דיווח: ישראל אפשרה הובלת כ-180 מיליון שקל במזומן מצפון רצועת עזה לדרומה

לפי הדיווח בעיתון "הפייננשיאל טיימס", חילוץ הכסף נועד לנסות לסייע בהתמודדות עם האינפלציה הגואה ברצועה ועם ההתייקרות החדה במוצרי הבסיס • בדיווח צוין כי המבצע דרש תיאום ביטחוני, סיוע מהאו"ם וגם את מעורבותה של ישראל

תושבי עזה עומדים בתור למשוך כסף מסניף של בנק פלסטין, אתמול (ו') / צילום: Reuters, Abed Rahim Khatib
תושבי עזה עומדים בתור למשוך כסף מסניף של בנק פלסטין, אתמול (ו') / צילום: Reuters, Abed Rahim Khatib

ישראל אפשרה הובלת מזומנים בהיקף כ-180 מיליון שקל בין סניפי בנק פלסטין בצפון רצועת עזה לסניפים בדרומה, כך מדווח ב"פיינשל טיימס". לפי הדיווח, במהלך הפוגת האש בין הצדדים החליטו בבנק פלסטין לנצל את השקט כדי להוביל את כ-900 אלף שטרות 200 השקלים, במשקל כולל של כטונה, מהאזורים ההרוסים והשוממים בצפון הרצועה אל אלו שבהם נמצאים מרבית 2.3 מיליון תושבי הרצועה.

WSJ | ישראל רוצה להציף את מנהרות חמאס במים מהים. כל הפרטים
המחיר של התייצבות ארדואן לצד חמאס? היבוא מטורקיה צונח

לפי הדיווח, מבצע שכזה דרש תיאום ביטחוני, סיוע מהאו"ם, וכמובן גם את מעורבותה של ישראל. עוד קודם לכן, עובדי הבנק נסעו ברכבים פרטיים ברחבי רצועת עזה, בניסיון להוציא מזומנים מהכספות ולתפעל את הכספומטים. חילוץ השטרות הרבים נועד לנסות לסייע בהתמודדות עם התייקרות המחירים בצל השפעות המלחמה על האוכלוסייה שעוד לפני כן כ-81% ממנה חיו מתחת לקו העוני.

בפייננשיאל טיימס מציינים כי הרצועה סובלת ממחסור במזומנים, העברות בנקאיות הן דבר נדיר והאינפלציה גואה. מוצרים כמו חלב, קמח ומלח הופכים ליקרים יותר ויותר. אין חלב טרי, מחירי הביצים התייקרו פי שלושה, הקמח פי עשרה, ומחיר גבינה קפץ משלושה שקלים לעשרה שקלים - בטרם נעלמו הגבינות.

נזכיר כי עוד בטרם המלחמה, תפס בנק פלסטין מקום בסיוע הקטארי, שהתגלה כאמצעי להתעצמות חמאס. במסגרת אותו סיוע, מדי חודש הועברו 30 מיליון דולר שהיו מורכבים משלושה רכיבים: סולר לתחנת הכוח בעזה בסך 10 מיליון דולר, רכש דלקים בסך 10 מיליון דולר ו-100 דולר ל-100 אלף משפחות נזקקות.