מיכל עבאדי-בויאנג'ו התגייסה למילואים באוצר: מייעצת לצוות מיוחד בחשכ"ל

החשכ"ל, יהלי רוטנברג, ביקש מעבאדי-בויאנג'ו, שכיהנה כחשבת הכללית במשרד האוצר עד 2017, לשמש כיועצת לצוות מיוחד שמינה בעקבות המלחמה, והיא עושה זאת בהתנדבות • אחת ממטרות הצוות היא מיפוי תקציבים במשרדי הממשלה אשר ניתן להקצות לצרכי השעה

עבאדי־בויאנג’ו / צילום: רמי זרנגר
עבאדי־בויאנג’ו / צילום: רמי זרנגר

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שכיהנה כחשבת הכללית במשרד האוצר עד שנת 2017, התגייסה ל"מילואים" באגף. החשכ"ל, יהלי רוטנברג, ביקש ממנה לשמש כיועצת לצוות מיוחד שמינה בעקבות המלחמה.

הצוות עומד בקשר עם כל משרדי הממשלה האזרחיים ומנתח את תמונת ביצוע התקציבים שלהם. בשבוע הבא צפוי הצוות להגיש לרוטנברג ממצאים שעשויים לסייע בבנייה המחודשת של תקציב המדינה ל-2024.

אחת ממטרות הצוות היא מיפוי תקציבים במשרדי הממשלה אשר ניתן להקצות לצרכי השעה. למשל, ניתוח של כפילויות פרויקטים בין משרדים שונים שמתוקצבים בנפרד עבור מטרות זהות. בצוות צוללים יחד עם חשבי המשרדים לתוך ההוצאות והתחייבויות, כדי לאתר "שומנים" מיותרים שניתן לחסוך בהם.

מעבר לצעדים קצרי טווח שיכולים לצמצם הוצאות מיותרות באופן מיידי, באגף החשב הכללי יבחנו גם בעיות מבניות של תקציב המדינה. ייתכן שבהמשך, על בסיס ממצאי הצוות המייעץ, יגובשו המלצות לשינויים משמעותיים בתקציב, לתרחיש של התפשטות המלחמה להיקף מלא בגבול הצפוני. באוצר סבורים שהמצב הנוכחי יכול להוות הזדמנות להתייעלות מהותית בהוצאות, שנדרשה עוד הרבה לפני השבת השחורה של ה-7 באוקטובר.

את הצוות המיוחד מוביל אלון שלזינגר, שבשגרה ממונה על חטיבת הביקורת של אגף החשב הכללי. עוד חברים בצוות החשבונאית הראשית, רות מרק, וסגן החשכ"ל למאקרו ותקציב, ליאור דוד-פור.

עבאדי-בויאנג'ו פעילה מלאה בצוות מאז השבוע שעבר. הצוות מתכנס מדי יום למשך שעות. עבאדי-בויאנג'ו, שמכהנת במקביל כיו"ר דוראד אנרגיה וכיו"ר החברה הממשלתית קצא"א הישנה, עושה את עבודתה באוצר בהתנדבות וללא שכר.