הרכישה הראשונה של חד הקרן וויז: חברה ישראלית בעשרות מיליוני דולרים

וויז רוכשת את ראפט הישראלית בעשרות מיליוני דולרים • אסף רפפורט, מנכ"ל וויז: "ראפט תסייע לנו במאמצים לקדם פיתוח מאובטח בענן" • עמי לוטבק, מנהל הטכנולוגיות הראשי בוויז: ״אנחנו מנסים לבנות מוצר שישנה את העולם"

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן
אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

חד הקרן הישראלי וויז (Wiz) שהוקם על ידי אסף רפפורט עמי לוטבק, רועי רזניק וינון קוסטיקה, מבצע רכישה ראשונה מאז הקמתו בשנת 2020. על הפרק - החברה הישראלית ראפט (Raftt). 

הקרנות הפסיביות של פסגות קוסמות לאי.בי.אי: יציע עבורן 150 מיליון שקל 
לאחר ההדלפות על עסקה שנרקמת: סנטינל וואן מפסיקה את שיתוף הפעולה עם וויז 

ראפט, שהוקמה גם היא בשנת 2020, מפתחת פלטפורמת ענן ליצירה ולשיתוף של סביבות פיתוח קלות לשימוש, שמטרתן לשפר את שיתוף הפעולה בין מפתחים ומחלקות שונות בארגון, כמו גם להתאים את תשתיות ה-DevOps לצרכי המפתחים.

סכום הרכישה מוערך בעשרות מילוני דולרים, כך לפי מקורבים לחברה, אופן ביצוע העסקה, האם במזומן בלבד או עם רכיב הכולל מניות של וויז, לא פורט. עד היום גייסה ראפט כ-5 מיליון דולר, זאת בהובלת קרן אלף.

אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז, מסר בהודעה כי ״אנחנו שמחים לצרף אלינו את הצוות המוכשר של Raftt. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לארגונים לנהל סיכונים בענן משלב הפיתוח ועד להרצה, ועוזרת לנקוט בפעולות פשוטות ומהירות כדי לצמצם את הפערים בין צוותי האבטחה ואנשי הפיתוח; ההצטרפות של Raftt תסייע לנו במאמצים לקדם פיתוח מאובטח בענן ולמנוע בעיות אבטחה ופיתוח מבעוד מועד".

"תמיד מסתכלים על הזדמנויות גדילה"

עמי לוטבק, יזם שותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי בוויז, אמר לגלובס כי ״אחת מבעיות הליבה היום בתעשייה היא הקשר בין אנשי האבטחה לאנשי הפיתוח. בסוף בענן מי שבונה בפועל את המוצר אלו המפתחים, וכיום יש יחס של אחד למאה בין אנשי פיתוח לאנשי אבטחה. אנחנו מנסים לבנות מוצר שישנה את העולם, את כל הדרך שבה ארגונים עושים אבטחה. זאת הרכישה הראשונה שלנו ורכישה אסטרטגית כדי שבאמת נספק את המוצר הראשון בעולם שיודע לנתח איומים אבל גם לתקשר אותם לאנשי הפיתוח".

בנוגע לשאלה האם ישנן רכישות נוספות של חברות ישראליות על הפרק ענה לוטבק כי ״אנחנו רואים רכישות בתור פוטנציאל צמיחה אדיר ואנחנו תמיד מסתכלים על הזדמנויות גדילה. בסוף זה מתחיל בטאלנט שיכול לעזור לנו לגדול ואנחנו תמיד מחשפים. זה קריטי בעבורנו להצליח להמשיך לגדול והזדמנויות לחבור לצוותים כמו למשל הצוות של ראפט".

בראפט מועסקים כיום כ-10 עובדים. וויז מעסיקה כ-850 עובדים, מחצית מהם נמצאים בישראל.

***גילוי מלא. בגרסה קודמת של הכתבה נכתב כי הרכישה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, אך ההיקף הנכון מוערך בעשרות מיליוני דולרים. הכתבה תוקנה בהתאם.