Wix | בלעדי

מצ'פרת את משרתי המילואים: החברה שמעניקה לעובדים מניות במתנה

וויקס מעניקה לעובדיה שנמצאים במילואים ולעובדים שבני זוגם במילואים מניות מוכנות למימוש • השווי נע בין 10,000 ל-30 אלף שקל, בהתאם לאורך השירות

ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: שלומי יוסף
ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: שלומי יוסף

חברת וויקס (Wix), ענקית האינטרנט הישראלית, מעניקה לעובדיה משרתי המילואים, כמו גם לעובדות ולעובדים שבני ובנות הזוג שלהם במילואים, מניות מוכנות למימוש, בשווי הנע בטווח שבין 10,000 ל-30 אלף שקל, זאת בהתאם לזמן השהות במילואים של העובד או העובדת או של בן או בת הזוג. מדובר במאות עובדים שמקבלים את המניות. 

העובדים המקבלים את המניות יכולים לממש אותן באופן מיידי, משמע קבלת סכום כסף באופן ישיר לחשבון הבנק, או לשמור את המניות. 

דוח חדש מגלה: כך השפיעה המלחמה על חברות ההייטק הישראליות
עדי סופר תאני, מנכ"לית מטא ישראל: "ההייטק הוא ציר קריטי ליציאה מהמשבר" 
נשיא וויקס: "ההדים מפיטורי העובדת באירלנד עברו אחרי 48 שעות"

רק לאחרונה פרסמה וויקס דוחות טובים לסיכום הרבעון השלישי של השנה, לפיהם היא עברה לרווח נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). בדוחות הללו, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בזמנו, עם הכנסות של כ־394 מיליון דולר. כמו כן, מתחילת השנה, שווי מניית  וויקס  עלה בכ60% ועומד נכון להיום על כ-119 דולר למניה. 

בראיון לגלובס בחודש שעבר התייחס ניר זוהר, נשיא וויקס, למספר העובדים משרתי המילואים, ואמר כי "זה מספר שמשתנה כל הזמן, והוא לא הפוקוס, כי יש גם עובדים שיש להם בני ובנות זוג, או ילדים שנמצאים במילואים או בשירות".

עוד אמר זוהר באותו ראיון כי "יש מאות רבות של אנשים שנמצאים במעגל ההשפעה, וזה משתנה, כי הסיוע שצריך עובד שהבן שלו משרת בעזה הוא מעולמות התמיכה הרגשית, ויש עובדים שצריכים סיוע פיזי עם הילדים, כי בני הזוג שלהם במילואים. אנו לא מתיימרים לתת פתרון אחד לכולם, ומשתדלים לעזור לכולם". 

"ההייטק פה כדי להישאר" 

בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, שהתקיימה אתמול (ג'), העריך זוהר כי אצלו בחברה יש "כאלף איש המושפעים ישירות מהמצב בעזה או שהם נמצאים בשירות מילואים". 

הוא התייחס גם לעשייה של החברה ועובדיה למען המצב, ואמר כי "היו פה עובדים שקמו ועשו, לא שאלו שאלות, לא הפרענו להם, אפילו תמכנו בהם. כל זה הופך אותי לאופטימי: זה אומר שההייטק פה כדי להישאר, ואם הצלחנו לצלוח את כל הקשיים והטירוף של השנים האחרונות, ואם המנכ"לים היזמים של ההייטק הישראלי לא עלו על מטוס ועפו מפה - כנראה שאנחנו לא הולכים לשום מקום".

עוד אמר זוהר כי "היו שטענו שההייטק לא מתעסק בשום דבר חוץ מאשר בעצמו - זה תמיד היה קשקוש". 

כיום לוויקס יש מעל ל-5,000 עובדים, מתוכם כמעט 3,000 בישראל.

מוויקס נמסר בתגובה כי "נושא זה הוא בין חברת וויקס לעובדיה המשרתים במילואים או בני או בנות הזוג שלהם המשרתים".