גנץ דרש לקצץ עוד בכספים הקואליציוניים. נתניהו מסרב

יו"ר המחנה הממלכתי דרש להרחיב את הקיצוץ בכספים הקואליציוניים לקראת הדיון בתקציב בממשלה המתוכנן למחר בערב • גנץ מאיים להצביע נגד התקציב ולשקול צעדים נוספים • נתניהו דחה את הבקשה: "קיצצנו 70%"

השר בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
השר בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מאיים שלא להצביע עם הממשלה מחר על תקציב המדינה. זאת ברקע סירובו של שר האוצר בגיבוי ראש הממשלה לקצץ את מלוא הכספים הקואליציוניים.

דעה | חמישה שעונים קובעים את לוח הזמנים של המלחמה, והם לא בהכרח מסתנכרנים
ראיון | המומחה שמעריך: זו הסיבה שחמאס עיכב את שחרור החטופים

הממשלה צפויה להתכנס מחר (ב') ב-18:30 בערב כדי לאשר את התקציב. במכתב ששלח גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא דורש לדחות את ההחלטה או לבצע קיצוץ מלא בכספים הקואליציוניים. "סיעת המחנה הממלכתי תצביע נגד התקציב ותשקול את צעדי ההמשך שלה", כתב גנץ לנתניהו.

במוקד המחלוקת - כספים קואליציוניים המיועדים בעיקר לעמותות של החינוך החרדי ולהתנחלויות. סמוטריץ' הציע לקצץ 1.6 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים של 2023, אגף התקציבים באוצר הציע מצידו לקצץ 2.5 מיליארד שקל מתקציבי 2023. סמוטריץ' נמנע עד כה מלהתייחס לכספים הקואליציוניים בתקציב 2024.

נתניהו השיב לגנץ ובפועל דחה את בקשתו - מה שעשוי להוביל את הממשלה במתכונת הנוכחית למבוי סתום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב: "נביא מחר לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקל לחודש וחצי, שעונה על צורכי המלחמה".

ביחס לכספים הקואליציוניים אמר נתניהו: "כבר נעשה קיצוץ של למעלה מ-70% בכספים הקואליציוניים, 1.6 מיליארד שקל, ומה שנותר נועד לצרכים אזרחיים כמו משכורות של מורים, ולא לשום שימוש פוליטי. הוויכוח הפוליטי עומד על כאחוז אחד מסך כל התקציב".