דיווח: דירקטוריון OpenAI בדיונים עם סם אלטמן על שיבה לתפקיד המנכ"ל

באתר The Verge פורסם כי אלטמן "אמביוולנטי" לגבי חזרתו לחברה, ואם יחליט לשוב, ידרוש שינויים משמעותיים בהנהגה • לפי הדיווח, עצם זה שאלטמן כבר בשיחות עם החברה לאחר הדחתו מצביע על כך שהחברה במצב של "נפילה חופשית"

סם אלטמן / צילום: ap, Eric Risberg
סם אלטמן / צילום: ap, Eric Risberg

דירקטוריון OpenAI נמצא בדיונים עם סם אלטמן על מנת שישוב להיות מנכ"ל החברה, כך פורסם באתר The Verge. לפי מספר אנשים הבקיאים בפרטים, אלטמן "אמביוולנטי" לגבי החזרה שלו, ואם כן - הוא ירצה שינויים משמעותיים בהנהגת החברה. אלטמן הודח בהפתעה בערב יום שישי האחרון ללא הודעה מוקדמת או אינדיקציה, בעקבות "אי אמון בו בשל חוסר עקביות בתקשורת עמו", כך דווח. מיד אחריו, גרג ברוקמן, נשיא החברה ויו"ר הדירקטוריון, הודיע על התפטרותו מהחברה.

בגיל 38 בלבד הוא נחשב לאיש המשפיע ביותר לעתיד האנושות, עד שאמש הודח במפתיע
מאסק: הקריאה "מהנהר ועד לים" תוביל להשעייה מ-X

לפי הדיווח, עצם זה שאלטמן כבר מקיים שיחות עם החברה לאחר הדחתו, מצביע על כך שהחברה במצב של "נפילה חופשית" בלעדיו. לפי דיווחים אחרים, אלטמן וברוקמן כבר שוחחו עם קולגות על מנת להקים חברה אחרת. בתגובה להתפטרות שניהם, חוקרים בכירים בחברה התפטרו גם הם, ומדווח כי יש עוד שמתכוונים ללכת בעקבותיהם.  

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל בנושא, אלטמן שוקל לחזור, אבל ככל הנראה ירצה דירקטוריון חדש לגמרי. בדיווח אף מצוין כי הוא שוקל אפשרות נוספת - הקמת חברה חדשה שתאסוף עובדים לשעבר של OpenAI.

מיקרוסופט נשארת מחויבת לשותפות עם OpenAI

בדירקטוריון עדיין נמצא המדען הראשי של החברה, הישראלי ד"ר איליה סוצקבר. לפי דיווחים, הוא היה גורם מרכזי בהדחתו של אלטמן השבוע. היו דיווחים ברחבי העולם שטענו שליבת המחלוקת נעוצה בבטיחות הבינה המלאכותית, עליה אחראי סוצקבר - שישנן סכנות בבינה המלאכותית שצריך לדאוג להן ותמיד לפעול בזהירות רבה. הביקורת על אלטמן הייתה שהוא דיברר את המסרים הללו כלפי חוץ, אבל לא יישם אותם בפועל בפיתוח מוצרי החברה.  

בדיווח בדה אינפורמיישן, דווח על שיחה בחברה עם העובדים. שם סוצקבר ענה על השאלה האם מדובר ב"פוטש" או ב"השתלטות עוינת" כלפי אלטמן. הוא ענה: "אתם יכולים לקרוא לזה כך, ואני יכול להבין מדוע זה נראה באופן הזה, אבל אני לא מסכים עם הגישה הזו. מה שראיתם כאן זה דירקטוריון שממלא את חובתו עבור משימה שאיננה תלויה ברווח - לוודא ש-OpenAI עומדת מאחורי בינה מלאכותית שהאנושות כולה יכולה להרוויח ממנה". 

צריך לומר כי מיקרוסופט, השותפה המרכזית והגדולה ביותר של החברה, אמרה שגם לאחר פיטוריו של אלטמן היא עדיין נשארת מחויבת לשותפות שלה עם חברת OpenAI. מהצד השני, המשקיעים השונים כמו מיקרוסופט לא קיבלו אזהרה או הזדמנות לשקול את החלטת הדירקטוריון. לפי הדיווח, אלטמן מוצג בתור הפנים של החברה וקול בולט במיוחד בתעשיית הבינה המלאכותית, והדחתו מכניסה את החברה לאי וודאות, "בתקופה בה יריבים דוהרים להדביק את ההצלחה חסרת התקדים של ChatGPT". 

דוברי OpenAI ומיקרוסופט לא הגיבו לדיווחים.