תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

סקר: 66% מהישראלים מתכננים לטוס לחו"ל עם תום הלחימה

מסקר חדש שנערך עבור רשות שדות התעופה עולה כי הישראלים מתגעגעים לנתב"ג ולמחוזות זרים - והטיסות לחו"ל הן פעילות הפנאי שהכי חסרה להם מפרוץ הקרבות • ברשות כבר מתכוננים ליום שאחרי ומצפים לבום גדול של נוסעים יוצאים • מכרזי הסעדה מחודשים יצאו לדרך

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון / צילום: סיון פרג'
דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון / צילום: סיון פרג'

הכתבה מטעם רשות שדות התעופה

בין שלל ההשלכות הכלכליות שמלחמת 'חרבות ברזל' הביאה לחיינו, אחת הבולטות נגעה למה שניתן להגדיר כפגיעה כ"ספורט הלאומי" - הטיסות לחו"ל. עם פרוץ הלחימה וההלם הרב שהיכה באוכלוסיית המדינה, צנחו היקפי הטיסות לחו"ל.

אולם נראה כי מדובר ברגרסיה זמנית בשל המצב וכבר בימים האחרונים רואים את תחילת השינוי והגידול היומי במספר הנוסעים, מציינים ברשות שדות התעופה. מסקר שנערך עבור הרשות בתחילת דצמבר על ידי מכון שילוב, עולה כי מרבית הנשאלים (22%) השיבו כי הטיסות לחו"ל הן הבילוי שהכי חסר להם מפרוץ הקרבות. בהמשך הרשימה הופיעו נופש בבית מלון (20%), ויציאה למסעדה או לבית קפה (19%). בילויים נוספים אליהם מתגעגע הציבור הישראלי הם יציאה לסרט בקולנוע (6%), אירועי ספורט (5%), בילוי בקניון (4%) וצפייה הצגה (4%). בקרב מי שנהגו לטוס לפחות פעם בשנה לפני המלחמה - 35% ענו שטיסות לחו"ל הכי חסרות להם ואילו 20% ציינו שחסרה להם חופשה בבית מלון.

לשאלה: האם אתה חושב שתחזור לטוס לאחר סיום הלחימה? ענו 44% כי יחזרו לטוס בתוך חצי שנה, כאשר בסה"כ 66% מכלל הנשאלים ענו כי בכוונתם לטוס בתוך שנה מסיום המלחמה; ו-85% מאלו שנהגו לטוס לחו"ל לפחות פעם בשנה - ענו כי בכוונתם לחזור ולטוס בתוך שנה מסיום המלחמה.

בנוסף, 52% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים לטוס לטיול משפחתי; 42% מתכננים לצאת לחופשה עירונית; 42% מעוניינים דווקא בנופש בטן-גב; 12% מתעתדים לנסוע לבקר קרובי משפחה בחו"ל ו-6% מתכננים נסיעה עסקית. עוד עולה מהנתונים כי 5% מתכננים לצאת לחופשת סקי, ככל שהמצב יהיה רלוונטי בחורף הקרוב.

בנוגע לשאלה מה יעודד ישראלים לטוס לחו"ל בסוף המלחמה השיבו 66% מהנשאלים שהורדת מחירי חבילות הנופש תסייע בכך; 23% ציינו את הגדלת יעדי הטיסות מישראל ו-18% ענו שחזרתן לפעילות של חברות תעופה זרות תדרבן אותם לחזור ולטוס לחו"ל. 2% מחפשים סיבה מספיק טובה, כמו לימודים או אירוע משפחתי בחו"ל.

נתב''ג - טרמינל 3 / צילום: סיון פרג'
 נתב''ג - טרמינל 3 / צילום: סיון פרג'

החברות הזרות מתחילות לחזור

הנתונים, אם כן, מדברים בעד עצמם, עם ישראל מתגעגע לצ'ק אין ולדיוטי ולחוויות במחוזות זרים. לכן ברשות שדות התעופה כבר מתכוננים ליום שאחרי ומצפים לבום גדול של נוסעים יוצאים. ברשות שדות התעופה ובנתב"ג עובדים ללא לאות על מנת להחזיר ארצה בהקדם חברות תעופה בינלאומיות. סנוניות ראשוניות לפעילות האינטנסיבית ניתן לראות עם קבוצת לופטהנזה, הכוללת גם את החברות אוסטריאן וסוויס, שכבר הודיעה על חזרתה לפעילות בישראל החל מה-8 בינואר. גם חברת טארום הרומנית הודיעה על שובה לפעילות. בעקבותיהן צפויות ללכת חברות בינלאומיות נוספות, בעתיד הקרוב.

בתוך כך ומתוך מטרה להיערך מיטבית לעתיד הנראה לעין, רשות שדות התעופה מחדשת בימים אלו את מכרזי ההסעדה בנתב"ג, להם ניתנה אורכה בשל המלחמה. המכרזים כוללים 11 מתחמי הסעדה בטרמינל 3, וטרמינל 1, לרבות בדיוטי פרי וכן מתחמי מזון חדשים. בכללם מכרז למזון ארוז (Grab & Go) המאפשר לטסים בטיסות הלואו קוסט לשאת עימם מזון מוכן למטוס, וכן פיצרייה, מעדניה ועוד. ברשות מוסרים כי המכרזים הראשונים להם יש להגיש הצעות עד סוף החודש הנוכחי, הם עבור מסעדה חלבית בדיוטי פרי של טרמינל 3 ובית מאפה באולם מקבלי הפנים בטרמינל 3.

ואכן, בתקופה האחרונה כבר רואים עלייה בהיקף הנוסעים בנתב"ג, מציינים ברשות לסיום, ומוסיפים כי בהקשר זה צריך לזכור כי גם לאחר הקורונה חל ביקוש עצום לטיסות לחו"ל וכן כי היקף הנוסעים בנתב"ג, עד לתחילת המלחמה, שבר את שיאי כל הזמנים. למעשה, נמל התעופה בן גוריון הוא מהמובילים בעולם בצמיחה בהיקף הנוסעים, כאשר למרות המלחמה בשנת 2023 עברו בנמל כ-21 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.