פאלו אלטו רוכשת את חברת הסייבר הישראלית טאלון ב-625 מיליון דולר

טאלון, המפתחת דפדפנים מאובטחים לארגונים, הוקמה בשנת 2021 על־ידי עופר בן נון ואוהד בוברוב, יזמים סדרתיים שברזומה שלהם אקזיט של חברות שהקימו • באוגוסט 2022, גייסה החברה כ-100 מיליון דולר, כאשר השווי הוערך בסכום הנמוך ממיליארד דולר

עופר בן נון ואוהד בוברוב, מייסדי טאלון / צילום: שי שרון
עופר בן נון ואוהד בוברוב, מייסדי טאלון / צילום: שי שרון

היום (ב') הודיעה חברת הסייבר האמריקאית פאלו אלטו נטוורקס, שנוסדה על־ידי הישראלי ניר צוק, כי בכוונתה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית טאלון בסכום המוערך ב-625 מיליון דולר, כאשר העסקה הינה ברובה במזומן ועם מרכיב של מניות, כך לפי מקורבים לחברה.

ותודה לפאלו אלטו: המכפיל המדהים שהשיגה חברת הסייבר הישראלית
בצל המלחמה: חברת האינשורטק מכפר סבא שמגייסת 265 מיליון דולר

טאלון, המפתחת דפדפנים מאובטחים לארגונים, הוקמה בשנת 2021 על־ידי עופר בן נון ואוהד בוברוב, שניהם יזמים סדרתיים שברזומה שלהם אקזיט של חברות שהקימו. בסבב הגיוס האחרון שלה, באוגוסט 2022, גייסה טאלון סכום של כ-100 מיליון דולר, כאשר השווי שלה לא פורסם, אבל הוערך בסכום הנמוך ממיליארד דולר. לטאלון ישנם כ-130 עובדים בישראל, כאשר במסגרת הרכישה כל העובדים אמורים להיטמע בפאלו אלטו נטוורקס ולא מתוכנן סבב פיטורים, כך לפי מקורבים לחברה.

רק לפני כשבוע, רכשה פאלו אלטו את חברת הסייבר הישראלית דיג סקיורטי, אם כי בסכום מוערך קטן משמעותית. פאלו אלטו נטוורקס פעילה בעיקר בתחום התקני החומרה, וידועה כרוכשת סדרתית שעושה סקאוטינג לחברות סייבר מובילות ברחבי העולם, ומציעה להן הצעה שקשה לסרב לה.

בדוחות הרבעוניים האחרונים שלה, הכריזה פאלו אלטו כי השקיעה 2.5 מיליארד דולר במזומן לרכישת חברות לאורך חמש השנים האחרונות. כעת, שתי הרכישות האחרונות בישראל מקפיצות את הסכום הזה למעל 3 מיליארד דולר, וממחישות את הדחיפות והחשיבות שמקצה פאלו אלטו נטוורקס לרכישת חברות, זאת על־מנת לחזק את היצע המוצרים שלה אל מול ארגונים הפועלים על ענן ארגוני בלבד, ולהתחרות בענקיות כמו קראוד סטרייק וסניטנל וואן, כפי שפורסם בגלובס.

צוות טאלון / צילום: Mayo.pix
 צוות טאלון / צילום: Mayo.pix

"כנראה הרכישה הגדולה בהיסטוריה לחברה בת פחות משלוש שנים"

איילנד סקיורטי, חברת הסייבר הישראלית והמתחרה הישירה של טאלון בשוק הדפדפנים המאובטחים, גייסה ממש לאחרונה לפי שווי כמעט כפול מזה של טאלון, אשר עומד על 1.5 מיליארד דולר.

עופר בן נון, מייסד משותף ומנכ"ל טאלון, מסר כי "פאלו אלטו נטוורקס היא השותפה האידיאלית עבורנו להאצת השגת המטרות שלנו. המחויבות שלהם לחדשנות בישראל היא מעוררת השראה, ומותאמת למשימתה של טאלון ליצור את התוצאות הטובות ביותר האפשריות ללקוחות ולעובדים שלנו".

לירן גרינברג, מייסד שותף ומנהל ב-Team8, בין המשקיעות הראושונת בחברת טאלון, מסר כי "זוהי כנראה הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ההייטק הישראלי לחברה בת פחות משלוש שנים. פאלו אלטו נטוורקס משלימה רכישה ענקית, במקביל לתקופת המלחמה. אין דוגמא טובה מזו לאמון העולם בחסינות הכלכלה הישראלית בכלל, ובתעשיית ההייטק בפרט, גם בזמנים קשים".