בעקבות המלחמה: גוגל מאפשרת לעובדיה הישראלים לחיות חודש על חשבונה בחו"ל

בעוד שבחברות כמו אינטל, מיקרוסופט, סיילספורס ואנבידיה הוענקו לעובדים בישראל מענקים מיוחדים על-מנת להקל עליהם את שגרת המלחמה - בגוגל החליטו שלא לתת מענק במזומן, אך הציעו פתרון יצירתי: למי שמתקשה לעבוד בבית, גוגל מממנת הוצאות מגורים ומחיה בארץ או בחו"ל

מנכ''ל גוגל העולמית, סונדאר פיצ'אי / צילום: Associated Press, Jose Luis Magana
מנכ''ל גוגל העולמית, סונדאר פיצ'אי / צילום: Associated Press, Jose Luis Magana

עם פרוץ המלחמה, ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות היו הראשונות לתמוך בעובדיהן בישראל, באמצעות מכתבי נחמה שנשלחו לכלל עובדי החברה בעולם, הקצאת כספים לתרומות לארגונים הומניטריים וגם בסיוע ישיר לעובדים. 

"אתם מדהימים": החברה שתעניק לכל אחד מעובדיה בישראל 3,000 דולר 
מנכ"ל ענקית ההייטק הודיע לעובדים: תקבלו בונוס מלחמה
20 אלף שקל למשרתי המילואים: ענקית התוכנה מחלקת בונוס לעובדים

בעוד שבחברות כמו אינטל, מיקרוסופט, סיילספורס ואנבידיה הוענקו לעובדים בישראל מענקים מיוחדים על-מנת להקל עליהם את שגרת המלחמה - בגוגל החליטו שלא לתת מענק במזומן, אך הציעו פתרון יצירתי: למי שמתקשה לעבוד בבית, גוגל מממנת הוצאות מגורים ומחיה בארץ או בחו"ל.  

בשבועות האחרונים הרחיקו עובדי גוגל ישראלים רבים הרחיקו למדינות באירופה - כמו קפריסין, יוון או פורטוגל - יחד עם בני הזוג או בני המשפחה, כחלק מתוכנית של גוגל המספקת להם החזר הוצאות מלא על מגורים ומחיה - גם עבור בני הזוג וכל בני המשפחה החוסים עמם תחת אותה קורת-גג. יוצאים מן הכלל לכך הם ילדים בני 26 ומעלה. ההחזר על השהות וההוצאות נעשה דרך כרטיס האשראי של החברה - כנגד הצגת קבלות.  

עובדים המעוניינים לשהות מעבר לטווח הזמן של 30 יום, יממנו את המחיה והמגורים מכספם, אך גוגל עדיין תישא בהוצאות הטיסה בחזרה לישראל.

זו לא פעם ראשונה שבה מפעילה גוגל את מענק החירום - הדבר נעשה עוד קודם לכן באוקראינה עם פרוץ המלחמה בפברואר 2022.  

בנוסף למענק המגורים, גוגל מאפשרת לעובדיה לקחת 10 ימי חופשה מלאה בתשלום - נוסף על ימי החופש הרגילים, ומספקת החזר הוצאות על שמרטפים ומטפלות להורים שילדיהם נותרו ללא מסגרות חינוכיות - או שמסגרות אלה קוצצו עבורם.  

"לוודא שכל עובד נמצא במקום בטוח"

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, היה מהראשונים מקרב מנהלי ענקיות הטכנולוגיה לצאת בקריאות תמיכה עם העובדים בישראל. במייל הזדהות שנשלח לכל עובדי החברה, כתב פיצ'אי: "ודאי שמעתם על המתקפות הנוראיות על אזרחי ישראל והלחימה בעקבותיה. לגוגל יש יותר מ-2,000 עובדים בישראל, וקשה לדמיין מה עובר עליהם עכשיו. העדיפות הראשונה שלנו כעת היא לוודא שכל עובד נמצא במקום בטוח".  

גם עובדי חברות הייטק גדולות אחרות לא קופחו: כ-3,000 עובדי מרכזי הפיתוח והמכירות של מיקרוסופט בישראל קיבלו מענק של 3,000 דולר כל אחד; בסיילספורס הוענק מענק חד-פעמי בגובה 10,000 שקל לעובדים אזרחים ו-20,000 לעובדים במילואים; ו-12,000 עובדי אינטל קיבלו מענק של 5,000 דולר והחזר הוצאות על שירותי שמרטפות.