חברת הדירוג מודי'ס: נערוך בחינה מחודשת של הדירוג של ישראל

מודי'ס תעקוב בשלושת החודשים הקרובים מקרוב אחר השלכות המלחמה על הכלכלה, ובסופם תבחן אם להוריד את הדירוג או את אופק הדירוג • לראיית מודי'ס, החמרה משמעותית במצב תהיה בעיקר פתיחה של מלחמה בחזית הצפונית מול חזבאללה

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס בליטא / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis
מטה סוכנות הדירוג מודי'ס בליטא / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה כי היא תערוך בחינה מחודשת של הדירוג של מדינת ישראל. בשלושת החודשים הקרובים תעקוב מודי'ס מקרוב אחר השלכות המלחמה על הכלכלה הישראלית, ובסופם תבחן האם להוריד את הדירוג או את אופק הדירוג.

מודי'ס הייתה אמורה לפרסם הודעת דירוג לישראל בשבוע שעבר, בימים הראשונים אחרי המתקפה של חמאס בדרום, אבל דחתה אותה ברגע האחרון בשל חוסר הוודאות סביב הלחימה.

פרשנות | הודעת פיץ': הסדק הראשון בדירוג האשראי של ישראל הגיע מכיוון לא צפוי 

לפי מודי'ס, ההחלטה לשים את ישראל תחת מעקב התקבלה "בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס". במקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, החברה עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. לראיית מודי'ס, החמרה משמעותית תהיה בעיקר פתיחה של מלחמה בחזית הצפונית מול חזבאללה.

המהלך של מודי'ס מגיע יומיים לאחר הודעה דומה מצד סוכנות הדירוג המתחרה פיץ'. בפיץ' הודיעו על מעקב שלילי לדירוג של ישראל בחצי השנה הבאה. בנוסף, בחודש הבא מתוכננת הודעת הדירוג של הסוכנות השלישית, S&P. שם האתגר יהיה גבוה במיוחד, כיוון שהחברה כרגע נותנת לישראל את הציון הגבוה ביותר מבין השלוש, ועלולה לשקול פגיעה בו או בתחזית שלו.