נשיא WIX: "ההדים מפיטורי העובדת באירלנד עברו אחרי 48 שעות"

WIX עקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות של כ־394 מיליון דולר וצמיחה של 13.9% לעומת הרבעון המקביל • נשיא החברה, ניר זוהר, מסר כי השירות שהיא מספקת לא מושפע באופן שלילי מהמלחמה • זוהר התייחס גם לפיטורים של עובדת החברה באירלנד שפרסמה פוסט תמיכה בחמאס: "אירוע לא מייצג"

ניר זוהר, נשיא חברת Wix / צילום: אלן צצקין
ניר זוהר, נשיא חברת Wix / צילום: אלן צצקין

חברת האינטרנט Wix פרסמה דוחות טובים לסיכום הרבעון השלישי, בהם עברה לרווח נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות של כ־394 מיליון דולר, רווח נקי GAAP של 7 דולר ורווח נקי Non-GAAP של 65.1 מיליון דולר, שהם 1.1 דולר למניה. מדובר על צמיחה של 13.9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל וכאמור, מעבר מהפסד לרווח נקי GAAP.

ענף ההייטק ניסה להתאושש מחוסר הוודאות במשק, ואז הגיעה המלחמה
פייבר עקפה את תחזיות האנליסטים; ההפסד התפעולי צנח ב-81%

בחברה מצפים להציג רווח נקי GAAP ברמה שנתית, ובכך להקדים בשנתיים את לוחות הזמנים שלה. במבט קדימה, התחזית להכנסות הרבעון הרביעי גבוהה מתחזיות השוק, והחברה צופה הכנסות של 400-405 מיליון דולר. כך, תסתיים 2023 עם צמיחה של 12%-13% בהכנסות, גידול מהתחזית הקודמת לצמיחה של 11%-12%.

בשיחת זום עם עיתונאים, התייחסו נשיא החברה ניר זוהר וסמנכ"ל הכספים ליאור שמש למצב הנוכחי ב-Wix על רקע המלחמה. "אנחנו מקבלים תמיכה מדהימה מהעובדים שלנו בעולם", סיפר זוהר, ואמר שאין השפעה שלילית של המלחמה על השירות של Wix ללקוחות. "אנחנו חברה גלובלית, עם כ-3,000 עובדים בישראל וכ-2,000 בחו"ל. יש לנו אנשי מוצר ופיתוח בליטא ובאוקראינה, שההירתמות שלהם לגבות את הישראלים, שהתפוקה שלהם ירדה, הייתה פנומנלית. האוקראינים נמצאים במקום של שותפות גורל, ושל אסירות תודה על התמיכה של הישראלים בהם במלחמה שם, ועושים מעל ומעבר לעזור. יש עובדים מאוקראינה שרוצים לבוא לעבוד בישראל ולתמוך בקולגות, הם אומרים שהם לא מפחדים מטילים".

זוהר הדגיש שהשירותים לא נפגעו ולא ייפגעו, אך ייתכן עיכוב מסוים, לא דרמטי, בהשקות עתידיות. עם זאת, הוא ציין בהקשר זה שגם בשבועות האחרונים, החברה עשתה שתי השקות משמעותיות, אחת מהן בתחום ה-AI.

"בתקופה כל כך טראומתית, התנהלות העובדים היא נקודת אור"

בניגוד לחלק מהחברות הישראליות האחרות, ב-Wix לא מציינים את מספר העובדים המגויסים למילואים. "זה מספר שמשתנה כל הזמן והוא לא הפוקוס, כי יש גם עובדים שיש להם בני ובנות זוג, או ילדים שנמצאים במילואים או בשירות", אומר זוהר. "יש מאות רבות של אנשים שנמצאים במעגל ההשפעה וזה משתנה, כי הסיוע שצריך עובד שהבן שלו משרת בעזה הוא מעולמות התמיכה הרגשית, ויש עובדים שצריכים סיוע פיזי עם הילדים כי בני הזוג במילואים. אנו לא מתיימרים לתת פתרון אחד לכולם ומשתדלים לעזור לכולם".

לדבריו, ההירתמות של העובדים לעזור ולהתנדב "מעוררת השתאות. בתקופה עם כל כך הרבה קושי וטראומה אישית ולאומית, ההתנהלות של העובדים היא אחת מנקודות האור". זוהר ציין שאין עובדי Wix שנפגעו פיזית ("רגשית, היו עובדים בסיטואציות קשות בעוטף", הוא מוסיף), אך יש עובדים שבמעגל המיידי שלהם ישנם נרצחים או חטופים והחברה משתדלת לתמוך בהם ככל האפשר.

Wix עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שפיטרה עובדת שלה באירלנד שפרסמה פוסט תמיכה בחמאס, ועובדים אחרים בחברה חשו פגועים מכך. לדברי זוהר, "זה היה אירוע לא מייצג, שעורר קצת הדים באירלנד והם שככו תוך 48-72 שעות".

לשאלה איך משפיע על Wix שער החליפין שקל-דולר - השקל נחלש משמעותית בתחילת המלחמה והתחזק מאוד בימים האחרונים - אמר סמנכ"ל הכספים ליאור שמש כי החברה מושפעת בעיקר מנושא שכר העובדים בישראל ומההתחייבויות שלה, שהגדולה ביניהן היא כמיליארד שקל התחייבות קדימה בנוגע לקמפוס החדש בת"א. לדבריו, "בהקשר של שכר העובדים, כמדיניות אנחנו מגדרים חצי שנה קדימה. כשהדולר עלה, גידרנו עוד כדי להבטיח את התוכנית התלת־שנתית שלנו. בהקשר של ההתחייבויות לקמפוס, ראינו ברבעון הזה הכנסות מימון של מיליוני דולרים (בסה"כ 14.6 מיליון דולר, ש.ח.ו) שנובעות מהשיערוך משקל לדולר, ונובעות מכך שאנחנו מדווחים בדולרים, ובדולרים ההתחייבות קטנה, כך שההשפעה הייתה חיובית".

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מאפשרת ללקוחותיה (בעיקר עסקים קטנים ובינוניים) לבנות ולנהל אתרי אינטרנט. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 5.1 מיליארד דולר אחרי עלייה של 17% במניה מתחילת השנה.