ותודה לאינטל: הרווח של טאואר זינק בזכות מענק פיצוי על ביטול המכירה

ראסל אלוונגר, מנכ"ל יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר, התייחס למלחמה בישראל עם פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי • בדבריו ציין כי "להנהגת חמאס לא אכפת משום ערכים אנושיים. להנהגה זו אין ערך לחיים בכלל, בוודאי לא לחיי ישראלים" • הכנסות החברה ירדו ברבעון השלישי, אך הרווח זינק לאחר קבלת פיצוי מאינטל על ביטול הרכישה

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר / צילום: איל יצהר

יצרנית השבבים טאואר  ממגדל העמק פרסמה היום (ב') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2023, בהם עקפה את תחזית הרווח. מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר, ציין כי פעילות החברה לא נפגעה בשל המלחמה. "במהלך התקופה המאתגרת הזו בישראל, עמדנו בכל ההתחייבויות ללקוחותינו ופעלנו בדרכים רבות על מנת להמשיך לפעול באופן רציף גם בעתיד. אנו מודים על כך לכל העובדים שלנו בישראל ובעולם", כתב.

הרווח זינק ומניית הלהיט של הבורסה בת"א כבר שווה יותר מ-2 מיליארד שקל
בנק ישראל במכתב לבנקים: תחשבו מחדש על חלוקת הדיבידנד ברבעון השלישי

בנוסף, אלוונגר, שחי בישראל כ-17 שנים, בחר להתייחס בהרחבה למצב בישראל. לדבריו, "ה-7 באוקטובר היה מעשה של רוע טהור. תקיפה ישירה ומכוונת של חמאס על אזרחים תוך שימוש בכלי רצח, אונס והשחתה; אותם כלים ממש ששימשו את פוטין באוקראינה ושהופעלו על ידי עריצים מושחתים אחרים לאורך ההיסטוריה. במקרה הנוכחי להנהגת חמאס, שחיה חיים של מיליונרים, מתגוררת ומוגנת בבטחה במדינות זרות, לא אכפת משום אלוהים ומשום ערכים אנושיים. להנהגה זו אין ערך לחיים בכלל, בוודאי לא לחיי ישראלים, אבל גם לא לחיים של בני עמם, בהם הם משתמשים כמגנים אנושיים". 

אלוואנגר הוסיף כי "מאז אותו יום, אני נרגש ביותר מהמחשבות והתפילות החמות עבור טאואר ועובדינו בישראל שקיבלנו מלקוחות, בעלי מניות, ספקים ועובדים רבים באזורים גיאוגרפיים אחרים. תודה מיוחדת לאלה שליוו איחולים אלו בתרומה משמעותית למען טאואר ועובדיה. זו מצטרפת לתמיכה בעובדות ובעובדים שלנו או בבני ובנות זוגם המשרתים את ארצם כדי להגן על העקרונות בהם הם מאמינים, בדומה לתמיכה שהענקנו לעובדים שלנו באוקראינה". 

אלוונגר הוקיר תודה לעובדי החברה: "תודתי מעומק הלב נתונה לעובדים שלנו ברחבי העולם, ובזמן הספציפי הזה לעובדים שלנו בישראל. לאלה המקריבים נוחות, ואולי אף חיים, כדי לשרת את ארצם; ולאלה במפעלים: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים שלוקחים על עצמם נטל נוסף, כך שלא נחמיץ שום התחייבות כלפי לקוחותינו, ושעושים כל שביכולתם כדי להבטיח שלא נפספס אף אחת מהן בעתיד". הוא הדגיש שלחברה יש נהלים איתנים להמשכיות עסקית וסיכם: "תמיד הוקרתי והערכתי את התרבות הארגונית של טאואר. בזמנים כאלה, אחד היתרונות הבודדים הקיימים הוא היכולת לראות את המסירות הבלתי מעורערת של העובדים שלנו ואת התמיכה הנאמנה של הלקוחות, בעלי המניות והספקים שלנו. תודה!". 

ההכנסות ירדו ב-16% ברבעון

בינתיים ברבעון השלישי של השנה, שהסתיים לפני פרוץ המלחמה, טאואר רשמה הכנסות של 358 מיליון דולר, ירידה של 16% ביחס לרבעון המקביל ועלייה קלה מהרבעון הקודם. הרווח הנקי המתואם היה 60.5 מיליון דולר, שהם 54 סנט למניה, גבוה מתחזיות השוק. לפי כללי החשבונאות המקובלים, הרווח היה גבוה אף יותר בזכות הפיצוי שקיבלה מאינטל לאחר שעסקת המכירה שלה לאינטל בוטלה בקיץ האחרון.

טאואר מציינת כי ההשפעה נטו של תקבול זה על הרווח הנקי בניכוי מסים היה 290 מיליון דולר, והרווח הנקי לפי כללי GAAP היה 342 מיליון דולר. הפיצוי השפיע לטובה גם על התזרים מפעילות שהסתכם ב-402 מיליון דולר, לעומת 75 מיליון דולר ברבעון הקודם. בקופת החברה היו בסוף הרבעון מזומנים והשקעות בסך למעלה מ-1.2 מיליארד דולר. 

ברבעון הרביעי טאואר מצפה להכנסות שינועו בטווח של 5% כלפי מעלה או מטה סביב 350 מיליון דולר. תחזית האנליסטים גבוהה יותר והיא ל-360 מיליון דולר. 

טאואר   נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של כ-2.8 מיליארד דולר. טאואר הייתה אמורה להירכש על-ידי אינטל בעסקה של 5.4 מיליארד דולר, שלאחר עיכובים רבים בוטלה בחודש אוגוסט. לאחר ביטול העסקה חתמה טאואר על הסכם להרחבת כושר הייצור במסגרתו היא תשתמש במפעל אינטל בניו מקסיקו.