אישום: ניצל את הכאוס לאחר הטבח במסיבה ברעים וגנב קרוואן

כתב אישום הוגש נגד אמיר טיאס מבאר שבע על גניבת קרוואן משטח המסיבה ברעים לאחר הטבח במאות משתתפי המסיבה • בחקירתו קשר עצמו טיאס לנטילת הקרוואן לאחר שהקרוואן אותר בחזקתו, אך הכחיש כי התכוון לגנוב אותו

צילום רחפן מהמסיבה ברעים לאחר הטבח / צילום: ap, Erik Marmor
צילום רחפן מהמסיבה ברעים לאחר הטבח / צילום: ap, Erik Marmor

"ניצל את שעתה הקשה ביותר של מדינת ישראל": כתב אישום הוגש אתמול נגד אמיר טיאס (44) מבאר שבע על גניבת קרוואן משטח המסיבה ברעים לאחר הטבח במאות משתתפי המסיבה. טיאס נעצר והמדינה מבקשת לעצור אותו עד לתום ההליכים. בחקירתו במשטרה קשר עצמו טיאס לנטילת הקרוואן לאחר שהקרוואן אותר בחזקתו, אך הכחיש כי התכוון לגנוב אותו. לחובת טיאס 10 הרשעות קודמות של עבירות אלימות, רכוש וסמים.

אלפי עובדים יוצאים לחופשה ללא תשלום. מהן הזכויות שלהם?
משרד המשפטים מקדם הצעת חוק להסדרת קיום חוזים בזמן מלחמה

לפי כתב האישום שהוגש על ידי לשכת תביעות נגב של המשטרה, טיאס הגיע ב-11 לאוקטובר סמוך לשעה 10 לשטח המסיבה, לאחר שהוכרז על מצב מלחמה ולאחר שהפיקוד הדרום הכריז על שטח המסיבה בו בוצע הטבח כשטח צבאי סגור אליו מותרת כניסת אזרחים באישור צבאי בלבד. טיאס הצליח לקבל את אישור הצבא להיכנס לשטח בטענה כי ברצונו לסייע לכוחות הביטחון באיתור גופות. בעת שהותו בשטח הוא גנב קראוון כך שחיבר אותו לרכבו והסיע אותו לבאר שבע. מהקרוואן גנב ארנק ובו 10 אלפים דולר, רישיון נהיגה וכרטיס אשראי. הוא הואשם בעבירות של גניבת רכב, הסגת גבול, התפרצות בתחבולה למקום מגורים, הסתייעות ברכב לעבור עבירה וגניבה מרכב.

בבקשת המעצר נכתב כי טיאס "ניצל את שעתה הקשה ביותר של מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה קשה במסגרתה נרצחו אלפי אזרחים וכוחות ביטחון, בעודו מגיע לשטח אש בו בוצע טבח באזרחי מדינת ישראל, נכנס לשטח האש באמתלה כי הגיע על מנת לסייע לכוחות הביטחון באיתור נעדרים, מנצל שעת כושר בעוד כוחות הביטחון עסוקים באיתור גופות ונעדרים ומתפרץ לתוך הקרוואן וגונב אותו מהמקום".

*** חזקת חפות: אמיר טיאס לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.