הפרסומות נתנו את האות: כנראה שמותר, קצת, לשיר ולצחוק

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק הפועלים, שוויתר על הפרזנטור עמוס תמם לטובת המילואימניקים, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לחברת הביטוח הדיגיטלית WeSure

יניב ביטון בפרסומת של לפ''מ
יניב ביטון בפרסומת של לפ''מ

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

באופן מפתיע, כמה מהפרסומות הבולטות ביותר על המסך בשבועות האחרונים לא שייכות למותגים הגדולים במשק, אלא דווקא ללשכת הפרסום הממשלתית. המסרים בסגנון "יחד ננצח" והדגל של אביב אלוש סיימו את תפקידם, ואת מקומם מחליפות קריאות לחיות לצד הנחיות פיקוד העורף, המלצה להתגייס לשירות בתי הסוהר מצד אושרית אליגה (פעם מוצגת כסוהרת בכלא צלמון, ופעם בכלא קציעות), והפצרה לא לשתף פייק ניוז.

החות'ים על בננות

בפרסומת הפייק ניוז מככב הקומיקאי יניב ביטון, שטרום המלחמה הצחיק את הצופים כפרזנטור של הרכבת הקלה, והצליח לככב בדירוג הזכורות והאהובות. גם בפרסומת של לפ"מ משתמשים בכישוריו הקומיים, כשהפעם הוא לא מגלם מורה לנהיגה אלא את אימא שלו. "אוי ואבוי, החות'ים בדרך לאילת על בננות, אני חייבת לשתף את זה בקבוצה של המקהלה", קוראת האם בקול רם, והצופה כבר מבין לאן זה הולך. הוא מבין עוד משהו: כנראה שכבר מותר לצחוק.

הפרסומת עלתה לאוויר ממש לאחרונה, ולכן עדיין לא בדירוג, אך ייתכן שכך יקרה בשבוע הבא. הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק הפועלים, שוויתר על השימוש בפרזנטור הקבוע עמוס תמם, ובחר להציב במרכז את המילואימניקים והמילואימניקיות, בלי לפסוח על אף מגזר ועדה. כולם מחזיקים בידיהם מכשירים סלולריים ומנהלים שיחות עם ילדיהם שנמצאים הרחק בבית, ומתרגשים עד דמעות. הצופה יכול להזדהות בקלות, אבל האם הוא מבין שזו לא פרסומת לסלולר אלא לבנק? לא בטוח. על כל פנים, הפרסומת ממוקמת במקום התשיעי באהדה.

אנשי מילואים בפרסומת לבנק הפועלים
 אנשי מילואים בפרסומת לבנק הפועלים

שיר לאהבה

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הבנק גם אחראי לפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם כ־1.5 מיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת כלמוביל, שהשקיעה כמיליון שקל בקמפיינים שונים לחבילות הטבה סוף שנה ומכירות רכבים מיוחדות. במקום השלישי בהשקעה נמצאת פלטפורמת הסטרימינג free TV של קשת ו־RGE עם כ־880 אלף שקל. שתי האחרונות לא מתברגות בדירוג.

 

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לחברת הביטוח הדיגיטלית WeSure, עם הפרזנטור טל פרידמן - כנראה שמשתלם להיות הפרסומת המזמרת היחידה כרגע על המסך. הדמות הנשית של פרידמן לוקחת את כל עמישראל בטרמפ, ובצוותא הם שרים את "שיר לאהבה" (יחד לב אל לב) עם לא מעט הומור. מתברר שאפשר להגיד "יחד ננצח" בלי להגיד "יחד ננצח".

טל פרידמן בפרסמות ל-WeSure
 טל פרידמן בפרסמות ל-WeSure

השקעה סטטית

ההשקעה בפרסום עומדת על 22.5 מיליון שקל לעומת 23 מיליון שקל בשבוע שעבר

המשרד האהוב

המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם בורודה קפלן (WeSure), גיתם BBDO (שופרסל) ובנק לאומי (מקאן ת"א)