"צפויה השפעה שלילית על תוצאות החברה": אל על מפרסמת אזהרת רווח

לפי הודעת החברה, בשל פרוץ הלחימה היא מעריכה כי תרשום ירידה במספר הטיסות שלה ברבעון הרביעי של השנה • מניית אל על סיימה את השבוע האחרון באיזון, אך ירדה בכ-19% מתחילת החודש

דינה בן טל-גננסיה, מנכ''לית אל על / צילום: רונן דבש
דינה בן טל-גננסיה, מנכ''לית אל על / צילום: רונן דבש

מצוקת ענפי התעופה והתיירות מתגברת לנוכח המלחמה בעזה.

חברת התעופה אל על פרסמה אתמול (ב') בערב אזהרת רווח בעקבות המלחמה בעזה. לפי הודעת החברה, בשל פרוץ הלחימה היא מעריכה כי תרשום ירידה במספר הטיסות שלה ברבעון הרביעי של השנה. בחברת התעופה מציינים כי לפי שעה אינם יודעים את היקף הנזקי הכספי שייגרם לה ברבעון האחרון של השנה.

ניתוח | הדולר הגיע ל־4 שקלים והכלכלנים חלוקים: בנק ישראל יוריד את הריבית? 
ג'יי פי מורגן: בנק ישראל לא יוריד את הריבית בשבוע הבא 

הודעת אל על חושפת כי דירקטוריון החברה התכנס אתמול בשעות הערב ודן במצב הביטחוני במדינה. ההערכה היא שהמלחמה שפרצה תוביל לפגיעה בביקוש לטיסות של החברה, לפחות בשלושת החודשים האחרונים של השנה. אל על מעריכה עוד לדבריה כי "ככל והמצב הביטחוני המיוחד במדינה יימשך, צפויה השפעה שלילית על תוצאות החברה גם לאחר הרבעון הרביעי לשנת 2023".

מניית אל על  סיימה את השבוע האחרון באיזון, אך ירדה בכ-19% מתחילת החודש. שווי השוק של החברה עומד על 745 מיליון שקל הבוקר. מתחילת השנה מניית החברה עדיין רשמה תשואה חיובית של כ-15% שנבעה מהתאוששות בביצועי החברה, כאמור, ערב המלחמה.

הודעת אל על מצטרפת למעשה לאזהרות ברוח דומה של כלל החברות הפועלות בתחומי התעופה והתיירות בימים האחרונים. כך רשת המלונות ישרוטל  פרסמה הודעה ברוח דומה ביום ראשון השבוע בשעות הצהריים. החברה צופה פגיעה בביקושים לתיירות בארץ בעקבות הלחימה. הודעה דומה יצאה גם מכיוונה של פתאל החזקות , שבשליטת דוד פתאל. החברה שחלק ניכר ממלונותיה ממוקמים בישראל (השאר באירופה) התריעה ביום ראשון בלילה מפגיעה בביקושים למלונותיה בישראל.

הודעות נוספות דומות במהותן דווחו גם על ידי חברת התעופה יישראייר , שבשליטת טייקון הקמעונאות רמי לוי, רשת דן מלונות , שבשליטת משפחת פדרמן, חברת חבילות הנופש קשרי תעופה  וחברת התיירות והנדל"ן איסתא .