דוח IBC אנלימיטד: גידול של 80% בגלישה באינטרנט על גבי רשת הסיבים בשנת 2023

מניתוח סיכום שנה של חברת הסיבים האופטיים IBC אנלימיטד עולה כי בשנה החולפת, חל זינוק משמעותי בשיעור של 80% בקרב הישראלים שעוברים לגלישה באינטרנט על גבי סיבים • בדוח מצוין כי החברה חיברה ב-2023 מעל ל-430 אלף משקי בית נוספים ב-166 ישובים ברחבי ישראל

מנכ''ל IBC, יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר
מנכ''ל IBC, יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר

בשנת 2023, חל זינוק משמעותי בשיעור של 80% הישראלים שעוברים לגלישה באינטרנט על גבי סיבים, כך עולה מניתוח סיכום שנה של חברת הסיבים האופטיים IBC אנלימיטד. יתרה מכך, על פי הנתונים אותו זינוק חד של עשרות אחוזים בשימוש ברשת הסיבים שנצפה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, נמשך גם בחודשים נובמבר ודצמבר. 

ההשקעות צנחו כפול מארה"ב: כך נראתה שנת המשבר הגדולה של ההייטק הישראלי
נאסד"ק שובר שיאים? זה הסקטור שמכה את המדדים המובילים של וול סטריט

בדוח של החברה עוד עולה כי בשנת 2023, החברה חיברה מעל ל-430 אלף משקי בית נוספים ב-166 ישובים ברחבי ישראל. מתוכם, כ-40 אלף נכסים חדשים שאוכלסו לראשונה. סך כלל משקי הבית שחוברו לסיבים האופטיים דרכה עומד על 1.5 מיליון משקי בית. לפי החברה, גם בחברה הערבית נצפו "שיעורי התחברות מרשימים של מעל ל-25% בממוצע". 

צריך לומר, החברה כמעט השלימה את פריסת טכנולוגיית הסיבים המתקדמת, XGS-PON, המאפשרת בין היתר חבילות גלישה סימטריות של עד 5 ג'יגה. נוסף על כך, מספר הספקיות אשר עובדות עם החברה הכפיל את עצמו במהלך שנת 2023 מ6 ל-12 (בהן, סלקום, הוט, פרטנר, רימון, יונייטד ועוד).

"נתוני השימוש של הישראלים ברשת בשנת 2023 הם חסרי תקדים בכל קנה מידה", כך אומר מנכ"ל IBC, אנלימיטד יוסי חבר. "ניכר כי מאז פרוץ המלחמה רוב הישראלים מחוברים לזרם החדשות בכל הפלטפורמות 24/7. אין לי ספק כי המגמות להן אנו עדים בשנת 2023 רק ילכו ויתגברו בשנים הבאות".