צפו: מערכת ההגנה המתקדמת ביותר של ישראל בדרך ליירוט טילים מתימן

משרד הביטחון פרסם תיעוד של אחד משיגורי חץ במהלך המלחמה • בתיעוד שהופץ ניתן לראות את השיגור המבצעי מדרום הארץ, אותו ביצעו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר, ואת טיסת המיירט לעבר המטרה

שיגור חץ 3 במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון
שיגור חץ 3 במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

ארבעה ימים לאחר היירוט המבצעי הראשון של מערכת חץ 3 נגד טיל ששוגר מתימן לאחר וכשבוע וחצי לאחר ההפעלה הראשונה של חץ 2 - משרד הביטחון פרסם היום (ב') תיעוד של אחד משיגורי מיירט החץ במהלך המלחמה.

מצלמות מנהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) תיעדו את השיגור המבצעי מדרום הארץ, שביצעו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר, ואת טיסת המיירט לעבר המטרה. חץ 2 וחץ 3 הן שתי השכבות העליונות במערך ההגנה האווירית של ישראל, מעל לקלע דוד ולכיפת ברזל שמיועדות ליירוט איומים יותר קצרי-טווח.

היזם הטכנולוגי שמוביל את תעשיית הבינה המלאכותית עומד לצד ישראל ונגד האנטישמיות
בגלל 200 מטר: שבעה מיישובי אשכול שהותקפו לא נכללים בתוכניות השיקום

מערכת חץ כוללת בתוכה, בין היתר, את מערכת חץ 3 ואת מערכת חץ 2 שקדמה לה. חץ 3 היא מערכת הגנה אווירית, בין המתקדמות ביותר מסוגה בעולם נכון להיום, שמיועדת ליירוט טילים בליסטיים לטווח רחוק. המערכת בעלת יכולת יירוט לגובה רב, עד למחוץ לאטמוספירה, ולטווח ארוך.

נזכיר כי לפני חודשים ספורים נסגרה העסקה הביטחונית הגדולה ביותר של ישראל: מכירת מערכת חץ 3 לגרמניה, תמורת כ-14 מיליארד שקל. בהסכם נקבע כי המערכת הראשונה תסופק ב-2025 וכלל המערכות, שמיועדות להביא יחדיו לכיסוי כל גרמניה באמצעות מספר מערכות שלא פורט, עד 2030.