הרחבת טווח הפיצויים ל-40 ק"מ מעזה עוברת להצבעת ועדת הכספים

בימים הקרובים תצביע ועדת הכספים על התקנות להרחבת מתווה הפיצויים המוגדלים לטווח של עד 40 ק"מ מהעוטף וליישובי רמת הגולן • כזכור, אחרי שהמתווה של האוצר כבר אושר בממשלה עם טווח זכאות של עד 20 ק"מ מעזה, הודיע שר האוצר סמוטריץ' בשבוע שעבר כי הוא מכפיל את הטווח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: לע''מ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: לע''מ

משרד האוצר העביר היום (ראשון) לאישור ועדת הכספים את התקנות להרחבת מתווה הפיצויים המוגדלים לטווח של עד 40 ק״מ מהעוטף וליישובי רמת הגולן. הוועדה צפויה להתכנס לדון בתקנות בימים הקרובים. יו"ר הוועדה, משה גפני, צפוי לאשר את ההצעה של שותפו הפוליטי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

סמוטריץ' הפתיע את האוצר: טווח הפיצויים המלאים לעסקים יורחב עד באר שבע
עסקת הענק הושלמה: נחתם החוזה למכירת מערכת קלע דוד לפינלנד
הרדיו הישראלי החדש שהושק החודש בארה"ב ומסייע במאבק באנטישמיות

אחרי שהמתווה של האוצר כבר אושר בממשלה עם טווח זכאות של עד 20 ק"מ מעזה, הודיע סמוטריץ' בשבוע שעבר שהוא מכפיל את הטווח. זאת, בניגוד לעמדת בכירים במשרדו, שטענו כי השינוי לא תואם את התפלגות הירי של חמאס בין היישובים. בהמשך נודע כי סמוטריץ' ערך את השינוי בהתאם ללחצים ממפלגת הליכוד, לרבות יו"ר הקואליציה, אופיר כץ.

בהודעה ששלח סמוטריץ' לעיתונות נכתב כי "על פי התקנות שהוגשו לוועדת כספים, עסקים הממוקמים באזורים שנפגעו מהמלחמה באופן מיוחד וממושך יקבלו פיצוי מלא עבור חודש אוקטובר 2023, זאת במסגרת תקנות מס רכוש וקרן פיצויים".

לפי ההודעה, התקנות יחולו על האזורים הבאים: יישובים עד 40 ק"מ מהעוטף (לרבות באר שבע ואשדוד), יישובים באזור קו העימות (לרבות כפר ורדים) וכלל יישובי רמת הגולן (כולל היישובים חיספין, קצרין, חדנס, רמת טראמפ, בני יהודה ובוקעתא).

עוד נכתב כי "הפיצוי ינתן באמצעות שלושה מסלולים; מסלול מחזורים - מפצה עסקים בשל ירידה במחזור, מסלול שכר - מפצה עסקים על שכר העבודה ששולם לעובדים שנעדרו מעבודתם בשל המצב הבטחוני ומסלול חקלאים".