בשווי שגבוה פי 12: חלום המיזוג ל-SPAC של פוםוום הישראלית

החברה, שמספקת תמונות מזכרת מפארקי שעשועים, רוצה להתמזג לפי שווי של 500 מיליון שקל, בעוד שבת"א היא נסחרה הבוקר לפי 41 מיליון שקל • בשנים האחרונות מיזוגי SPAC רבים בוול סטריט הסתיימו בירידות חדות

מבלים בפארק שעשועים / צילום: Unsplash, Jonny Gios
מבלים בפארק שעשועים / צילום: Unsplash, Jonny Gios

חברת פוםוום, שמספקת תמונות מזכרת מפארקי שעשועים ומנוהלת בידי יהודה מינקוביץ, דיווחה לבורסת ת"א היום (ג') על מיזוג לחברת SPAC לפי שווי הגבוה פי 12 מהשווי הנוכחי שלה. החברה רוצה להתמזג עם הספאק הישראלי Israel Acquisition Corp של השר לשעבר יזהר שי (יו"ר) וזיו אלול (מנכ"ל), לפי שווי חברה של 125 מיליון דולר (כ-500 מיליון שקל). הבוקר נסחרה החברה לפי שווי של 41.5 מיליון שקל בלבד.

● בנק ישראל רמז מה צפוי בהחלטת הריבית בשבוע הבא 
מניות הסקטור הביטחוני בעולם עולות, אז מדוע אלביט מערכות לא 

המניה מזנקת כעת ביותר מ-20%, כאשר מוקדם יותר היום אף קפצה ב-63%. המניה הונפקה בבורסת בת"א במרץ 2021 ובחודש הראשון אף הגיעה לשווי של יותר מ-460 מיליון שקל. עם זאת, מאז היא מחקה 91%.

בפוםוום מקווים לחתום על הסכם מחייב בתוך 6 שבועות, עד סוף שנת 2023, וכי העסקה תושלם עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2024. בנוסף, החברה רוצה לגייס 20 מיליון דולר במסגרת גיוס ממשקיעים חיצוניים (PIPE). זאת מאחר שהיא מעריכה שמשקיעים עלולים לקחת את הכסף ולצאת מההשקעה, כפי שקרה ברבות מהנפקות הספאק בשנים האחרונות.

גלובס פנה לחברה כדי להבין את פער התמחור בשווי, אך מפוםוום נמסר כי "לאור המצב הביטחוני בישראל, החברה תתייחס לשאלות נוספות, מעבר לאמור בדיווח המיידי, בהמשך".

נכון למחצית הראשונה של השנה, פוםוום היא חברה הפסדית. ההכנסות במחצית הראשונה נותרו יציבות ברמה של 84.8 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה היא הפסידה 12.5 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השני, לחברה יש 28.9 מיליון שקל בקופה. החברה רשמה תזרים מזומנים שלילי של 11.1 מיליון שקל מפעילות שוטפת ואם היא לא תצליח לסגור את הברז, היא עלולה למצוא את עצמה עם בעיית מזומנים בהמשך. גם הרווח התפעולי התזרימי, ה-EBITDA של החברה שלילי ועומד על 7.8 מיליון שקל מתחילת השנה, מול EBITDA שלילי של 6.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בשנתיים האחרונות, מדגישים בפוםוום שהחברה נמצאת בצמיחה, שהיא חותמת על הסכמים עם עוד פארקים נוספים ושהנושא המרכזי הוא השינוי הדיגיטלי שהיא עוברת. כיום החברה פעילה ב-39 פארקים, בהם Warner Bros, הארי פוטר בלונדון והארי פוטר החדש בטוקיו.

בחברה מאמינים שלאחר שכל הפארקים שלה יעברו את תהליך ההטמעה הדיגיטלית - החלפת הדפסת תמונות פרינט בדיגיטל, העלויות שלה ירדו משמעותית ומשם יגיעו גם הרווחים. על פי דוחות החברה, בינתיים היא השלימה הטמעה דיגיטלית ב-85% מהפארקים שלה (33 מתוך 39). ביוני חתמה החברה על הסכם עם 12 פארקים של קבוצת Six-Flags, והיא מעריכה כי ההטמעה הדיגיטלית תושלם בכל פארקי שעשועים שלה עד סוף שנת 2024, מה שיעלה את היקף הפארקים בהם היא פעילה ל-51.

מיזוגים רבים הסתיימו עם צניחה חדה במניה

חברות הספאק (SPAC) הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף כדי למצוא חברה להתמזג אליה, ואם הן לא עומדות במשימה, אחרי שנתיים הכסף חוזר למשקיעים בניכוי עלויות.

מדובר בטרנד השקעות שהיה להיט לפני שנתיים-שלוש, כשהריבית בעולם עוד הייתה אפסית, הכסף היה 'זול' בשווקים ואנשים חיפשו איפה להשקיע את הכסף. עם זאת, לאחר שהמיזוגים יצאו לפעול, המניות התרסקו בעשרות אחוזים וגם היום הן נסחרות במחירים נמוכים משמעותית, רובן בהפסד של 80-90% לעומת מועד המיזוג. בין הישראליות שהתרסקו בעשרות אחוזים ניתן למנות את איירון סורס (שבסוף נמכרה ליוניטי), פאגאיה, REE, אוטונומו, פיוניר (שבולטת לטובה יחסית עם נפילה של 'רק' 44%), אינוויז, ולנס, ארבה, סלברייט (שירדה ב-25% וגם היא בולטת יחסית לטובה), אינוביד, טוקספייס, היפו ואחרות.