרז את הסיוע הביטחוני - והדגיש: "יש למנוע הסלמה בעזה ופגיעה באזרחים".

01:30 - צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון.

01:15 - מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדיון והצבעה על שתי הצעות החלטה בנושא מלחמת ״חרבות ברזל״ והמצב ההומניטרי בעזה. רוסיה וברזיל הגישו את ההצעות, וישראל מתנגדת להן ופועלת על מנת לחסום אותן. שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, ינאם בדיון ויבהיר ש"ישראל לא תעצור עד שתכריע את חמאס".

00:58 - צה"ל ושב"כ: חוסל ראש מועצת השורא של חמאס, אסאמה אלמזיני - שהיה אחראי על תיק האסירים והכווין טרור נגד מדינת ישראל.

00:40 - ביידן שוחח עם קנצלר גרמניה שולץ, שיגיע מחר לביקור בישראל, וצפוי לבקר גם בקהיר. עוד שוחח ביידן עם נשיא מצרים א-סיסי. הנשיאות המצרית: "א-סיסי סיכם עימו כי יש עדיפות להגנה על אזרחים ולמתן סיוע הומניטרי לרצועה".

00:16 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בשיחה נתניהו הבהיר כי ישראל לא תעצור את הלחימה "עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס".

00:00 - לפי דיווח ב-CNN, כוח תגובה של חיל הנחתים האמריקני המונה כ-2,000 חיילים עושה דרכו מכווית למרחב הימי הסמוך לישראל. הכוח מצטרף לשתי נושאות המטוסים שאחת מהן הגיעה לאזור, בעוד ארה"ב מבקשת לשלוח מסר הרתעתי לאיראן, ולמנוע מהמלחמה בעזה לזלוג לסכסוך אזורי.