מכה לאפל: ממשל ביידן סירב לבטל צו שאסר על מכירת שעונים בארה"ב

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא עוצרת את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב • הסיבה לכך היא שנציבות הסחר הבינלאומית פסקה כבר באוקטובר כי מספר שעוני אפל מכילים חיישן לניטור רמת החמצן בדם, שהפטנט עליו שייך לחברת הניטור הרפואי "מסימו"

אפל ווטש / צילום: צילום מסך מאתר אפל
אפל ווטש / צילום: צילום מסך מאתר אפל

מכה לאפל בקרב על Apple Watch בארה"ב: ממשל ביידן סירב להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. כך פורסם היום (ג') ברויטרס. 

חצי שנה אחרי הממשלה: אינטל מאשרת כי תשקיע עוד 15 מיליארד דולר בשדרוג המפעל בקרית גתסטארט-אפ קטן מאילת הכריז על פתרון יבשתי לבעיית החות'ים. האם הוא משתלם?

לפני כשבוע, ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא עוצרת את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב. הסיבה לכך הייתה שנציבות הסחר הבינלאומית פסקה בחודש אוקטובר כי מספר שעוני אפל מכילים חיישן לניטור רמת החמצן בדם, שהפטנט עליו שייך לחברת הניטור הרפואי "מסימו". הצו של הנציבות, שכאמור אוסר על ייבוא ומכירה בארה"ב של השעונים עם החיישן, נכנס לתוקף היום. 

בכדי להימנע מאיסור מוחלט על מכירת השעונים, לאפל הייתה אפשרות להגיע להסכם עם חברת מסימו למתן רישיון לטכנולוגיה שלה, או לחילופין לפנות לממשל ביידן בכדי לבטל את הפסיקה של הנציבות. בראיון לניו יורק טיימס, אמר מנכ"ל מסימו ג'ון קיאני כי אפל בחרה באפשרות השנייה. 

היום כאמור פורסם כי נציגת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי, החליטה שלא לבטל את האיסור על מכירת וייבוא השעונים. עם זאת, עדיין ביכולתה של החברה לערער על האיסור בבית המשפט לערעורים בארה״ב. 

האיסור על מכירת השעונים לא חל על כל סדרות שעוני החברה, והוא אינו משפיע על סדרת Apple Watch SE, דגם זול יותר, שימשיך להימכר כרגיל. כמו כן, הספקת השעונים שכבר נמכרו לא תושפע מהאיסור.