ישראל במלחמה | סיקור שוטף

חיזבאללה על חיסול עארורי: "לא יעבור ללא תגובה"

בלבנון מאשרים כי סגנו של הנייה, סאלח אל-עארורי, חוסל בדאחיה בביירות • על פי הדיווחים, 5 אנשים נוספים נהרגו באותו אירוע • ראש הלשכה המדינית של חמאס התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר כי שחרור חטופים יקרה "רק בתנאים שלנו" • בעקבות החיסול בלבנון: הקבינט המצומצם יתכנס במקום הקבינט המדיני-ביטחוני • עדכונים שוטפים

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

עדכונים שוטפים 

22:43 - מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט לעבר מוצב ברכס רמים. צה"ל מגיב בארטילריה

22:40 - ארצות הברית נגד אמירותיהם של השרים בן גביר וסמוטריץ' בעניין הגירה פלסטינית: "אמירות חסרות אחריות"

דובר מחלקת המדינה האמריקנית: ארצות הברית דוחה את האמירות המתלהמות וחסרות האחריות של השרים הישראלים סמוטריץ' ובן גביר. לא צריכה להיות עקירה המונית של פלסטינים מעזה.

22:11 - חיזבאללה בהודעה רשמית: ההתנקשות באל-עארורי לא תעבור ללא תגובה

אחרי שבמהלך שעות הערב חוסל בלבנון בכיר חמאס אל-עארורי, ואיתו כמה פעילים נוספים בארגון, בחיזבאללה מגיבים לראשונה: "פשע זה לא יעבור ללא תגובה ועונש".

22:05 - בחמאס הודיעו על 4 פעילים נוספים שחוסלו בדאחיה בביירות

בארגון הטרור אישרו באופן רשמי כי באירוע שבו חוסל בכיר חמאס אל-עארורי, חוסלו גם הפעילים מחמוד שאהין, מוחמד בשאשה, מוחמד א-ריס ואחמד חמוד.

21:34 - איסמאעיל הנייה: "חיסול אל-עארורי לא ישפיע על המהפכה"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה נאם בעקבות חיסולו של בכיר הארגון אל-עארורי. "חיסולו של אל-אערורי מזכיר לנו חיסולים דומים שידע חמאס, מאז חיסול מייסדה אחמד יאסין, ועבד אל-עזיז א-רנתיסי", אמר. "כפי שהם לא השפיעו על המהפכה ועל ההסלמה - גם חיסול אל-עארורי לא ישפיע".

עוד הוסיף: "חיסול אל-עארורי בידי ישראל היא פעולת טרור מוחלטת, הפרה של הריבונות בלבנון והרחבת 'מעגל התוקפנות'. ישראל נושאת באחריות והיא לא תצליח לשבור את האיתנות ואת ההתנגדות במערכה".

21:20 - נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים: מדברים על האפשרות של הגליית בכירי חמאס, שוקלים לפרסם מתווה ישראלי לעסקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה והממונה על נושא החטופים והנעדרים גל הירש, נפגשו מוקדם יותר היום עם 30 מבני משפחות החטופים. במהלך הפגישה, במענה לשאלה של אחד מבני המשפחות, נתניהו אישר שנשקלת האפשרות של הגליית בכירי חמאס לחו"ל בתמורה לשחרור החטופים. עוד אמר כי בישראל שוקלים לתת פומביות למתווה ישראלי לעסקה לשחרור חטופים.

נתניהו מודה שהאופציה של לדבר על הגליה של סינוואר ובכירי חמאס לחו"ל בסוף הדרך בתמורה לשחרור כל החטופים היא מדוברת ואומר ששוקלים לתת פומבי למתווה ישראלי לעסקה.

21:08 - בחמאס מאשרים: שני בכירים נוספים בארגון חוסלו בדאחיה בביירות

בארגון אישרו כי סמיר פנדי, שאחראי למבצעים של חמאס בלבנון, ועזאם אל-אקרע, מעוזריו של אל-עארורי ואסיר משוחרר - חוסלו הערב באירוע בדאחיה בביירות.

20:50 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "נשארנו ממוקדים בלחימה בחמאס"

דובר צה"ל דניאל הגרי נשא את הצהרתו היומית ולא התייחס באופן ישיר לחיסולו של אל-עארורי בביירות. הגרי ציין כי צה"ל נשאר ממוקד בלחימה בארגון חמאס, ורמז כי לא בוצעה פעילות נגד ארגון חיזבאללה.

20:48 - נדחה ביקורות של שר החוץ האמריקני בלינקן לשבוע הבא

שר החוץ אנתוני בלינקן, שהיה אמור להגיע לביקורו החמישי בישראל מאז תחילת המלחמה לקראת סוף השבוע הקרוב, דחה את הביקור לשבוע הבא.

20:25 - קבינט המלחמה יתכנס הערב במקום הקבינט המורחב

כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב שתוכנן להערב בוטל. במקומו יתכנס קבינט המלחמה המצומצם להתייעצויות בעקבות החיסול הדרמטי בלבנון.

20:14 - בחמאס מודיעים: מקפיאים את המגעים לעסקה לשחרור חטופים

על פי דיווח באל-חדת' הסעודי, אל-עארורי התכוון לנסוע כדי לפגוש את המתווכים בשבוע הבא להתייעצות על הפסקת האש והיה בקשר עימם. בארגון הטרור הודיעו כי המשא ומתן על העסקה לשחרור חטופים נדחה עד להודעה חדשה.

20:12 - דיווחים: שני אנשי מבצעים של חמאס חוסלו בביירות גם הם

סמיר פנדי ועזאם עקרע, אנשי מבצעים של ארגון הטרור, ככל הנראה חוסלו גם הם בפיצוץ בדאחיה בביירות הערב.

20:10 - דובר החות'ים בתימן: "מביעים צער על מותו של אל-עארורי"

דובר החות'ים בתימן מוחמד עבד אל-סלאם הגיב על חיסולו של בכיר חמאס. "מביעים צער על מותו של סאלח אל-עארורי בחיסול פחדני של ישראל", אמר. "מגנים את החיסול, פעולה תוקפנית ובוגדנית נגד לבנון".

20:02 - אחרי חיסול אל-עארורי: בישראל נערכים לתגובה

אחרי שחוסל בדאחיה בביירות סגנו של איסמאעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, בישראל נערכים כעת לתגובה של חיזבאללה ולאפשרות של ירי מגבול לבנון.

20:00 - חיסול מחבלים והשמדת פירים: לוחמי גבעתי ממשיכים לפעול במרחב עירוני צפוף ולפגוע בחמאס מטווח קצר

לוחמי גבעתי ממשיכים לפעול בח'אן יונס: בשבוע האחרון פעלו הלוחמים במרחב בני סוהילה ובו נלחמו במרחב עירוני צפוף וחיסלו מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים, והשמידו פירי מנהרות. בנוסף, הלוחמים זיהו ועצרו כמה חשודים שהסתתרו בין נשים וילדים אשר צעדו עם דגל לבן בידיהם. במהלך חקירות, התבררו החשודים כמחבלים - שחלקם השתתפו במתקפה ב-7 באוקטובר.

19:52 - דיווחים בלבנון: אבו עאמר חוסל בדאחיה בביירות

אבו אעמר, שאחראי על המבצעים של חמאס בדרום לבנון, חוסל על פי הדיווחים בפיצוץ בדאחייה בביירות שבו חוסל גם סאלח אל-עארורי.

19:47 - דיווח בוושינגטון פוסט לפי גורם אמריקני: ישראל אחראית לחיסול בלבנון

דובר משרד ראש הממשלה לתקשורת הזרה הכחיש את המעורבות הישראלית באירוע.

19:39 - הפיצוץ בדאחייה בביירות: חוסל ח'ליל אל-חיה

לצידו של אל-עארורי, גם בכיר הלשכה המדינית ח'ליל אל-חיה חוסל באירוע בדאחייה בביירות.

19:26 - ראש ממשלת לבנון: הפיצוץ בדאחיה הוא פשע ישראלי

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי התייחס לחיסולו של בכיר חמאס אל-עארורי: "הפיצוץ בדאחיה הוא פשע ישראלי שמטרתו לגרור את לבנון לשלב חדש של עימותים. הוא משליך על לבנון ומהווה תגובה ברורה למאמצים שלנו להרחיק את רוח הלחימה שבעזה מלבנון".

19:23 - פתח ברמאללה: מחר תתקיים שביתה כללית בעקבות החיסול

בארגון פתח הודיעו כי מחר תתקיים שביתה כללית ברמאללה בעקבות חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי.

19:10 - סוכנות הידיעות הלבנונית: מספר ההרוגים בפיצוץ בדאחיה עלה ל-6, בהם אל-עארורי

18:57 - דיווחים בלבנון: חיזבאללה מבטל את הצהרתו המתוכננת מחר

על פי הדיווחים במדינה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע על ביטול הצהרתו המתוכננת לתקשורת שהייתה אמורה להתקיים מחר בערב. כזכור, נסראללה התחייב בעבר שארגון חיזבאללה יגיב בעוצמה על חיסול שיבוצע על אדמת לבנון.

18:47 - במערכת הפוליטית בירכו על חיסולו של אל-עארורי, מזכיר הממשלה: אסור להתראיין בנושא

במערכת הפוליטית החלו להגיב לחיסול של בכיר חמאס בביירות. בין המברכים היה ח"כ דני דנון מהליכוד, שבירך את צה"ל וכחות הביטחון על החיסול, שלו ישראל לא מקבלת אחריות בשלב זה. מזכיר הממשלה יוסי פוקס פנה לשרים והנחה אותם להימנע מראיונות על האירוע בשלב זה.

18:32 - חיסול דרמטי בלבנון: בכיר חמאס וסגנו של איסמאעיל הנייה, סאלח אל-עארורי חוסל בדאחיה ביירות

אל-אערורי נחשב לאסטרטג של חמאס ולאחראי על פעילות הזרוע הצבאית ביהודה ושומרון. מדובר בחיסול המשמעותי ביותר מאז תחילת המלחמה. לצידו, חוסלו באירוע שני בכירים נוספים.

הפיצוץ ברובע הדאחייה שבדרום לבנון, בו חוסל עארורי / צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
 הפיצוץ ברובע הדאחייה שבדרום לבנון, בו חוסל עארורי / צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

18:27 - ראש הממשלה למשפחות החטופים: "היה אולטימטום של החמאס, עכשיו הוא קצת התרכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב ועדכן אותם על המאמצים להשבת יקיריהם: "המאמץ נמשך, המגעים מתקיימים, הם לא נותקו. היה אולטימטום של החמאס, עכשיו הוא קצת התרכך. המגעים האלה מתקיימים עכשיו".

18:18 - בתקשורת הלבנונית מדווחים - כלי טיס ישראלי פגע במשרדי חמאס בדאחייה בביירות.

17:58 - פיצוץ חריג אירע ברובע הדאחייה שבדרום לבנון

שני פיצוצים נשמעו היום ברובע הדאחייה בלבנון, שהיא מוקד הפעילות של חיזבאללה. לפי דיווחים נהרגו ארבעה וישנם גם מספר פצועים.

17:56 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל

צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר סופיאן דגש, בן 21 ממגאר, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. באירוע בו נפל נפצעו באורח קשה קצין לוחם, לוחם ולוחם במילואים מגדוד ההנדסה 601. לוחם וקצין נוספים נפצעו בקרב במרכז הרצועה.

17:48 - צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות

לראשונה מאז הירי בערב השנה החדשה, אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובים בעוטף עזה, בהם שדרות, איבים וניר עם. בעיריית שדרות הודיעו כי רקטה אחת נפלה מחוץ לעיר.

17:42 - חברת הספנות "מארסק": נמשיך להשהות את תנועת האוניות בים סוף

חברת הספנות הגדולה הודיעה כי תמשיך להשהות את תנועת אוניות המסע שלה דרך ים סוף, בשל פעולות החות'ים באזור. על פי הודעת החברה, כאשר הדבר יתאפשר מבחינת הלקוחות, כלי השיט ינותבו מחדש וישוטו סביב כף התקווה הטובה שבאפריקה.

17:38 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו באזור שלומי שבגליל המערבי.

17:00 - רקטות ארוכות טווח נמצאו בבית משפחה ברצועת עזה, RPG ואמל"ח נוסף נמצא בין בניינים

רקטות בעלות טווח ירי של 20 ק"מ ואמצעי לחימה נמצאו בבית משפחה במרחב אל בורייג' שברצועה. במקביל, לוחמי גולני פשטו על מבנה באזור, ואיתרו אמצעי לחימה, רקטות, פירי מנהרות וחומרי הדרכה ומודיעין של חמאס. בלב המחנה, מצאו הכוחות בין מבנים אזרחיים עשרות טילי RPG ונשקים.

16:56 - איסמאעיל הנייה: "החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה, נשא הצהרה לתקשורת והתייחס למגעים מול ישראל לעסקת חטופים נוספת: "הצגנו לקטאר ולמצרים את עמדתנו המבוססת על הפסקה כוללת של התוקפנות נגד עמנו. החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו".

עוד התייחס לדיונים על היום שאחרי הלחימה ואמר: "קיבלנו יוזמות רבות בנוגע למצב הפנימי ואנחנו פתוחים להשבת הסמכות הלאומית וממשלה לאומית בגדה וברצועת עזה. אנחנו מדגישים את הפעילות על בסיס תוכנית ההתנגדות, שבראשה הקמת מדינה שבירתה ירושלים וזכות השיבה".

16:36 - הכיר הג'יהאד האיסלאמי לתקשורת הלבנונית: ג'יהאד וחמאס הגיבו על ההצעה המצרית לעסקה עם ישראל במסמך משותף ודרשו נסיגה מוחלטת של צה"ל

על פי הדברים שאמר לערוץ הלבנוני אל-מיאדין, הג'יהאד האיסלאמי וחמאס הגיבו במסמך משותף על ההצעה המצרית לעסקת חטופים נוספת. לדבריו, הסעיף הראשון שדרשו הוא הפסקת אש ונסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מעזה, בנוסף לשיקום הרצועה עם ערבויות של מועצת הביטחון של האו"ם.

16:32 - ירי רקטי לצפון, נפילות במרחב מרגליות

מספר רקטות נפלו ברכס רמים שבגליל העליון. ארגון הטרור חיזבאללה קיבל עד כה היום אחריות ל-5 פעולות נגד צה"ל בגבול לבנון.

15:36 - אזעקות במשגב עם שבגליל העליון

15:30 - אושר פטור מתוכנית ומהיתר להקמת מבנים זמניים עבור מפוני בארי

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה פטור מתוכנית ומהיתר להקמת מבנים זמניים ביישוב חצרים עבור כ- 300 משפחות אשר פונו מקיבוץ בארי.

15:26 - אזעקות הופעלו בגליל העליון - מירי כוחותינו

אזעקות הופעלו ביישובים זרעית ושומרה, כתוצאה מירי של צה"ל באזור.

15:09 - שר האוצר ושר העבודה סיכמו על הארכת הוראת השעה לתיקון חוק ביטוח לאומי - והעלאת שכר חיילי המילואים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר העבודה יואב בן צור סיכמו על הארכת תוקפה של הוראת השעה לתיקון חוק הביטוח לאומי, "תגמולים למשרתי המילואים". על פי הוראת השעה, שכר חיילי המילואים ימשיך יעמוד על 300 ש"ח ליום ועל כ-9,000 ש"ח בחודש.

14:03 - גלנט ברצועה: "התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה; לא נעצור ללא הכרעה ברורה"

שר הביטחון יואב גלנט נכנס לרצועת עזה ובציר צלאח א-דין אמר לחיילים, לוחמי חטיבת 646: "אתם נמצאים על המסדרון, משני הצדדים שלכם יתקיימו בקרוב פעולות מסוג שונה. מצפון השמדנו 12 גדודים של חמאס. בדרום רצועת עזה המציאות שונה, במרחב של ח'אן יונס וסביבתה אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים, אין לו קשר לתהליך. הוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות שבהן מסתתרים בכירי החמאס, בעומקים גדולים, ולכן אנחנו מגיעים אליהם בכל הדרכים". 

"ישנו צורך כפול בניצחון במערכה", הוסיף השר. "הראשון, כדי לגבות מחיר ולוודא שמי שגר ליד רצועת עזה, יכול לעשות זאת. אבל הדבר היותר חשוב - אם אתה לא מסיים בהכרעה ברורה אירוע שבו יש כ-1,500 חללים וחטופים, אתה לא יכול לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר. ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה". 

לדבריו, "אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות". 

14:00 - מחבלים חוסלו במנהרה: הושמד "המוצב המזרחי" של חמאס

לוחמי חטיבה 401, יהל"ם ושלדג פשטו על "המוצב המזרחי" בעיר עזה, המשמש מרכז אסטרטגי של חמאס וכולל 37 מבנים וחדרי מבצעים לניהול הלחימה בכל הרצועה. בנוסף, הלוחמים חשפו בונקר שליטה תת-קרקעי בעומק 20 מטרים, שממנו מפקדי חמאס ניהלו את הלחימה ברצועת עזה. המתחם כולל בתוכו חדר מבצעים גדול ומרחבי שהייה לטווח ארוך ששייכים למפקדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

13:34 - מזוודת כסף ותעודת זהות מזויפת של המח"ט של חמאס שחוסל

דובר צה"ל בערבית חשף: במהלך פעילות של כוחות צה"ל נמצאו כסף, תעודת זהות מזויפת, ציוד לחימה ומסמכים מזויפים של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור, שחוסל בחודש נובמבר. "לאן הוא תכנן לברוח?", כתב סא"ל אביחי אדרעי.

תעודת הזהות המזויפת של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס / צילום: דובר צה''ל
 תעודת הזהות המזויפת של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס / צילום: דובר צה''ל

13:23 - קריאה להתפנות ממרכז הרצועה

בעזה מדווחים כי צה"ל הטיל כרוזים באזור מחנה הפליטים נציראת שבמרכז הרצועה, ובהם קרא לתושבים להתפנות: "האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור לחימה מסוכן. צה"ל פועל בעוצמה באזור מגוריכם. למען ביטחונכם, אנחנו קוראים לכם להתפנות מיד למרכזי המקלט בדיר אל-בלח".

11:20 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

זמן קצר לאחר שני שיגורי נ"ט לשלומי ותקיפת תגובה של חיל האוויר בלבנון - הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגליל העליון: יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי ודישון.

לאחר כשעה הודיע צה"ל כי יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח ישראל, זוהתה נפילה בסמוך לגבול. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

11:00 - בעומק הרצועה: צה"ל השתלט על תשתית טרור בתוך ביתו של מח"ט עזה בחמאס; עשרות מחבלים חוסלו

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460, שפועלים תחת אוגדה 162, השתלטו על תשתיות טרור הממוקמת בביתו של מפקד חטיבת העיר עזה בחמאס, בדרג' תופאח. במסגרת הלחימה במרחב נתקלו הכוחות במחבלים ונלחמו בקרבות מטווח קצר. בפעולה, לוחמי החטיבה חיסלו עשרות מחבלים, איתרו והשמידו פירים ומצאו ממצאים מודיעיניםי הקושרים את המסגד המרכזי במרחב דרג' תופאח למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. 

מפקד חטיבה 460, אל"ם דביר אדרי, ללוחמיו: "היום השלימה חטיבה 460 את משימתה בגזרת דרג' תופאח. בשיאה של הלחימה אתמול בלילה פשטו הלוחמים על תשתית טרור הממוקמת בביתו של מח"ט עזה והשמידו אותה. החטיבה מצויה בחודשיים של לחימה ברצועה, בהם חיסלה מאות מחבלים והשמידה תשתיות טרור רבות. לוחמי החטיבה פעלו בנחישות, במקצועיות ובקור-רוח, תוך הקרבה ואומץ-לב".

10:30 - צה"ל מאשר: מטוס קרב תקף תשתית של צבא סוריה בתגובה על השיגורים לגולן

צה"ל הודיע באופן חריג כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה תשתית של צבא סוריה, זאת בתגובה על השיגורים לעבר הגולן אמש. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בלבנון שבהן פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב הכפר יארון.

09:30 - שני טילי נ"ט שוגרו לעבר שלומי, ללא נפגעים; בצה"ל משיבים ארטילריה

המתיחות בגבול הצפון נמשכת: שני טילי נ"ט שוגרו משטח לבנון ליישוב שלומי והתפוצצו ליד בניין קומות - לא הופעלה אזעקה. אין נפגעים באירוע, נגרם נזק קטן לרכוש. צה"ל משיב אש לעבר מקור הירי.

יו"ר המועצה, גבי נעמן: "זהו אירוע חמור מאוד, ובנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. הירי הבוקר ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי. אנו לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן". 

09:20 - הערב: הקבינט ידון הערב ב"יום שאחרי" ברצועת עזה

אחרי דחיית הדיון בכמה ימים, נושא "היום שאחרי" ברצועת עזה יעלה לדיון בקבינט המלחמה בשעה 19:00 בערב, ורק לאחר מכן, ב-21:30, הדיון יעבור לקבינט המדיני-ביטחוני.

אתמול פרסמנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדון בכל זאת בנושא - בלחץ השרים גדי איזנקוט ובני גנץ. הדיון היה אמור להתקיים במועדו המקורי ביום חמישי האחרון בשעות הערב, אך שעות בודדות לאחר הלחץ שהופעל מכיוונו של השר בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו - נתניהו חזר בו, והדיון נדחה.

08:30 - תיעוד מרצועת החוף של עזה: חיל הים השמיד מטענים שהוחבאו כדי לפגוע בכוחות המתמרנים

ביממה האחרונה חיל הים, בשיתוף-פעולה עם כוחות היבשה והאוויר, זיהו וחיסלו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה. בתיעוד מהאוויר ניתן לראות את תקיפת המטענים שהוטמנו באזור החוף - ושריפה שפרצה במקום לאחר מכן. 

במקביל, צה"ל ממשיך את הלחימה ברחבי הרצועה: בדרום העיר עזה כוחות מצוות קרב חטיבת ראם (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. אז, מטוס קרב השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם.

במרחב ח'אן יונס שבדרום הרצועה, לוחמי הצנחנים תקפו כמה תשתיות טרור שסיכנו הכוחות. בהכוונה מודיענית על דירות בשכונה - אותרו אמצעי לחימה רבים. 

במרכז רצועת עזה אותרו במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646 מעבדה שמשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות-טווח - והם הושמדו על-ידי כוחות הנדסה.

כמו כן, במרחב ג'באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל עשרות מחבלים, שניסו בין היתר להניח מטעני ולהפעיל רחפנים. באל בורייג' - לוחמי גולני איתרו כמה משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר"א.

08:16 - לפיד: "לרשות הפלסטינית יש מנגנון אזרחי בתוך עזה, זה טיפשי לא להשתמש בתשתית כזו"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר ל-103FM ל"יום שאחרי" בעזה: "אין ויכוח על זה שלא היה צריך לעשות את ההתנתקות מבלי להגיע לשום סוג של הסכם. כעת צריך לבנות 'חגורת תמיכה' רחבה עם המדינות הערביות המתונות, הסעודים ואמירתים, יחד עם ארה"ב. לרשות הפלסטינית יש מנגנון אזרחי בתוך עזה, זה טיפשי לא להשתמש בתשתית כזו. הם גם לא מזוהים עם חמאס, הם צריכים להיות מרכיב כזה - אם לא, אי-אפשר להביא את הסעודים והאמירתים".

07:16 - תקרית בשומרון: 4 מחבלים חמושים התבצרו בתוך בית - וחוסלו בידי לוחמי מילואים; קצין נפצע בינוני

דובר צה"ל הודיע כי במהלך מבצע לילי לסיכול טרור בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים. לוחמי צה"ל מגדוד המילואים 8211 זיהו את המבנה שבו הסתתרה חוליית המחבלים, ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים שהיו במבנה ותפסו שלושה נשקים מסוג "קרלו" ששימשו אותם. בחילופי האש נפצע קצין צה"ל באורח בינוני, משפחתו עודכנה.

06:57 - אחרי השיגורים לרמת הגולן, סוריה מאשימה: ישראל תקפה בדמשק

התקשורת הסורית דיווחה כי בשעה 04:35 ישראל תקפה מספר יעדים בפאתי דמשק הבירה. בדיווח נמסר כי התקיפה בוצעה מרמת הגולן, וכי "נזק נגרם" במספר מוקדים. מדובר על התקיפה ה-6 בסוריה שמיוחסת לישראל - רק השבוע.

05:13 - הסיוע ההומינטרי: אלפי מנות חיסון החלו להיכנס לרצועת עזה

אלפי מנות חיסונים נגד מחלות ילדים, כמו פוליו וחצבת, החלו להיכנס לרצועת עזה כדי לסייע במצב החירום ההומינטרי ההולך ומתגבר - כך עדכן משרד הבריאות הפלסטיני. משלוח החיסונים נכנס לעזה דרך מעבר רפיח, ומצרים סייעה באסקפת מתקני הקירור. ישראל הודיעה בשבוע שעבר כי תקל על כניסת החיסונים כדי לסייע במניעת התפשטות מחלות.

03:26 - דיווחים פלסטיניים: תקיפות נרחבות של חיל האוויר במרכז ובדרום רצועת עזה

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" מדווחת על תקיפות אוויריות בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה ובח'אן יונס שבדרום הרצועה. לטענתה, אזרחים נפגעו בהפצצות.

במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עימותים בין כוחות צה"ל לחמושים במחנה הפליטים ג'נין ובעיירה הסמוכה יעבד.

02:27 - לאחר כחודשיים: נושאת המטוסים האמריקאית ג'רלד פורד תעזוב בימים הקרובים את מי המזרח התיכון ותשוב לארה"ב

לפי הודעת הצי האמריקאי, נושאת המטוסים האמריקאית ג'רלד פורד תעזוב את אזור הים התיכון ותפליג בימים הקרובים בחזרה לארה"ב.

בהודעה על הגעת נושאת המטוסים למי המזרח התיכון מיד לאחר מתקפת 7 באוקטובר, נמסר כי הסיבה להגעתה לאזור היא "להרתיע כל שחקן המבקש להסלים את המצב או להרחיב את המלחמה".

02:00 - בכיר אמריקאי: ההודעה הישראלית על צמצום הכוחות בעזה - סימנים למעבר הדרגתי לשלב העצימות הנמוכה

בדיווח של רשת CNN צוטט בכיר בארה"ב שהסביר כי ההודעה הישראלית על רידוד הכוחות הנלחמים ברצועת עזה "מעיד על סימנים למעבר הדרגתי לשלב הלחימה בעצימות נמוכה".

לדבריו, המהלך משקף את ההצלחה שהייתה לכוחות צה"ל בפירוק יכולות חמאס בצפון הרצועה. בהמשך השבוע צריך להגיע לביקור בישראל שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, והוא צפוי לדון עם מקביליו הישראלים על "השלב הבא" של המלחמה בעזה.

ההתבטאות של הבכיר האמריקאי מגיעה לאחר הודעתו של דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, על שחרור חלק מהכוחות הפועלים ברצועה. "אנחנו בונים תוכנית שבה מערך המילואים יוכל להתרענן, המשק הישראלי יוכל לתפקד, משפחות שמחכות ליקירים שלהן יוכלו לחזור חזרה לשגרה. נבנה את זה בצורה מסודרת, כי הלחימה עוד ארוכה, ויש הרבה מאוד אתגרים, ואנחנו חייבים לעשות את זה", אמר הגרי בהצהרתו היומית. "השבוע משתחררות שתי חטיבות שפעלו בגבורה גדולה מאוד ברצועת עזה. גם חטיבה 14, גם חטיבה 551. אנחנו עושים את זה בצורה מדורגת. כך נכון לעשות, כי יש לנו אתגרים בלחימה, ועוד נידרש לכוחות המילואים".

00:15 - דיווח בסקיי ניוז בערבית: החות'ים שיגרו שני טילי שיוט לעבר ספינת מלחמה אמריקאית

לפי הדיווח, הכוחות החות'ים שיגרו שני טילי שיוט לעבר ספינת מלחמה אמריקאית בים האדום, אך לא הצליחו לפגוע בה.

עם זאת, מקור מטעם החות'ים הכחיש בשיחה עם אל-ג'זירה דיווחים על עימותים עם צבא ארה"ב.

23:20 - בעקבות השיגורים לגולן מוקדם יותר הערב: צה"ל הודיע כי תקף את מקורות הירי בסוריה

במהלך הערב שוגרו חמישה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים בדרום רמת הגולן. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום לכיוון אדמית. בירי מוקדם יותר היום נפצעו קל חמישה לוחמי מילואים ופונו לקבלת טיפול.

23:04 - 163 משאיות סיוע הומניטרי הועברו היום לשטח הרצועה

המשאיות עברו לרצועת עזה דרך המעברים רפיח וכרם שלום. כ-50% מהן הכילו מזון, היתר כללו מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

22:30 - דובר צה"ל: לוחם חשוד שירה במחבל שנעצר ברצועת עזה וגרם למותו; המשטרה הצבאית חוקרת

בפעילות צה"ל אמש ברצועת עזה נתפס מחבל, שהוחזק על-ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה הוא הועבר לשמירה על-ידי לוחם. על-פי החשד, בשלב מסוים ביצע הלוחם ירי לעבר המחבל העצור וגרם למותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות ביצוע הירי.

הידיעה פורסמה לראשונה ב־N12