200 עובדים במילואים: האזהרה ששלחה את מניית התוכנה לירידה של כ-20%

חברת מג'יק פרסמה תוצאות ראשוניות מאכזבות לרבעון השלישי, והזהירה כי גם הרבעון הרביעי יהיה חלש מהצפוי בשל "ירידה בלתי צפויה בביקוש לשירותי התוכנה שלנו ממספר לקוחות בלו-צ'יפ אמריקאים" • בעקבות המלחמה גויסו כ-14% מעובדי מג'יק בישראל

גיא ברנשטיין, מנכ''ל מג'יק / צילום: יח''צ
גיא ברנשטיין, מנכ''ל מג'יק / צילום: יח''צ

מניית חברת התוכנה מג'יק  נופלה בתל אביב בכ-20% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות ראשוניות מאכזבות מדוחות הרבעון השלישי של 2023, והזהירה כי גם הרבעון הרביעי יהיה חלש מהצפוי. החברה, המספקת פתרונות לפיתוח יישומים ואינטגרציה עסקית, עדכנה כי הכנסות הרבעון השלישי יהיו קצת מעל 129 מיליון דולר, לעומת התחזית המקורית ל-142-143 מיליון דולר. החברה האם פורמולה מערכות  ירדה בכ-8.4%.

זאת ועוד: ברבעון הרביעי של 2023 יגיעו ההכנסות ל-115-125 מיליון דולר, בעוד שתחזיות האנליסטים היו ל-149 מיליון דולר. בכך תסתיים השנה עם הכנסות של כ-529 מיליון דולר, ירידה של 6.6% ביחס לשנה הקודמת, בעוד שבשוק ציפו ממנה לצמיחה צנועה של 1.4%. 

טבע עקפה את הצפי להכנסות ומעלה שוב את התחזיות; המניה מזנקת
הפנסיות של הציבור נכנסות מתחת לאלונקה של מימון הוצאות המלחמה 

"במהלך החצי השני של הרבעון השלישי של 2023, חווינו ירידה משמעותית בלתי צפויה בביקוש לשירותי התוכנה שלנו ממספר לקוחות בלו-צ'יפ אמריקאים, שללא הודעה מוקדמת החליטו לעצור מיידית פרויקטים", הסביר גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק.

"הירידה בביקוש יצרה השפעה שלילית על הכנסות הרבעון, והיא תשפיע חלקית גם על ההכנסות ברבעון הרביעי. כתוצאה מכך, הכנסות הרבעון השלישי יהיו מתחת לרף התחתון של התחזית שמסרנו בעבר. למרות הירידה הבלתי צפויה בביקוש, לא הייתה לזה השפעה משמעותית על הרווחיות שלנו, ואנחנו מצפים לשיעור רווחיות תפעולית דומה לשל המחצית הראשונה". 

כ-200 עובדים גויסו למילואים

נוסף על הירידה בביקושים, מג'יק מעדכנת כי בתחילת הרבעון הרביעי פרצה המלחמה בישראל, וגם לה יש השפעות על החברה. לפי הודעת מג'יק, כ-200 עובדי החברה מגויסים למילואים ואינם זמינים לעבודה. בסוף 2022 היא העסיקה 1,415 עובדים בישראל, כך שמדובר על כ-14% מהם ועל כ-4.8% מכלל מצבת העובדים שלה.

עוד מציינת החברה כי פעילותה חשופה מאוד לשקל, ונפגעה מהפיחות בשקל ביחס לדולר, "דבר שגרם להידרדרות נוספת בתוצאות הרבעון הרביעי", נכתב בהודעה. "כל הגורמים הנמשכים הללו, יחד עם האי-ודאות בסביבה המאקרו-כלכלית הגלובלית, הובילו לכך שהחברה מצפה להכנסות נמוכות יותר".

מג'יק מעדכנת עוד כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי (על בסיס Non-GAAP)  יגיע ל-17.1 מיליון דולר, עם שיעור רווח דומה לזה שדווח במחצית הראשונה של השנה. החברה רשמה במחצית הכנסות של 280 מיליון דולר, צמיחה של 1.6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2022, והציגה רווח נקי של 21.4 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ורווח נקי של 26.4 מיליון דולר בנטרול סעיפים שונים (Non-GAAP).

מג'יק נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי כ-423 מיליון דולר, לאחר ירידה של 44% במניה מתחילת השנה (כולל הירידה הנוכחית).