בנק הפועלים מציע לעסקים הלוואה ללא ריבית עד 250 אלף שקל

הלוואות הגישור יינתנו לתקופה של עד שלושה חודשים לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ מעזה, מי שפונה מביתו בצפון ומגויסים בצו 8 על רקע משך הזמן הארוך עד לקבלת פיצוי מהמדינה בעקבות המלחמה • לקוחות פרטיים בעלי קריטריונים אלו יוכלו לקבל הלוואה של עד 30 אלף שקל ללא ריבית, גם כן לטווח המיידי של עד שלושה חודשים

בנק הפועלים. מרחיב את מגוון הלוואות הגישור לעסקים בעקבות המלחמה / צילום: אביב גוטליב
בנק הפועלים. מרחיב את מגוון הלוואות הגישור לעסקים בעקבות המלחמה / צילום: אביב גוטליב

מליאת הכנסת אישרה היום (ה') את מתווה הפיצויים לעסקים שנפגעו בעקבות המלחמה, אך על פי הודעת האוצר ורשות המסים הגשת תביעות מקוונות למענק תיפתח במערכת שהוקמה לצורך כך רק בתוך 10 ימים. בינתיים, בנק הפועלים מודיע כי הוא מרחיב את מגוון הלוואות הגישור לעסקים ויציע הלוואות בגובה של עד 250 אלף שקל ללא ריבית, כך נודע לגלובס. עד עתה עמדה הלוואות הגישור על 100 אלף שקל לבית עסק. 

פטור מלא מ-4 חודשי משכנתה: ההטבה של מזרחי טפחות לתושבי העוטף 
עכשיו זה סופי: דליה אנרגיה תרכוש את תחנת הכוח אשכול ב-9 מיליארד שקל

ההלוואה תועמד לעסקים לתקופה של עד שלושה חודשים כשהשקת המוצר באה על רקע חוסר הוודאות הגובר איתו מתמודדים בעלי העסקים. לכן הוחלט בבנק על הלוואה שתאפשר לעסקים לעמוד בהתחייבויות שלהם, לדוגמה אל מול ספקים ועובדים, ומאחר שעד שהם יקבלו את הכסף העסקים עלולים להיות במצד של חוסר ודאות ואף להיקלע לקשיים תזרימיים, לאור הפגיעה בפעילות הכלכלית והירידה בביקושים באזור הדרום והצפון. 

בנוסף, הבנק הרחיב גם את סכום ההלוואות ללקוחות פרטיים והם יוכלו לקחת הלוואה ללא ריבית בסכום של עד 30 אלף שקל (במקום 25 אלף שקל כפי שהיה עד עתה) לתקופה של עד שלושה חודשים. הגשת הבקשה להלוואה, לעסקים ולפרטיים, תתאפשר באמצעים הדיגיטליים - באתר הבנק ובאפליקציה. 

מי שזכאים להטבה הם לקוחות בנק הפועלים - עסקים ופרטיים, המתגוררים או ממוקמים בטווח של 40 ק״מ מהרצועה או שבית העסק שלהם ממוקם בטווח זה על פי הגדרת פיקוד העורף ובהתאם לכתובת המגורים המעודכנת בחשבון.

להטבה זכאים גם חיילי מילואים שגויסו בצו 8 

גם חיילי וחיילות מילואים שגויסו בצו 8 לאור המצב זכאים להטבה, בכפוף להצהרת הלקוח, וכן לקוחות ועסקים בצפון שפונו מבתיהם ע"י גורם רשמי ובהתאם לרשימה שתתעדכן מעת לעת. כך גם בעלי קרבה ראשונה (בני זוג, הורים, וילדים) לחללי המלחמה או חטופים או נעדרים, בכפוף להצהרה אל מול הבנק. 

הטבה זו של הפועלים מצטרפת להטבות שנותנים הבנקים בהתאם למתווה בנק ישראל שפורסם מיד עם תחילת המלחמה, והורחב על ידי הבנקים עצמם, כל אחד בהתאם להחלטת ההנהלה שלו. 

אתמול הודיע הפיקוח על הבנקים שהוא מרחיב את המתווה גם לתושבי קו העימות בצפון. מדובר על משקי בית ובעלי עסק שנמצאים ביישובי הצפון, אשר פונו ידי גורם מדינתי רשמי נכון ל-7 בנובמבר. הם יזכו להטבות המגיעות למי שנכלל במעגל הראשון כפי שהגדיר בנק ישראל מיד לאחר פרוץ המלחמה, כך שהבנקים יהיו חייבים לתת לאותם תושבים בישובים הרלוונטיים - עד 5 ק"מ מגבול הצפון, הטבות זהות. 

המתווים שגובשו מאפשרים לאוכלוסיות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות, לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור מריבית על יתרת החובה עד לסכום של 10,000 שקל, וזאת למשך שלושה חודשים מרגע הצטרפותם ועד לסוף שנת 2023.