ישראל במלחמה | סיקור שוטף

תקיפות עוצמתיות בעזה; דיווחים פלסטיניים: טנקים ישראליים נכנסו לרצועה

צה"ל הגביר את התקיפות ברחבי הרצועה - מהאוויר ובארטילריה • במקביל: מטח שוגר לעבר גוש דן והדרום, פצוע בינוני בראשל"צ • הערכה בישראל: תדרוכי חמאס וקטר על התקדמות בעסקה לשחרור שבויים נועדו לעכב את כניסת צה"ל לרצועה • דובר צה"ל חשף: מפקדת טרור של חמאס - מתחת לבית חולים ״שיפאא׳״ בעזה • תיעוד: כך יורטו טילי שיוט שנורו מתימן • עדכונים שוטפים

תקיפת צה''ל ברצועת עזה, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Ariel Schalit
תקיפת צה''ל ברצועת עזה, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

עדכונים שוטפים

23:00 - דובר ראש הממשלה לתקשורת זרה מארק רגב בריאיון ל-MSNBC: חמאס ירגיש את הזעם של ישראל הלילה ויתחיל לשלם על פשעיו נגד האנושות ונגד ישראל.

22:35 - דובר צה"ל לרשת ABC: הפעולה הערב בעזה אינה פלישה קרקעית רשמית.

22:30 - גורמים מצריים לוול סטריט ג'ורנל: ההפצצה הישראלית האינטנסיבית עשויה להיות ניסיון ללחוץ על חמאס לעשות ויתורים במשא ומתן על שבויים.

22:20 - גורם אמריקני לרשת ABC: ישראל מבצעת פלישה מוגבלת לרצועה, והסכימה להביא תמיכה הומניטרית במקביל לפעולה.

22:12 - שר החוץ הירדני איימן א-ספדי: ישראל החלה בפעולה קרקעית ברצועת עזה, התוצאה תהיה אסון הומניטרי.

21:59 - מקורות בצה"ל לכתב פוקס ניוז בישראל: הרחבת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה היא לא הכניסה הקרקעית המדוברת שכולם מצפים לה.

21:45 - קירבי: נדרשת הפוגה זמנית בפעילות של צה"ל בעזה - אבל לא מציבים לישראל קו אדום.

21:30 - גורמים רשמיים בערב הסעודית לניו יורק טיימס: כניסה קרקעית של ישראל לרצועת עזה תהיה קטסטרופה לכל המזרח התיכון.

21:18 - ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי ארה"ב תמשיך לתמוך בישראל - אך הבהיר: 10 משאיות סיוע נוספות נכנסו לעזה, אבל צריך הרבה יותר. עוד התייחס קירבי להסלמה עם איראן בימים האחרונים, והדגיש: "לא מעוניינים בעימות איתה, כשתוקפים אותנו - נגיב".

 21:08 - שדרות: 2 פגיעות ישירות במבנים בעיר - אין נזק ונפגעים. 

21:00 - צבע אדום בשדרות ובאשקלון.

20:55 - מד"א: לא דווח לנו בשלב זה על נפילות או על נפגעים.

20:49 - אזעקות הופעלו באשקלון וביישובי עוטף עזה.

20:42 - בכירים בארה"ב ל-CNN: השיחות על עסקת שחרור חטופים - יימשכו גם כשהתקיפות מתגברות.

20:19 - דובר צה"ל: בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת קרקע ותשתיות טרור, באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב. צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל הממדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה. מחויבים למשימה הלאומית להשיב את החטופים כולם".

בנוסף, דובר צה"ל התייחס לדיווחים על עסקת שחרור חטופים: "מציע לא להתייחס לשמועות, מדובר בטרור פסיכולוגי על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נחזיק ונביא מידע אמין בכל תחום קודם כל למשפחות ואז נעדכן את הציבור. לא ניכנע למניפולציות של טרור פסיכולוגי של חמאס".

20:10 - הנשיא ביידן עודכן בידי צוות הביטחון הלאומי שלו על ההתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה. בתדרוך השתתפו היועץ לביטחון לאומי סאליבן, שר החוץ בלינקן, שר ההגנה אוסטין, ראש המטות המשולבים בראון, מנהל המודיעין הלאומי היינס ובכירים נוספים.

20:05 - משפחות החטופים והנעדרים החליטו להעלות הילוך במחאה - כולל הצהרות וחסימות כבישים.

20:02 - הערכה בישראל: תדרוכי חמאס וקטר על התקדמות בעסקה נועדו לעכב את כניסת צה"ל לרצועה.

20:00 - בישראל שוקלים לוותר על עסקת שבויים לטובת קידום התמרון הקרקעי.

19:56 - חברת הסלולר הפלסטינית ג'ואל: "אנחנו מצטערים להודיע על קריסה מלאה של שירותי תקשורת הסלולר והאינטרנט ברצועת עזה. התקיפות האינטנסיביות האחרונות - גרמו לפגיעה באפיקי התקשורת הבין-לאומית האחרונים שנותרו פעילים".

19:55 - המטח למרכז: פצוע קל-בינוני מנפילה בשטח חקלאי ליד ראשון לציון פונה בידי מד"א להמשך טיפול בבית חולים; ביהוד פרצה שרפה כתוצאה מרסיסים.

19:47 - מד"א: בשלב זה לא ידוע על נפגעים מהמטח האחרון למרכז הארץ ולדרומה.

19:39 - מזכ"ל האו"ם: "המערכת ההומניטרית בעזה עומדת בפני קריסה מוחלטת עם תוצאות בלתי נתפסות ליותר משני מיליון אזרחים. לפני העימות, 500 משאיות ביום חצו לרצועת עזה, אבל בימים האחרונים נכנסו בממוצע רק 12 משאיות ביום. יש להתאים את מערכת בדיקת משלוחי הסיוע לעזה ממצרים דרך מעבר רפיח כדי לאפשר למשאיות רבות יותר להיכנס ללא דיחוי".

19:30 - במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה: אזעקות באזור גוש דן, השפלה והדרום.

19:29 - השר גדעון סער בריאיון ב"חדשות 12": "בשבוע האחרון נעשה מאמץ רציני להגיע למהלך בנושא החטופים. אנחנו ברגע מכריע בתולדות מדינת ישראל מאז מלחמת השחרור".

19:16 - דיווח באלג'זירה - ישראל הפילה לחלוטין את התקשורת ברצועת עזה.

19:07 - דיווחים בעזה על תקיפה עוצמתית בג'באליא, צפון הרצועה.

19:07 - דיווחים בעזה על תקיפה עוצמתית בג'באליא, צפון הרצועה.

18:57 - צה"ל מפרסם תיעוד משעות הבוקר - שבו חיל האוויר סיכל באזור הים האדום טילי שיוט שנורו מתימן. בצה"ל מדגישים: לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

18:46 - תקיפות נרחבות ברצועת עזה.

18:32 - שגרירת ארצות הברית לאו"ם: יש משבר הומינטארי בעזה, ארה"ב עושה "כל מה שביכולתה להציל חיים".

18:15 - קבוצת לופטהאנזה מודיעה על הארכת מדיניות ביטול הטיסות לישראל עד 30 בנובמבר.

17:51 - שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לביקור פצועים בבית החולים שיבא תל השומר.

17:50 - ברשת CNN מדווחים מפי מקורות דיפלומטיים: "התקדמות משמעותית" במשא ומתן בתיווך קטר לשחרור החטופים, אך עדיין קיימות כמה סוגיות מהותיות בין הצדדים.

17:45 - דובר צה"ל: שוגר מטח רקטות מאזור הר דב לשטח רמת הגולן; השיגורים נפלו בסוריה ולא חדרו לשטח ישראל.

17:37 - שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בשיתוף עם הקונסוליה הישראלית בניו יורק, קיים היום הקרנה מיוחדת של הסרט שערך צה"ל, ובו סרטונים אותנטיים מהטבח ממצלמות האבטחה, ומצלמות שהיו על גופם של מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. להקרנה הגיעו עיתונאים, פרשנים ובכירים בין היתר ממערכות FOX NEWS ,CNN, ניו יורק טיימס ו-NBC. זו ההקרנה הראשונה של הסרט שמתקיימת מחוץ לישראל.

השגריר ארדן: "נמשיך להציג את הזוועות שביצע חמאס באזרחים חפים מפשע, כדי להמחיש לעולם שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור ג'יאהדיסטי המחויב להשמדת ישראל".

17:35 - דובר חמאס על חשיפת דובר צה"ל: "כל מנהיגי חמאס בבתיהם ולא בבתי חולים".

17:05 - ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, במכתב בהול לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר: דורש שיכירו בכל יישובי המועצה, גם ביישובים למעלה מ-7 קילומטר מהרצועה, כמחוסרי מיגון ויישובי ספר.

"מאז תחילת המלחמה נדרשים כל תושבי המועצה בכל היישובים להסתגר בבתיהם, לנוכח איומי החדירה והירי הרקטי המשמעותי. בכלל היישובים, גוייסו כיתות כוננות, אין לימודים, אין תעסוקה, פגיעה משמעותית בהכנסות התושבים, שכירים ועצמאיים כאחד. הנכם נדרשים לפעול לאלתר וללא דיחוי נוסף במטרה לתקן את העיוות, ולהכיר בכלל תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון - לצורך פינוי תושבים, ולחילופין פיצוי התושבים, וכן הכרה כיישובי ספר לצורך תקנות מס רכוש", נכתב.

16:56 - צבע אדום בעוטף עזה.

16:50 - חשיפה - עיר הטרור התת-קרקעית של חמאס: דובר צה"ל חשף לתקשורת הבין-לאומית מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור.

בין היתר, נחשף כי בבית החולים ״שיפאא'״ מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרור החמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים. במקום יש 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות אשר מהווים מגן אנושי לראשי ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, הכניסה למפקדות התת-קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים; תשתית האנרגיה של בית החולים שאמורה לשמש את מטופליו - משמשת למעשה במקביל גם את תשתית הטרור התת-קרקעית של הארגון ואת ראשי הארגון.

16:49 - המשטרה מעדכנת: יש 3 זירות של נפילת רקטה באשקלון - אין נפגעים. שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה, וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

16:27 - הירי הרקטי לאשקלון: 2 פגיעות ישירות בבתים בעיר; בזירות מתבצעות סריקות של לוחמי אש לאיתור לכודים

16:20 - מחבלים ביצעו ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב אביבים ולעבר מרחב משגב עם. אין נפגעים; כוחות ארטילריה של צה"ל תוקפים כעת את מקורות הירי.

16:19 - אזעקות באשדוד, באשקלון והסביבה.

15:54 - דיווח באל-ג'זירה: התקדמות מואצת במשא ומתן בתיווך קטאר להסכמה על הפסקת אש - לצורך עסקת שבויים בין חמאס לישראל.

15:50 - גורם אמריקני לרויטרס: קטר אמרה לארה"ב שהיא "פתוחה לשקול מחדש" נוכחות של אנשי חמאס בשטחה. על פי הדיווח, המסר הועבר במהלך פגישה בדוחא בין שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לבין אמיר קטר השיח' תמים בן חמד אל-ת'אני.

15:44 - מנהלת תקומה קיבלה ואישרה את בקשת ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, להכניס לתוכנית השיקום את כל יישובי המועצה, גם מעבר ל-7 ק"מ. המשמעות היא שכל אחד מ- 32 יישובי המועצה, יקבל מענה לפי צרכיו והנזק שנגרם בו.

15:43 - עיריית תל אביב-יפו: הלימודים בשבוע הבא יתקיימו בנגישות למרחב מוגן בלבד.

15:30 - נשיא צרפת מקרון: מעוניין לבנות קואליציה הומניטרית עבור רצועת עזה - משוחח בנושא עם קפריסין ויוון בנושא.עוד אמר כי נדרש לקיים גם "הפסקות" בלחימה כדי לסייע הומניטרית.

15:28 - סגן שר החוץ של איראן נפגש במוסקווה עם סגן היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, והשניים שוחחו על המלחמה בישראל. בהודעה האיראנית דווח כי הם קבעו: "ארה"ב עומדת מאחורי האירועים במזרח התיכון ומעוניינת לנצל אותם לטובתה".

15:27 - משרד הבריאות בעזה טוען: 7,326 פלסטינים נהרגו בתקיפות ישראליות ברצועה מאז 7 באוקטובר.

15:15 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לביקור בחמ"ל עיריית אשקלון לצד ראש העירייה תומר גלאם. ראש העירייה סקר בפני השר את תמונת המצב הבטחונית בעיר עד כה, ואת פעילות העירייה להגברת תחושת הביטחון האישי, בין היתר על ידי הצבת מחסומים בכניסות לעיר, הקמת כיתת הכוננות הראשונה מסוגה באשקלון והגברת סיורים בשכונות החדשות.

14:52 - לוחמי שייטת 13 ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת מהים בדרום רצועת עזה. במסגרת הפעילות, הכוחות השמידו תשתיות טרור של חמאס ופעלו במתחם המשמש את כוחות הקומנדו הימי של הארגון. בתקיפה לקחו חלק כלי שיט נוספים של זרוע הים וכלי טיס.

14:51 - בעזה מדווחים: שני הרוגים פלסטינים בח'אן יונס - כתוצאה מפגיעה של כטב"ם.

14:31 - אזעקות נוספות בתל אביב ורחבי גוש דן, אזעקות גם בשפלה. זוהו שתי נפילות בשטח פתוח באזור השפלה.

14:24 - חמאס: "ירינו לעבר תל אביב מטח כבד, בשל הפשעים שישראל עושה בעזה".

14:06 - בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק לאל-ערביה: "ננסה להכניס את כל מי שרוצה להילחם איתנו, כולל איראן וחיזבאללה. אנחנו דורשים תנאים כדי לשחרר את החטופים, כולל הפסקת אש. רוסיה וסין מייצגות גוש שמגן עלינו. רוסיה הגנה עלינו פעמיים במועצת הביטחון באמצעות הווטו שלה".

14:04 - פגיעה ישירה בבניין בתל אביב, בעקבות מטח טילים למרכז הארץ. ככל הנראה מדובר בקומה הרביעית בבניין. במקביל, בוצעו כמה יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל בשמי גוש דן.

14:04 - מטח לעבר המרכז: אזעקות הופעלו בתל אביב, גבעתיים, רמת גן, חולון, בני ברק, בת ים וראשון לציון.

13:43 - אזעקות באשדוד. רקטה אחת יורטה מרצועת עזה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל בהצלחה, אין נפגעים או נזק.

13:10 - משרד האוצר האמריקני מכריז על סנקציות נוספות נגד חמאס המתרכזים במקורות המימון של הארגון ובנציגים של חמאס באיראן ובגורמים במשמרות המהפכה.

13:00 - צה"ל פרסם הקלטת שיחה מיום הטבח בין מחבל מהכוח המיוחד של החמאס לבין מפקדו ברצועת עזה, שבה הוא מתאר את מעשי הרצח שביצע בעוטף עזה. בשיחה הוא נשמע אומר: "תודיע לכל בני הבית שאנחנו בפנים. המנוולים האלה חיים באושר ואנחנו מושפלים, אני אפרק אותם אחד אחרי השני. תישאר איתי על הקו, תשמע את הירי". הוא אמר למחבלים שאיתו: "מי שתתפסו - תהרגו אותו".

12:47 - דובר הקרמלין מבהיר כי נציגי חמאס שהגיעו למוסקבה נפגשו רק עם גורמים ממשרד החוץ ולא מהקרמלין, עוד הדגיש כי רוסיה צריכה לשמור על שיח עם כל הצדדים ושימשיכו את הדיאלוג עם ישראל. הוא הוסיף כי למרות התקיפות של ארה"ב הלילה, אין סכנה שרוסיה תיגרר - אך התקיפות האמריקניות משקפות את המתח הקיים באזור ושזהו "רע מאוד".

12:43 - אחרי 10 שעות ללא ירי - אזעקות בעוטף עזה.

11:53 - בצה"ל מאשרים את הדיווחים הפלסטיניים: "במהלך הלילה, כלי טיס מסוג 'דוהר שמיים' נפל ברצועה כתוצאה מתקלה טכנית. אין חשש לדליפת מידע והאירוע מתוחקר".

11:52 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד מערב חאן יונס בחמאס, מדחת מבאשר. מדחת לקח חלק בפיגועי צליפה ומטענים גדולים לעבר כוחות צה"ל ולעבר יישובי ישראל.

כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל תקף מעל ל-250 מטרות של חמאס ברצועה. ביניהן, מנהרות טרור, עשרות מחבלים, מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור באמצעות מטוסי קרב.


11:11 - דובר צבא מצרים: 6 פצועים קל בתקרית שאירעה בטאבה, לאחר שכטב"ם לא מזוהה נפל ליד אחד הבניינים, בסמוך לבית החולים בטאבה. התקרית החריגה מצויה בחקירה של ועדה מיוחדת.

10:59 - במקביל לדברי דובר צה"ל בנוגע לפגיעה באזור טאבה במצרים, דיווח על כך שזוהתה נפילה גם בנואיבה.

10:46 - דובר צה"ל מעדכן: "מסרנו הודעה למשפחותיהם של 229 חטופים בעזה". על הפגיעה במצרים הלילה אמר: "מדובר באיום שהגיע ממרחב הים האדום, מטוסי קרב הוזנקו אל האיום והנושא נמצא בתחקור".

10:44 - דובר צה"ל: "הפשיטה לעזה החלה באור יום ואפשרה לחסל מחבלים ועמדות שיגור". הוא הודיע: "נחשוף בקרוב חומרים החושפים את השימוש של חמאס במתקנים הומניטריים ברצועה, הוא מעדיף שימוש של אוכל, מים ומשאבים קודם כל עבור אנשי חמאס".

10:32 - בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון 36 מבוקשים, מתוכם 17 פעילי חמאס. מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, חתם על צו החרמה והריסה לבית שבבעלות מחבל בכיר בחמאס סלאח אל-עארורי, בכפר עארורה. גורם צבאי הבהיר: ״המצב השתנה. נלחמים בכל הכלים נגד חמאס-דאע"ש. פעילי טרור, בתים, כספים ובתי עסק - נמשיך לעצור, לפגוע ולהרוס כל דבר שקשור לארגון הטרור הרצחני גם באיו"ש". עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כאלף מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 670 משוייכים לחמאס.

10:30 - בחילופי אש במהלך פעילות של צה"ל בג'נין, חוסל אייסר אל- אעמר, מחבל בג'יהאד האיסלאמי. בעיר קלקיליה הוחרם ציוד ונסגרה חנות שעסקה בפעולות הסתה ותמיכה בטרור. בזמן הפעילות זוהה ירי לעבר הכוחות שהשיבו אש - וזוהו פגיעות.

09:35 - לראשונה, התקיימה פגישה בין נציג בכיר מהממשל הקטארי לבין משפחה של ילדים חטופים ישראלים. אביחי ברודץ', בן קיבוץ כפר עזה, נשוי להגר ולהם שלושה ילדים, עופרי בת 10, יובל בן 8, אוריה בן 4 שנחטפו לעזה, נפגש אתמול עם שגריר קטאר בוושינגטון, משעל אל-ת'אני. זו הפגישה הראשונה הרשמית של הנציג הקטארי הבכיר עם משפחה ישראלית מאז פרוץ המלחמה. הפגישה התקיימה באווירה חיובית.

09:32 - בכיר בקטאר המעורב במגעים לשחרור החטופים מעזה, אומר בריאיון לרשת סקיי ניוז כי הוא מאמין ששחרור כל האזרחים החטופים בימים הקרובים הוא אפשרי, אך נדרשת בתמורה הפסקת אש.

09:11 - על פי דיווחים פלסטינים, חיל האוויר הפציץ הלילה בשכונת נסר במערב העיר עזה. בתיעוד ממקום התקיפה, נראות הריסות בניין שקרס. במקביל, טוענים בעזה שכטב"ם צה"לי נפל בבית בשכונת זיתון ברצועה.

08:57 - בעיתונות הרוסית מצטטים את בכיר החמאס אבו חמיד: "לא נוכל לשחרר חטופים עד שתוסכם הפסקת אש, ידרש זמן לאתר בעזה את כל החטופים שנלקחו ע"י הפלגים הפלסטינים השונים". דבריו נאמרו במסגרת משלחת של חמאס שביקרה במוסקבה בימים האחרונים, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

08:55 - כוחות צה"ל פעלו הלילה במחנה הפליטים ג'נין, שם התפתחו חילופי אש - שבהם חוסלו שני מחבלים, פעילי הג'האד האסלאמי. על פי מקורות פלסטינים, אחד מהם הוא איסר אל-עמאר שנחשב לגורם משמעותי בגדוד ג'נין.

08:28 - מקורות פלסטיניים: כוחות צה"ל סגרו הלילה חנות בקלקיליה והחרימו ממנה ציוד - לאחר שבעל המקום פרסם ברשתות גילויי הסתה עם תמונה של חטופה. במקום נתלה שלט שבו נכתב: "החנות הזו תומכת בטרור - ולכן נסגרה".

07:53 - כוחות צה"ל פשטו הלילה לעבר השטחים הבנויים ברצועת עזה - והתקיפו יעדי טרור של חמאס. לדברי מקורות צבאיים, תוך כדי התמרון הטקטי בשטח הפלסטיני יצאו חוליות טרור מהמבנים וככל הנראה ממנהרות הגנתיות - והותקפו מהקרקע ומהאוויר.

06:12 - בכיר בפנטגון על התקיפות בסוריה: לא יכול לאשר שנפגעו אנשי משמרות המהפכה או שלוחיהם, אך לא היינו בוחרים מטרות שהן לא בעלות משמעות גדולה. בשבוע האחרון בוצעו לפחות 19 מתקפות נגד בסיסי צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה.

המיליונרים של חמאס: עשו הון ממנהרות ומחזיקים נכסים ונדל"ן במיליוני דולרים 
ראיון | ראש השב"כ לשעבר חושף: "התרענו לאורך כל הדרך בפני הדרג המדיני" 

06:01 - הותר לפרסום: מת מפצעיו לוחם סיירת נח"ל, סמל שהם משה בן-הרוש, שנפצע בקרב ב-7 באוקטובר.

06:00 - גורם רשמי בממשל ביידן לרויטרס: לא תיאמנו עם ישראל את המתקפות בסוריה.

05:49 - רויטרס: התקיפות האמריקניות בסוריה, שבוצעו באמצעות מטוסי F16, כוונו לעבר מחסני נשק ותחמושת.

05:01 - הנשיא ביידן הורה על תקיפת שני מתקנים בסוריה שמשמשים את איראן. "התקיפות המדויקות שביצענו היו בתגובה למתקפות המתמשכות של מיליציות בגיבוי איראני נגד כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה", אמר שר ההגנה לויד אוסטין. "אם המתקפות יימשכו, לא נהסס לנקוט באמצעים נוספים".

04:47 - מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים האמריקני החדש, אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז שיש לבחון בנפרד את התמיכה הכספית של ארצות הברית בישראל ובאוקראינה. בכך, רמז שלא יתמוך בבקשת הנשיא ביידן להקצות 106 מיליארד דולר לסיוע לשתי המדינות - כך על פי רויטרס.

04:02 - דיווחים במצרים: הפיצוץ בטאבה נגרם כתוצאה מנפילת טיל במתקן רפואי. חושדים שם שהאירוע קשור למלחמה בין ישראל לחמאס.

03:17 - דיווח: פיצוץ נשמע באזור העיר טאבה שבסיני, סמוך לגבול עם ישראל. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, גורמים בצה"ל אישרו כי הם מכירים את האירוע. בערוץ חדשות מצרי דיווחו כי 6 אנשים נפצעו בפיצוץ.

02:51 - אחרי מספר שעות של שקט: אזעקות בעוטף עזה.

01:45 - רויטרס: מושל פלורידה רון דסנטיס הודיע כי מדינתו נערכת להעביר לישראל משלוח כלי נשק ותחמושת.

01:18 - דיווח ב-CNN: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם קבוצת מנהיגים מוסלמים-אמריקנים בבית הלבן, זאת בצל ביקורת על הנשיא מצד הקהילה המוסלמית במדינה על כך שלא עושה מספיק להקטנת המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.

01:10 - דיווחים בעזה: פצצות תאורה נורו בשכונת שיח' רדואן.

00:55 - בהמשך לדיווחים של תושבים בגליל על הדי פיצוצים באזור: לא מדובר באירוע בטחוני חריג, אלא בפעילות צה״ל במרחב הגבול עם לבנון.

00:07 - בלה חדיד, דוגמנית העל האמריקנית ממוצא פלסטיני, מתבטאת לראשונה מאז פרוץ המלחמה ומגנה את הטבח של חמאס: "אני מתאבלת למען המשפחות הישראליות שהתמודדו עם הכאב וההשלכות של ה-7 באוקטובר. אני מגנה מתקפות טרור נגד כל אזרח בכל מקום".

23:54 - עצרת מחאה פרו-פסלטינית נערכה ליד הבורסה האמריקנית בוול סטריט בניו יורק

23:16 - שולחן שבת עם 224 כיסאות ריקים הוצב הלילה בטיימס סקוור בניו יורק, ביוזמת ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC, זאת במחאה להשבת החטופים הישראלים המוחזקים בעזה.

22:11 - הפנטגון: ארה"ב שולחת תוספת של 900 חיילים למזרח התיכון, ותעביר לישראל עוד שתי סוללות כיפת ברזל ומיירטים. בשבוע האחרון הותקפו כוחות אמריקנים 12 פעמים בעיראק וארבע פעמים בסוריה.

22:02 - 10 רקטות שוגרו במטח כבד לעבר גוש דן והשפלה. כבל מתח גבוה נפל סמוך לכביש 40 ככל הנראה מפגיעת רסיסים, לא דווח על נפגעים. קיימת פגיעה באספקת החשמל לחלק מתושבי רחובות וסתריה.

הכתבה המקורית פורסמה בN12