בורסות אירופה | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; פוטין יגיע לביקור נדיר בסעודיה

הנאסד"ק ירד בכ-0.8% • הפוטסי ירד בכ-0.2% • פוטין ייצא השבוע לסבב ביקורים בסעודיה ובאיחוד האמירויות, על רקע חיתוכי הפקת הנפט שאושרו לאחרונה באופ"ק+ • הזהב והביטקוין נסחרו במחירי שיא • המדדים המובילים בוול סטריט במרחק נגיעה משיא כל הזמנים שלהם • האינפלציה בשוויץ הפתיעה לחיוב

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.8%, ה-S&P 500 איבד מערכו כ-0.5% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.1%.

מניות שבלטו לחיוב לקראת סיום המסחר: אובר , קוינבייס , מרתון דיגיטל הולדינגס , סנואופלייק , ספוטיפיי , פייזר , אפירם הולדינגס , מיקרו-סטרטג'י , קארוונה , קומקאסט , ג'נרל מוטורס , ריוט בלוקצ'יין  ואמריקן איירליינס .

מניות שבלטו לשלילה לקראת סיום המסחר: אנבידיה , מיקרוסופט , אפל , אמזון , טסלה , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , AMD , אלפאבית (גוגל) , סיילספורס , נטפליקס , אינטל , עליבאבא , פאלו אלטו , אדובי , מסטרקארד  וסטארבקס .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לרדת, על אף הודעת שר האנרגיה הסעודי, הנסיך עבד אל-עזיז בן סלמאן, לפיה לא מן הנמנע שחיתוכי ההפקה שאושרו באופ"ק+ ביום חמישי ימשיכו אל מעבר לרבעון הראשון של 2024 (ראו מטה).

נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-1% ומחיר חבית עומד על כ-73.3 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.8% ומחיר חבית עומד על כ-78.3 דולר.

21:45

מגמה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.1%, ה-S&P 500 מאבד כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.2%.

מניית חברת התעופה אלסקה אייר גרופ  נופלת בכ-15%, לאחר שהודיעה שתרכוש את חברת התעופה המתחרה הוואיין איירליינס תמורת 1.9 מיליארד דולר, כחלק ממאמציה להתרחב לאורך החוף המערבי בארה"ב.

20:40

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1%, ה-S&P 500 מאבד כ-0.6% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.2%.

בין המניות שעושות את התנועות המשמעותיות ביותר היום:

לולולמון אתלטיקה  - המנייה ירדה בכ-2%, לאחר שבנק ההשקעות וולס פארגו הוריד את דירוגה של חברת ביגוד הספורט ממשקל־יתר למשקל־שווה. הבנק אמר שהזרזים החיוביים של החברה כבר מיצו את עצמם, ושהוא צופה צמיחה מתונה יותר ב-2024.

קוינבייס , מיקרו-סטרטג'י , מרתון דיגיטל הולדינגס  וריוט בלוקצ'יין  - על רקע העלייה החדה של הביטקוין, שחצה היום את רף ה-41,000 דולר והגיע לשיא של 19 חודשים, מניות החברות הללו עלו בעד 8%.

ספוטיפיי  - המנייה הוסיפה כ-9%, לאחר שחברת הזרמת המוזיקה הודיעה שתפטר 17% מכוח העבודה שלה - כ-1,500 עובדים, לפי מקור ב-CNBC.

19:20

מגמה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק נופל בכ-1.1%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.7% והדאו ג'ונס מאבד כ-0.3%.

מניות הטכנולוגיה הגדולות מוסיפות לרדת: אנבידיה , מיקרוסופט , אפל , אמזון , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , AMD , אלפאבית (גוגל) , נטפליקס , אינטל ופאלו אלטו  מאבדות מערכן עד 4%.

נעילה מעורבת באירופה: מדדי הפוטסי והקאק נסוגו שניהם בכ-0.2%, בעוד הדאקס נסחר ביציבות.

בשוק החוב האמריקאי, האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עולות בכ-6 נקודות בסיס ונסחרות בתשואה של כ-4.29%, בעוד האג"ח הממשלתיות לשנתיים עולות בכ-8 נקודות בסיס ונסחרות בתשואה של כ-4.65%.

שלושה ימים לאחר שישיבת אופ"ק+, בהנהגת ערב הסעודית ורוסיה, שהובילה לחיתוכי הפקה בהיקף שגרם דווקא לירידת מחירי הנפט, הערב (שני) מדווח בבלומברג כי נשיא רוסיה המבודד ייצא השבוע לסבב ביקורים באיחוד האמירויות ובערב הסעודית.

בה בעת, שר האנרגיה הסעודי, הנסיך עבד אל-עזיז בן סלמאן, אמר כי לא מן הנמנע שחיתוכי ההפקה שאושרו באופ"ק+ ביום חמישי ימשיכו אל מעבר לרבעון הראשון של 2024. נזכיר כי הקרטל אמנם הודיע על "חיתוך הפקה של 2.2 מיליון חביות ביום", אולם מתוך זאת - מיליון חביות מערב הסעודית וכ-300 אלף מרוסיה כבר קוצצו עוד לפני כן. לכן, השוק יתמודד עם קיצוץ נטו חדש של 900 אלף חביות ביום, בכפוף לכך שחברות הקרטל ייצמדו להוראות בנוגע למכסות ההפקה.

18:10

הירידות בוול סטריט מתחזקות: מדד הנאסד"ק נופל בכ-1.6%, ה-S&P 500 מאבד מערכו כ-1% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.5%.

בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית: מדדי הפוטסי והקאק מאבדים כ-0.3% והדאקס נע סביב האפס.

מאקרו ארה"ב: ההזמנות ממפעלים ירדו יותר מהצפוי באוקטובר, מה שמעיד על פוטנציאל להאטה בכלכלה לקראת סוף השנה הנוכחית. הזמנות חדשות ירדו ב-3.6%, כאשר הצפי עמד על ירידה של 2.6%.

17:15

מגמה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק נופל בכ-1.1%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.3%.

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת: מדד הדאקס מתקדם בכ-0.2%, הפוטסי יורד בכ-0.2% והקאק נסוג בכ-0.1%.

מניות שבולטות לחיוב כעת במסחר: אובר , קוינבייס , ספוטיפיי , מרתון דיגיטל הולדינגס , מיקרו-סטרטג'י , ריוט בלוקצ'יין , קארוונה , אפירם הולדינגס , אמריקן איירליינס , קרניבל  וג'נרל מוטורס .

מניות שבולטות כעת לשלילה: אנבידיה , מיקרוסופט , אמזון , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , סיילספורס , AMD , אלפאבית (גוגל) , אינטל , נטפליקס , פלנטיר טכנולוג'יס , פאלו אלטו , לולולמון אתלטיקה  ואלסקה אייר גרופ .

בשוק הקריפטו, הביטקוין עולה כעת בכ-4.5% ומחירו עומד על כ-41,563 דולר, בעוד האת'ריום מטפס בכ-3.2% ומחירו עומד על כ-2,221 דולר.

בשוק הסחורות, נרשמות ירידות במחירי הנפט: נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-1% ומחיר חבית עומד על כ-73.3 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.9% ומחיר חבית עומד על כ-78.1 דולר.

16:35

פתיחה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.1%, ה-S&P 500 מאבד כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.4%.

המגמה המעורבת באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, הפוטסי נסוג בכ-0.2% והקאק יורד בכ-0.3%.

חברת שירותי הזרמת המוזיקה ספוטיפיי  הודיעה שתקצץ 17% מכוח העבודה שלה, כחלק מתהליך שמטרתו להפחית בעלויות ולהתאים עצמה להאטה בצמיחה, כך לפי מנכ"ל החברה, דניאל אק. לפי מקור של CNBC, מדובר בפיטורים של כ-1,500 עובדים. במייל ששלח אק לעובדים, הוא ציין כי החברה קלטה יותר מדי עובדים במהלך השנים 2020-2021, כאשר הכסף היה זול וחברות טק יכלו להשקיע סכומים משמעותיים להגדלת הצוותים שלהן. המנייה עולה כעת בכ-9.5%.

מארק צוקרברג מוכר מניות של מטא  (פייסבוק) בפעם הראשונה מזה שנתיים, לאחר שהחברה התאוששה במהירות מהטלטלה שחוותה ב-2022. שווי המניות שמוכר צוקרברג עומד על כמעט 185 מיליון דולר. החברה זינקה השנה עד כה ב-172%, עם ביצועים טובים יותר מכל חברות הטק האמריקאיות הגדולות, למעט חברת השבבים אנבידיה. מניית מטא מתקרבת כעת לשיא כל הזמנים שקבעה ב-2021, אז מכר צוקרברג מניות בשווי של מעל מיליארד דולר. צוקרברג מחזיק כעת בכ-13% מהחברה, שממנה נגזר רוב הונו שעומד על 117.7 מיליארד דולר, לפי בלומברג.

15:22

חברת ציוד התקשורת סרגון נטוורקס  הודיעה היום שלקוח דרום אמריקאי שלה הגיש בקשה לבוררות, וטען כי תביעותיו נגד החברה מסתכמות ב-10.8 מיליון דולר. סרגון ציינה שמדובר באותו לקוח שבגין חוב שלו, שלא שולם לה, היא הכירה בדוחות 2022 בהפרשה להפסדי אשראי, בסך 12.3 מיליון דולר. בסרגון רואים במהלך הנוכחי של הלקוח "עוד ניסיון של הלקוח במאמץ להתחמק מעמידה במחויבויות שלו", ומוסיפים שהחברה ממשיכה לנקוט בצעדים לנקיטת החוב.

כזכור, בגלובס נחשף לפני חודשיים כי לקוח גדול של החברה בפרו, Orocom, לא שילם את חובותיו לסרגון, ואחד הצעדים שהחברה נקטה היה שכירת חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשותם של יעקב פרי וצביקה נווה.

14:46

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות.

במסחר המוקדם בארה"ב מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט , אפל  ואמזון  נסחרות בירידות קלות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בעליות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עלתה קלות ונסחרה סביב 4.25%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת בשיעור דומה ועומדת על 4.6% נכון לשעה זו.

בשוק הסחורות, הזינוק במחירי הנפט התמתן. מחירה של חבית מסוג נפט עולמי עולה בכ-0.4% ונסחר סביב 73.4 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ועומד על 78.5 דולרים.

13:03

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מדד האירו סטוקס 50 יורד ב-0.2%, מדדי הקאק והפוטסי נסחרים בירידות של 0.3% ו-0.5% בהתאמה. הדאקס הגרמני נסחר ללא שינוי. 

בין המניות הבולטות אפשר לציין את קבוצת אוקאדו גרופ  ורולס רויס  הבריטיות שעולות בכ-4%, BP  ו-של  יורדות בכ-2% כל אחת. בגרמניה מרק  עולה ב-1% ו-BMW  לעומתה משילה 1%. 

לפני שעה קלה נרשמה ירידה במדד ביטחון המשקיעים של חברת סנטיקס. החברה עורכת מידי חודש סקר בין 1600 אנליסטים ושואלת לדעתם על מצב השווקים והכלכלה בגוש האירו. המדד עמד על 16.8 לעומת 18.6 בחודש הקודם. 

אחר הצהריים תישא דברים קריסטין לאגרד, נשיאת הבנק המרכזי האירופאי. 

10:26

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בירידות קלות: הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הקאק יורד ב-0.2% והפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.4%.

מאקרו אירופה: הייבוא בגרמניה ירד בחודש אוקטובר ב-1.2% לעומת הצפי המוקדם שציפה כי יעלה ב-0.8%. הייצוא ירד ב-0.2% כאשר התחזיות המוקדמות ציפו כי יעלה ב-1.1%.

בשוויץ, מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-0.2% בקצב חודשי כאשר הצפי המוקדם חזה כי המדד ירד ב-0.1%. בהסתכלות שנתית עלה המדד ב-1.4% כאשר הצפי המוקדם עמד על 1.7%.

09:15

באסיה נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת כשהרוח הגבית מוול סטריט מתאזנת על ידי החששות מההאטה הכלכלית בסין. הקוספי הדרום קוריאני מוסיף 0.7%, הניקיי ירד ב-0.5%, ההנג סנג יורד ב-0.3% ושנחאי ב-0.1%. הניפטי ההודי עולה לאחר הבחירות במדינה.

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים הבוקר (ב') על ירידות קלות. יש לשים לב שהמדדים המובילים עומדים כבר קרוב למדי אל שיא כל הזמנים שלהם: הדאו ג’ונס רחוק רק 1.9% משיאו, ה-S&P 500 4.7% והנאסד"ק במרחק 11.8% משיא כל הזמנים.

מניית סולאראדג'  תצא היום (ב') מהמדד המוביל S&P 500, שנתיים לאחר שהצטרפה אליו לראשונה. סולאראדג', המספקת פתרונות לתעשיית האנרגיה הסולארית, רשומה כחברה אמריקאית אף שמחצית מפעילותה והמטה שלה ממוקמים בישראל, ולכן נכנסה מלכתחילה למדד - הכולל רק חברות אמריקאיות. 

בשוק החוב בארה"ב נרשמו ביום שישי ביקושים מרשימים, ותשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה בחדות ל-4.226%. הבוקר, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עולות קלות. התשואה ל-10 שנים עומדת על 4.25% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.6%. 

יו"ר הפד ג’רום פאוול נשא ביום שישי נאום ניצי, ובבנק הפועלים התייחס לכך מודי שפריר, האסטרטג הראשי לשווקים פיננסיים, בסקירתו כי את האמירה ש"במידת הצורך הפד יוכל להמשיך להעלות את הריבית, ומוקדם מדי לדון בהורדתה, השוק פירש כדברים 'יוניים', משום שפאוול אמר ש'הריבית שוהה ברמה ממש מרסנת' וכי הסיכונים מפני הידוק המדיניות באופן חד מדי הם מאוזנים". 

בגזרת המאקרו, באוסטרליה מדד האינפלציה שפירסמה אוניברסיטת מלבורן עמד בנובמבר על 4.4% בחישוב שנתי לעומת 5.1% בחודש הקודם. בהמשך היום יתפרסמו מספר לא גדול של נתונים כלכליים - בגרמניה יתפרסם מאזן הסחר של חודש אוקטובר, בשוק מצפים לעלייה של כחצי מיליארד אירו. בשוויץ יתפרסם מדד המחירים לצרכן שצפוי לרדת החודש ל-1.6% (בחישוב שנתי) לעומת 1.7% שנמדד בחודש הקודם. אחר הצהרים תישא דברים קריסטין לאגרד, נשיאת הבנק המרכזי האירופאי. 

בשוק הסחורות, מחיר הזהב נסחר הבוקר בשיא כל הזמנים ועומד בשעה זו על 2,103 דולרים לאונקיה. על רקע זינוק מחיר הזהב, המלחמה בין ישראל לחמאס שמייצרת אי ודאות גיאופוליטית, לצד היחלשות הדולר בצל הורדות ריבית אפשריות.

במקביל, מחיר הביטקויין מזנק הבוקר לשיא של 19 חודשים, ונסחר סביב רמה של 41,444 דולרים. זו הפעם הראשונה מאז מאי 2022 שהביטקוין חוצה את רף ה-40,000 דולר. מתחילת השנה, מחיר הביטקוין עלה ביותר מ-145% מתחילת השנה.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מעט מול המטבעות האחרים. מול האירו נסחר כעת הדולר ב-1.086 דולר לאירו וב-1.2675 דולר ללי"ש. הין נסחר כעת ב-146.7 ין לדולר.