ותודה לפאלו אלטו: המכפיל המדהים שהשיגה חברת הסייבר הישראלית

חברת הסטארט-אפ דיג סקיוריטי, העוסקת בתחום ההגנה על דאטה ארגונית, נרכשה על ידי פאולו אלטו • סכום העסקה טרם נקבע, והוא צפוי לנוע בין 300 ל-400 מיליון דולר בהתאם לחישובים שונים הקשורים, בין השאר, גם לקופת המזומנים של החברה

דן בנימין, גד אקוקה ועידו עזרן. מייסדי דיג סקיוריט / צילום: אייל מרילוס
דן בנימין, גד אקוקה ועידו עזרן. מייסדי דיג סקיוריט / צילום: אייל מרילוס

פאלו אלטו נטוורקס  הודיעה אחר הצהריים (ג') כי השלימה את רכישת חברת הסטארט-אפ דיג סקיוריטי (Dig Security), זאת למרות פרוץ המלחמה בעזה, ולמרות ההדלפות לתקשורת שחשפו את העסקה בשלב מוקדם שלאחר החתימה על הסכם הכוונות.

● לכל 12 אלף העובדים בישראל: אינטל תחלק מענק חד פעמי של 5,000 דולר
הסיבות שאפליקציית פיקוד העורף מפשלת בהתרעות על ירי טילים  

עם זאת, מסיבות שונות, סכום העסקה טרם נקבע, והוא צפוי לנוע בין 300 ל-400 מיליון דולר בהתאם לחישובים שונים הקשורים, בין השאר, גם לקופת המזומנים של החברה שעדיין מוערכת בכמה עשרות מיליוני דולרים.  

מדובר במכפיל גבוה באופן חריג - לכל הפחות פי 70 על ההכנסות - לחברה שהוקמה רק לפני שנתיים ושמייצרת הכנסות בקצב שנתי של 4-5 מיליון דולר בלבד. גילה הצעיר של החברה מכתיב גם תשואה שנתית פנומנלית למשקיעה הראשונה בחברה, טים8 (Team8) שהובילה סיבוב גיוס ראשון לפני פחות משנתיים לפי שווי של מעל ל-20 מיליון דולר, כך על פי אתר המחקר PitchBook.

משקיעה בולטת נוספת בחברה היא קרן סיגנל פייר של משקיע הסייבר הישראלי ניר פולק, אשר הצטרפה לסבב הגיוס השני של החברה - אשר גייסה סך הכל מאז הקמתה 45 מיליון דולר. מרוויחים נוספים מעסקת הבזק הזו הם שלושת היזמים: דן בנימין, גד אקוקה ועידו עזרן, ומשקיעים אסטרטגיים נוספים דוגמת סייברארק, קראוד סטרייק, סמסונג, אוקטה ומרלין ונצ'רס.  

הסכם הכוונות המקורי לרכישת החברה נחתם כבר בספטמבר, ואילו לפני יומיים - עמוק אל תוך המלחמה בעזה, נחתם הסכם הרכישה המסכם. פאלו אלטו רכשה את דיג כדי לכסות על נקודת תורפה הקיימת במוצריה: אי הגנה מספקת על דאטה ארגוני, שבו מתמחות חברות כמו דיג, ומתחרותיה: סיירה, סנטרה, פלואו סקיוריטי הישראליות ונורמלייז האמריקאית. עוד קודם לכן נרכשו שתי חברות בתחום בשנה האחרונה: למינר ופולאר.

הבידול של דיג סקיוריטי

דיג סקיוריטי פעילה בתחום ההגנה על דאטה ארגוני, אך היא מבודלת מחברות רבות בתחום באמצעות טכנולוגית בינה מלאכותית שפיתחה המאפשרת לה גם לזהות תוקפים ולפעול להדיפתם. בחברה מועסקים כ- 100 עובדים.  

לירן גרינברג, שותף-מייסד ומנהל ב- Team8: ״פאלו אלטו נטוורקס משלימה את הרכישה של דיג סקיוריטי במקביל לתקופת המלחמה. אין דוגמה טובה מזו לאמון העולם בחסינות הכלכלה הישראלית בכלל, ותעשיית ההייטק בפרט, גם בזמנים קשים. תעשיית ההייטק נרתמת במילואים ובתרומה אזרחית, אך גם דואגת להמשיך לתפקד, לצמוח ולהמשיך לשרת את לקוחותיה מסביב לעולם". 

דן בנימין, מייסד ומנכ"ל החברה מסר כי "דיג נרכשת לאחר כשנתיים בלבד מהקמתה, ובתקופה זו פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך, בנתה עצמה כמובילת קטגוריות הסייבר DSPM ו-DDR, וצברה מומנטום אדיר עם לקוחות ושותפים ברחבי העולם. חתימה על עסקה בימים מורכבים אלה היא עדות לחוזק של החברה".