בר המצווה הלא שגרתית שחגג נכדו של המיליארדר ג'וזף ספרא

יוסף ספרא הגיע מברזיל יחד עם 150 בני משפחה וחברים להתנדבות במשק מיכאלי בישוב כרמיה • "התרגשנו מהבחירה הערכית", אומרים בארגון חיבורים בחקלאות, שסייע במהלך

מתנדב של ארגון ''חיבורים לחקלאות'' / צילום: חיבורים לחקלאות
מתנדב של ארגון ''חיבורים לחקלאות'' / צילום: חיבורים לחקלאות

מאז פרוץ המלחמה התנדבו ישראלים רבים בשדות, בחממות ובמטעים בדרום ובצפון הארץ, על מנת לסייע לענף החקלאות שנפגע קשות. לאחרונה הצטרפו אליהם גם בני משפחת המיליארדר היהודי מברזיל ג'וזף ספרא ז"ל.

ישראל מתגייסת | סימנס העולמית מחלקת ל־600 עובדיה בישראל מענק של 8,000 שקל
ישראל מתגייסת | סטודנטים יהודים מארה"ב הגיעו לארץ כדי לקבל "ארגז כלים" הסברתי
ישראל מתגייסת | בני הזוג שגייסו באינסטגרם 300 אלף דולר לטובת ציוד לחיילים

לרגל חגיגות בר המצווה של הנכד, יוסף ספרא (בנו של אלברטו), המתגורר בברזיל, יצאו 150 בני משפחה וחברים להתנדבות במשק מיכאלי ביישוב כרמיה שבעוטף. ה"משלחת" סייעה לחקלאי המשק, המגדלים חסות, פלפלים, עגבניות שרי ועוד, והמהלך התאפשר באמצעות עמותת "חיבורים בחקלאות", שמחברת בין מתנדבים לבין חקלאים.

"ברוח האחדות שבעם, משפחת ספרא ביקשה גם היא לחגוג מתוך לכידות משפחתית", אומר אורי שושן, מנכ"ל חיבורים בחקלאות. "התרגשנו מהבחירה הערכית שלהם לציין את בר המצווה דווקא בחקלאות, בחיבור ישיר לאדמת ארץ ישראל דרך הידיים והרגליים, ובעשיית חסד עם הענף שנקלע למצוקה קשה כל כך עם פרוץ המלחמה".

עמותת "חיבורים בחקלאות" פועלת זה עשור, ומחברת בין אלפי מתנדבים ליותר מ־60 משקים גדולים לטובת לפעילות חקלאית־חינוכית. בזמן המלחמה יצאה העמותה למבצע חירום להצלת החקלאות הישראלית, באמצעות חמ"ל חירום שמחבר בין הצדדים. לפי העמותה, עשרות חקלאים פנו לסיוע ואלפי מתנדבים כבר יצאו לעזרה בשטח - מזריעה וחרישה, דרך קטיף ועד לאריזה.

האימפריה והתביעה

ג'וזף ספרא ז"ל ייסד אימפריית בנקאות פרטית חובקת עולם, מסאו פאולו דרך ז'נבה ועד ניו יורק, ונחשב במשך שנים לאדם העשיר במדינה. לתקופה מסוימת הוא גם היה הבנקאי העשיר בעולם, עם הון שהוערך על ידי פורבס בכ־20 מיליארד דולר. בדצמבר 2020 הוא נפטר בגיל 82.

לספרא היו שלושה בנים ובת. הבנים המשיכו את עסקיו, אך עוד טרום מותו, בסוף 2019 אלברטו פרש מהבנק המשפחתי בעקבות סכסוך עם אחיו הצעיר. בפברואר 2023 דווח כי אלברטו תובע את אמו ושני אחיו בבית המשפט בניו יורק על דילול חלקו בבנק.

להתנדבות בחקלאות: https://did.li/q6NlC
חקלאים שזקוקים לסיוע: 055-9118674

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אנסמבל ציפורלה וארגון לב אחד

ביום חמישי (4.1.24) מקיים אנסמבל ציפורלה מופע התרמה מיוחד למען מרכז הסיוע למשפחות החטופים של ארגון "לב אחד". מדובר באירוע הכולל קטעים מההופעות השונות של ההרכב, כאשר כל ההכנסות יועברו למטרות סיוע רגשי, לוגיסטי וכלכלי למשפחות החטופים.

"לב אחד" הוא ארגון מתנדבים כלל-ארצי, שהוקם ב-2005 כדי לבנות תשתית להפעלה מקצועית ומאורגנת של מתנדבים במצבי חירום. עם פרוץ המלחמה הקים הארגון מטה סיוע המונה מאות מתנדבים ואנשי מקצוע, שפועלים מסביב לשעון בעבור משפחות החטופים.

ההופעה תתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות בשעה 20:00.

לרכישת כרטיסים ולתרומה: https://bit.ly

דליה חברות אנרגיה

דירקטוריון החברה אישר פטור מתשלום חשבון החשמל לכל משק בית בקיבוצי העוטף שהחברה מספקת לו את החשמל, בגין החודשים אוגוסט-ספטמבר 2023. במסגרת הפטור יקבלו התושבים את ההטבה בדרך של זיכוי בשווי 900 שקל. מדובר בכ-3,000 משקי בית ביישובי העוטף, כך שסך עלות הפטור נאמדת בכ-2.5 מיליון שקל.

מאז הקמתה בשנת 2015 ועד היום, חברת דליה מספקת חשמל לכ-20 קיבוצים.

IVN, אלומות אור והמרכז לאימפקט יהודי

מיזם "אחים לנפש", המציע טיפול מיידי בטראומה למניעת התפתחות פוסט טראומה בילדים וצוותי חינוך מהעוטף, הושק בימים אלה ביוזמת עמותת IVN (רשת הון סיכוי לישראל) חברה לארגון אלומות אור ולמרכז לאימפקט יהודי.

במסגרת המיזם יתוגברו הצוותים הפסיכו-סוציאליים ב-22 בתי ספר ופנימיות שייבחרו בתיאום עם המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך. הצוותים יתנו מענים מיידיים במישור הרגשי, הן באופן אישי והן באופן קבוצתי.

לצד זאת, הצוותים החינוכיים והטיפוליים שמלווים את הילדים יקבלו טיפול רגשי והדרכה מקצועית למתן כלים לטיפול בטראומה. בפרויקט יושקעו תרומות בסך של 1.7 מיליון שיוענקו ישירות למוסדות החינוך הנבחרים בדרום.

לדברי אבי גנון, מנכ"ל IVN, "במערכת הבריאות מגדירים את אירועי ה-7.10 והלחימה העזה שבאה בעקבותיהם, כאירוע בריאות הנפש הגדול בתולדותינו, שאת השלכותיו מוקדם בשלב זה להעריך. 'אחים לנפש' מבטא את החובה הלאומית שלנו להירתם למענה חירום מיידי, כדי שהילדים יוכלו להתאושש ולחזור לשגרה".

בן רוטמן

הצייר בן רוטמן מציע בסטודיו שלו בתל אביב סדנאות ציור עבור מפוני יישובי העוטף, בין היתר, כדי לאפשר להם "לשחרר קיטור ולהשתחרר". לדבריו, "כאשר אנשים נכנסים אליי לסטודיו, התגובה הראשונה שלהם היא 'שמע, מעולם לא היינו בסטודיו ויש לנו שתי ידיים שמאליות, ואנחנו לא יודעים לצייר', אבל בסופו של דבר כולם יצאו מאושרים עם ציור שציירו".

הצייר בן רוטמן בסטודיו שלו בתל אביב / צילום: תמונה פרטית
 הצייר בן רוטמן בסטודיו שלו בתל אביב / צילום: תמונה פרטית

לפרטים נוספים: ben@rotman-art.com או 052-6961110

עזרה בלייב

המיזם ההתנדבותי Ezra.live נוצר על מנת לשמש כמרחב בטוח שבו ישראלים בארץ ויהודים בחו"ל יכולים לתקשר ביניהם, ולהתמודד יחדיו בצל המציאות החדשה. מדובר בשירות תמיכה וירטואלי, פנים אל פנים (או אודיו), שעושה שימוש בטכנולוגיה מבוססת וידאו שפיתחה חברת Eazyshow עבור מוקדי שירות לקוחות בווידאו.

המיזם הוא פרי יוזמה של יובל מועד, מנכ"ל Eazyshow, ביחד עם קבוצה של מתנדבים, חברים ועמיתים מתעשיית ההייטק. במסגרת המיזם, כל המשתמשים יכולים לפגוש בשיחת וידאו מתנדב שמציע אוזן קשבת ותמיכה. השירות הינו ללא תשלום.