ארה"ב תשקיע מיליארד דולר במיירט הלייזר של רפאל

אורביט טכנולוג'יס הודיעה על הסכם מסגרת נוסף עם חיל האוויר האמריקאי בשווי כולל של כ-16.5 מיליון דולר • ומשרד הביטחון מאיץ תשלומים בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל לאלפי תעשיות וספקים קטנים ובינוניים • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מערכת ''מגן אור'' / צילום: דוברות משרד הביטחון
מערכת ''מגן אור'' / צילום: דוברות משרד הביטחון

מלחמת "חרבות הברזל" הביאה להפוגה של כחודש בפינת התעשיות הביטחוניות, והנה היא חוזרת על טהרת הכחול-לבן: החל מעסקת תחזוקה במיליוני דולרים של חיל האוויר האמריקאי, דרך האצת תשלומים של משרד הביטחון ועד לסיוע של ארה"ב לפרויקט "מגן אור" - מיירט הלייזר של ישראל. 

בלעדי | משרד הביטחון אסר על חברות ישראליות להגיע לתערוכת הנשק בדובאי 
2 מיליון דולר ליירוט: המהנדסת של פרויקט החץ מספרת על מאחורי הקלעים 
צפו: מערכת ההגנה המתקדמת ביותר של ישראל בדרך ליירוט טילים מתימן
נחשפה המדינה שרכשה הגנה אווירית מתע"א ב-1.2 מיליארד דולר 
מלחמת העתיד: קרן הלייזר שתשרוף את הטילים עוד לפני שייכנסו לישראל 

חיל האוויר האמריקאי מגדיל עסקאות

אורביט טכנולוג'יס, שעוסקת בפתרונות לניהול קשר ושמע במערכות מוטסות, טרמינלים לתקשורת לוויינית מוטסת וימית, הודיעה אתמול (ד') על קבלת הסכם מסגרת נוסף לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות מסוג ADAS במטוסי התדלוק והתובלה מסוג בואינג KC-135 של חיל האוויר האמריקאי, בשווי כולל של כ-16.5 מיליון דולר.

בהתאם להסכם, החברה תמשיך לספק שירות למערכות תקשורת הפנים ולשדרג את יחידות ההפעלה במערך מטוסי KC-135 על פני תקופה של כ-60 חודשים נוספים. הסכם מסגרת זה מחליף את הסכם המסגרת הקודם מול חיל האוויר, אשר יתרתו בצבר הזמנות המסגרת היא 5.5 מיליון דולר.

ארה"ב שואפת למנף את מיירט הלייזר של רפאל

חבילת תקציב החירום של ממשל ביידן בסך כ-106 מיליארד דולר, כוללת 1.2 מיליארד דולר במיזם הלייזר של ישראל, שארה"ב מקווה כי ניסיונה בשטח יועיל גם לצבא האמריקאי - כך סיפר דאג בוש, עוזר מזכיר הצבא לנושאי רכש, לוגיסטיקה וטכנולוגיה.

ישראל נמצאת בשלב מתקדם של פיתוח "מגן אור", מערכת יירוט הרקטות באמצעות לייזר מתוצרת רפאל, שאמורה להשתלב בין כלל שכבות ההגנה האווירית הישראלית: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ 2 וחץ 3. "מגן אור" מיועדת לאיומים קצרי-טווח ולא תייתר את הצורך בכיפת ברזל, אלא תפחית משמעותית את היקף היירוטים - וכך צפויה לחסוך הוצאות בלתי מבוטלות.

הקונגרס טרם אישר את חבילת הסיוע בסך 14 מיליארד דולר לישראל, אך נציין כי גם אוקראינה מוטרדת מהעיכובים משום שחבילת הסיוע עוסקת גם בה. "טכנולוגיית 'מגן אור' מסקרנת", סיפר בוש לכתבים. "אם (הישראלים) יצליחו, זה בהחלט יכול להיות דבר שהצבא עשוי לשקול למנף אותו".  

משרד הביטחון מאיץ תשלומים

אגף הכספים במשרד הביטחון דיווח השבוע כי מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר הוא ביצע תשלומים בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל לאלפי תעשיות וספקים קטנים ובינוניים. כרבע מהסכום, 1.4 מיליארד שקל, שולם לכ-8,900 ספקים בגבול הצפון, בעוטף עזה ובאזורי עדיפות לאומית נוספים.

התשלום הוא עבור ציוד לחימה, תמיכה במאמץ המלחמתי ורכישות שוטפות, תוך צמצום ימי אשראי באופן משמעותי. נוסף על כך, משרד הביטחון שילם יותר מחצי מיליארד שקל מקדמות לטובת סיוע לספקים, האצת אספקה ורכש חומרי גלם.