היזם הטכנולוגי שמוביל את תעשיית הבינה המלאכותית עומד לצד ישראל ונגד האנטישמיות

מנכ"ל OpenAI סם אלטמן שינה את תיאור הפרופיל שלו בחשבון ה טוויטר לאימוג'י של מגן דוד • לאלטמן יש כמעט שני מיליון עוקבים ברשת החברתית X

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: כדיה לוי
סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: כדיה לוי

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, חברת הבינה המלאכותית המובילה כעת את מחקר התחום ופריצות הדרך בתחום הבינה המלאכותית הגרנטיבית, שינה את תיאור הפרופיל שלו בחשבון הטוויטר לאימוג'י של מגן דוד. אלטמן לא הסביר את המהלך שלו בפוסט או ציוץ, אך מדובר במהלך תמיכה בישראל במלחמה נגד ארגון הטרור חמאס ובמאבק באנטישמיות נגד יהודים ברחבי העולם.

רוצים למנוע מהילדים להיחשף לסרטוני זוועות? כך תעשו זאת 
אלפי רחפנים עושים את דרכם לישראל. כך הם יסייעו במלחמה 

לאלטמן, יהודי אמריקאי שמוביל כעת את תחום הבינה המלאכותית בעודו רק בן 38, יש כמעט שני מיליון עוקבים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר).

צילום מסך של החשבון של סם אלטמן עם מגן הדוד
 צילום מסך של החשבון של סם אלטמן עם מגן הדוד

מתחילת המלחמה, האנטישמיות בעולם גואה ומתרבים אירועי השנאה כלפי יהודים. כך לדוגמה בתים של יהודים סומנו במספר ערים, חנויות נהרסו ואף נרשמו מקרי פגיעה פיזית ביהודים.

לפי דוח האנטישמיות העדכני של משרד התפוצות ומאבק באנטישמיות, נרשמה עלייה של 214% במספר התקריות האנטישמיות בעיר ניו יורק, קרוב ל-1,100 מקרים אנטישמיים תועדו בצרפת מתחילת המלחמה, ונרשמה עלייה של 818% בכמות הדיווחים על אירועים אנטישמיים בהולנד בחודש האחרון.

בחודש יוני האחרון, אלטמן ביקר בישראל ואף פגש את נשיא המדינה יצחק הרצוג. לפי דיווח אלטמן אמר לנשיא בפגישה כי "מיוחד מאד עבורי לבקר בישראל ברמה האישית. קהילת הטכנולוגיה והסטארט-אפים בישראל מדהימה. המחשבה, המיקוד והדחיפות בהבנה שצריך לדעת איך מנווטים את הסיכונים הגדולים שבטכנולוגיה לצורך הנאה מהיתרונות שלה, היא המטרה של כולם. אני בטוח שישראל תשחק תפקיד חשוב בכך. קהילת הטכנולוגיה כאן מדהימה". במהלך שהותו בישראל, אלטמן אף קיים שיחה פתוחה באוניברסיטת תל אביב, יחד עם המדען הראשי בחברה שלו, איליה סוצקבר.