100 ימים בשבי: החברות שהשביתו את הפעילות לאות הזדהות עם החטופים

רשתות וחברות, בהן פוקס, תנובה וקבוצת ביג, השביתו את פעילותן היום למשך 100 דקות, לאות הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לכל המשק להשתתף בעצרות תמיכה במשפחות החטופים

הפגנה להשבת החטופים / צילום: ap, Leo Correa
הפגנה להשבת החטופים / צילום: ap, Leo Correa

היום מציינים בישראל 100 ימים למתקפה ולטבח שביצע ארגון הטרור חמאס על תושבי הדרום ב-7 באוקטובר. מדובר גם ביום ה-100 שבו 136 החטופים נמצאים בשבי חמאס בעזה. במטה משפחות החטופים יזמו השבתה של המשק הישראלי ל-100 דקות, כאות הזדהות עם החטופים והחטופות ובני משפחותיהם.

גלנט לוול סטריט ג'ורנל: "הם רואים מה קורה בעזה. הם יודעים שאנחנו יכולים לעשות קופי־פייסט לביירות"
המילואימניקים נקרעים: "פתאום התחיל לחלחל פחד שיסתדרו בלעדיהם"

החברות שהצטרפו ליוזמת משפחות החטופים, ופרסמו כי ישבתו ל-100 דקות:

■ לאחר שיו"ר ההסתדרות הודיע כי הוא מצטרף למהלך וקרא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמה ולקיים עצרות תמיכה במשפחות, הודיעה קבוצת ביג מרכזי קניות, שבשבוע שעבר הובילה גם מהלך של החלפת הלוגו לצהוב כחלק מחיזוק העלאת נושא החטופים לסדר היום, כי תצטרף לשביתה סמלית של 100 דקות בשעה 11:00. לגלובס נודע כי חי גאליס, מנכ"ל ביג, שלח מכתבים לכל בעלי החנויות והדוכנים השוכרים במרכזים המסחריים, בהם הוא מפציר מהם להצטרף להשבתה בת ה-100 דקות ולאפשר לעובדיהם לצאת ולהשתתף בטקסי הזדהות. נזכיר כי בפעמים קודמות בהן ביג הכריזה שביתה או השבתת פעילות נרשמה התנגדות מצד חלק מבעלי החנויות, אולם סביר להניח שלא כך יהיה הדבר הפעם, בין אם בשל חשיבות הנושא, ואו משום שמדובר בשעה וחצי ולא ביום שלם.

קבוצת פוקס הודיעה כי היא תסגור כ-900 חנויות ל-100 דקות. הקבוצה מונה כ-24 מותגים, ביניהם פוקס, פוקס הום, מנגו, פוט לוקר, אמריקן איגל, ללין ועוד. "החטופים והנעדרים בליבנו ובמחשבותינו כל העת, ונעשה הכול על-מנת שלא יישכחו", מסר הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס.

■ תנובה הודיעה גם היא כי תשבית את מטה החברה למשך 100 דקות החל מהשעה 11:00. עם זאת המפעלים, המרלו"גים ומוקדי החברה יעבדו כסדרם.

■ משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן מצטרף להפסקת העבודה היום ולשינוי הלוגו של המשרד לחודש ינואר. "שנחזיר את כולם", נמסר מהמשרד.

■ כ-1,000 עובדי קבוצת איתוראן יקחו חלק בשביתת ההזדהות. במהלך השביתה עובדי החברה יעלו פוסטים ברשתות החברתיות לתמיכה בבני משפחותיהם של החטופים, וקריאה לכל הגורמים בישראל ובעולם לפעול מידית למען שחרור החטופים. בנוסף, כמו חברות אחרות, גם איתוראן תשתמש מעתה בצבע הצהוב בלוגו שלה בתקשורת הדיגיטלית, לאות הזדהות עם המאבק להשבת החטופים.

■ חברת טבע הודיעה גם היא כי תשבות לאות תמיכה בחטופות, החטופים ובני משפחותיהם. "חברת טבע מצטרפת ליוזמה לציון '100 ימים בשבי', שמובילים נציגי משפחות החטופים, וזוכה לתמיכה רחבה של חברות רבות במשק", נמסר. "ביום א' (14.1.24) בשעה 11:00 עובדי טבע יעצרו לרגע משגרת היום ויקשיבו לסיפור מאבקו של עובד טבע ממטה טבע בת"א יאיר מוזס להשבת הוריו, בני משפחה נוספים והחטופים כולם, משבי החמאס, בחזרה לישראל.

"בעוד אימו מרגלית מוזס, מקיבוץ ניר עוז, וקרובי משפחה נוספים (דורון כץ-אשר ובנותיה רז ואביב) הוחזרו לישראל במהלך הפעימות הראשונות, אביו, גדי עודנו נמצא בידי החמאס, שאף פרסם לאחרונה, כחלק מהמלחמה הפסיכולוגית, אות חיים מצמרר ממנו. חברת טבע מייחלת ומתפללת לחזרתם של כלל החטופים הביתה עכשיו".

■  רשת הריהוט עצמל'ה תעצור את פעילותה ל-100 דקות כהזדהות עם 100 ימי השבי בעזה. במסגרת זו היום החל מהשעה 11:00 למשך 100 דקות תופסק הפעילות בחנויות ובמשרדי המטה יתכנסו העובדים להקראת שמות החטופים.

■ חברת המובייל גיימינג הבינלאומית פלייטיקה מצטרפת גם היא לשביתת 100 הדקות, כאות הזדהות וסולידריות לציון 100 הימים של החטופים בשבי, ותחדול בזמן זה מכל פעילות עסקית קבועה. במכתב שנשלח לעובדים, קרא סמנכ"ל התפעול שלומי אייזנברג לעובדים להצטרף ולהגיע מחוץ לרחבת המשרדים, לשתף ולהביע סולידריות ותמיכה בהשבת החטופים ובבני משפחותיהם. לצורך כך, יהיה מיצג קיר ענק בדמות 100 הימים שעברו, עליו העובדים יוכלו לשתף בתחושותיהם.

■ בית ההשקעות אלטשולר שחם הודיע גם הוא כי הוא מצטרף למהלך התמיכה וההזדהות. "הבית כולו מחויב להמשיך ולהדהד את המסר להחזרת החטופים והנעדרים, אחינו ואחיותינו. בהמשך לבקשת משפחות החטופים, נעצור את פעילותנו  ל-100 דקות ונמשיך לעמוד לצידם עד שישובו הביתה", נמסר מבית ההשקעות.

■ אתרי דלתא, פנטה ריי ו-FIX עצרו את הפעילות למשל 100 דקות החל מהשעה 11:00, ובפרק זמן זה לא ניתן לבצע רכישות באתרים אלו.

הכרזת דלתא, פנטה ריי ו-FIX לעצירת פעילות אתריהם למשך 100 דקות לציון 100 ימים בשבי
 הכרזת דלתא, פנטה ריי ו-FIX לעצירת פעילות אתריהם למשך 100 דקות לציון 100 ימים בשבי

עצירת פעילות בניו יורק, זעקה מחוץ למפעל השרוף

■ בבורסה לניירות ערך יקיימו טקס סגירת מסחר בשעה 16:00 בהשתתפות היו"ר פרופ' יוג'ין קנדל והמנכ"ל איתי בן זאב במסגרת יוזמת "מיליון פעמונים מצלצלים". באותו יום יוקרנו תמונות החטופים והחטופות על גבי מסכי הבורסה, בתוך ומחוץ לבניין, למשך 100 דקות. בנוסף, העובדים ישתתפו במפגש עם משפחה מניר עוז ויפריחו בלונים צהובים מחוץ לבניין.

■ קבוצת שטראוס תקיים מספר פעילויות כאות הזדהות וקריאה לשחרר את החטופות והחטופים באופן מיידי, ביניהן: גפן אילן, אשתו של עובד החברה, תשתף בחזרה מהשבי של אמה קלרה, יחד עם גבריאלה, מיה והכלבה בלה, ובמאבק להחזרתם של לואיס וסימון שעדיין נמצאים בשבי החמאס. בנוסף, באתרים הלוגיסטיים ובמפעלים תתבצע עצירה מקומית לאורך היום.

■ קבוצת שופרסל לא תשבית את הסניפים כעסק חיוני, אולם תקיים מספר פעולות שמביעות סולידריות והזדהות, הן במטה החברה והן בסניפי הרשת. בין היתר יחולקו צמידי הזדהות בסניפים שעוצבו בעיצוב תואם לצמדי הכניסה שחולקו למשתתפי פסטיבל נובה. בבניין מטה שופרסל יוצבו עמדות לחלוקת מאות חולצות שהחברה רכשה ממטה החטופים, ועליהן מופיע הכיתוב: BRING THEM HOME . כל ההכנסות מרכישת החולצות והצמידים הם תרומה למאבק להשבת החטופים.

■ חברת אלקטרה מיזוג אוויר תקיים אירוע מיוחד במהלכו יתאספו כלל עובדי החברה כשהם לבושים בפריט לבוש צהוב, ויניפו כמאה בלונים צהובים, מתוך קריאה לשחרור החטופים היקרים, וכאות הזדהות ותמיכה במשפחותיהם.

■ קבוצת סלקום הודיעה כי בשעה 10:00 תיעצר למשך מאה דקות פעילותם של מטות, מרכזי ומוקדי השירות של החברות סלקום, דינמיקה וגולן טלקום, להזדהות עם יום המאה וקריאה לחזרתם של החטופים במהרה. בנוסף, תעצור סלקום TV את השידור בערוצי הבית למשך 100 שניות החל מהשעה 10:00.

עובדי גולן טלקום מפריחים בלונים צהובים למען החזרת החטופים / צילום: יח''צ
 עובדי גולן טלקום מפריחים בלונים צהובים למען החזרת החטופים / צילום: יח''צ

■ מותג נעלי האופנה והנוחות טבע נאות, שמיוצר בישראל בקיבוץ נאות מרדכי כ-5 ק"מ מקו העימות, מצטרף גם הוא ליוזמה. החל מהשעה 11:00 למשך 100 דקות תושבת כל פעילות החברה בישראל - במפעל, בחנויות ובאתר וגם במשרדים. במהלך 100 הדקות האלו יתכנסו עובדי החברה לשיחת הזדהות עם משפחות החטופים ולהקראת שמות החטופים.

■ חברת הצבע נירלט, שמפעלה בקיבוץ ניר עוז נשרף בשבת השחורה, תעצור את פעילותה גם היא ל-100 דקות. החברה תציין 100 ימים של כאב והמתנה לחזרתם של סשה טרופנוב, אלכס דנציג, בני משפחה של עובדי נירלט, וכל החטופים משבי חמאס בעזה.

נירלט תקיים התכנסויות בשלושת האתרים שלה כאות הזדהות וכזעקה לשחרור החטופים. ההתכנסות המרכזית מתוכננת במפעל בניר עוז יחד עם ילנה טרופנוב, עובדת החברה, שנחטפה לשבי חמאס ושוחררה. עובדי החברה יעמדו עם שלטים מחוץ למפעל השרוף ויזעקו להשבת החטופים.

עובדי נירלט בעצרת הזדהות (במרכז עם כובע צמר: ילנה טרופנוב שחזרה מהשבי) / צילום: לירון מולדובן
 עובדי נירלט בעצרת הזדהות (במרכז עם כובע צמר: ילנה טרופנוב שחזרה מהשבי) / צילום: לירון מולדובן

■ חברת סודהסטרים תעצור החל מ-11 בבוקר את מהלך יום העבודה ל-100 דקות. במהלך ההשבתה יתקיימו במפעל ובמטה אירועי הזדהות, ביניהם הנפת תמונות החטופים ודגלי ישראל, חלוקת סרטים צהובים, הקראת שמות החטופים והשמעת סיפורו של עובד סודהסטרים ישראל גיא גלבוע-דלל, החטוף בעזה. בנוסף, ההנהלה תאפשר התארגנויות של עובדים אשר ירצו להגיע יחד כקבוצה לכיכר החטופים, לעצרות השונות לכינוסים שיתקיימו ברחבי הארץ.

■ חברת מגדל ביטוח ופיננסים מודיעה על השתתפות ותמיכה ביוזמת ההסתדרות ותצטרף לשביתה בת 100 דקות, במלאת 100 ימים למתקפת ה-7 באוקטובר.

■ במיטב בית השקעות מצטרפים לקריאה של המשפחות להצטרף לעצירה של 100 דקות במשק. בבית ההשקעות יאפשרו לעובדים שירצו בכך לקחת חלק במפגש עם גיל דיקמן, בן הדוד של כרמל גת שנמצאת בשבי. כרמל היא אחיינית של ירדן דהאן, עובד מיטב. אילן רביב, מנכ"ל מיטב בית השקעות: "אנו תומכים ומחזקים את משפחות החטופים ואת ירדן שבת משפחתו נמצאת בשבי. כולנו תקווה לראותם במהרה חזרה בבית".

■ ישראכרט מצטרפת גם היא ליוזמה וכאות תמיכה והזדהות, תפסיק פעילותה למשך 100 דקות בין השעות 11:00 ל-12:40 (פרט למוקדים הטלפוניים). עובדי החברה יפריחו 136 בלונים צהובים לציון מספר החטופים שטרם חזרו הביתה. כמו כן, תערוך החברה לעובדיה הרצאת זום עם נאור פקציארז, סמנכ"ל השיווק של דפוס בארי, ועם דור הררי, חבר כיתת הכוננות בבארי השניים יספרו על החיים בקיבוץ לפני השביעי, על הקרב עצמו ועל החיים אחרי.

■ רשת הפטיסרי דודו אוטמזגין המונה 18 סניפים תושבת למשך 100 דקות בשעה 11 בבוקר.

■ עובדי ועובדות חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס ישתתפו בצעדה שתצא ממכון וויצמן ברחובות בשעה 11:00, בה ייקחו חלק גם בני נוער מהעיר, אל עבר מטה החטופים של העיר בקניון רחובות וישתתפו בעצרת מיוחדת שתתקיים במקום. קמפוס החברה יעוטר בסרטי ענק צהובים מגג הבניין ולאורך היום יוקרנו תמונות החטופים והחטופות על גבי המסכים הפזורים ברחבי החברה. בנוסף יתקיים מפגש וירטואלי שיהיה זמין עבור כלל העובדים שיוקדש לנושא החטופים.

■ בחברת ההייטק נובה הזמינו את העובדים שמעוניינים לקחת חלק פעיל ביום זה, להתנדב במהלך היום במטה המשפחות לשחרור החטופים. בנוסף החברה תעצור את שגרת היום ותציע לכל העובדים והעובדות להשתתף בהרצאה של העיתונאי והפרשן לענייני פלסטינים אוהד חמו, שתתקיים במשרדי נובה ותעסוק בין היתר בגורמים שהביא לפרוץ המלחמה, באופן החשיבה של הצד השני, בהזדמנויות שנקרות בדרך ובמקורות העיתונאים בתוך החמאס ובכלל."

■ בשעה 11, יקיים בנק דיסקונט בקמפוס המטה שלו בראשון לציון עצרת לציון 100 ימים למלחמה והזדהות עם משפחות החטופות והחטופים. העובדים יתכנסו לעצרת מיוחדת, שם יחשפו לסיפור האישי של עובדת הבנק שקרוב משפחתה חטוף בעזה, יהיה מופע שירה ויחולקו סרטים צהובים.

אוניברסיטאות המחקר (ור"ה) יקיימו ב-יום ה-100 למתקפת חמאס שורה של פעילויות הזדהות עם משפחות החטופים. הנהלות המוסדות, חברות וחברי הסגלים המנהליים והאקדמיים ואגודות הסטודנטים מבקשים לעמוד ביום זה לצד משפחות החטופים ולהצטרף לקריאה לשובם של החטופים ללא דיחוי נוסף, במהרה ובשלום. אנו אבלים על הנרצחים והנופלים ושולחים איחולי רפואה שלמה לפצועים.

אדמה מתגייסת למאמצי מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים. בשעה בה יעצור המשק הישראלי, תערוך החברה וובינר לכלל 1,500 עובדיה בישראל בו תתקיים שיחה עם לישי לביא מירן, רעייתו של עמרי מירן, המוחזק בשבי החמאס מאז השבעה באוקטובר. עמרי מירן, בן 46, תושב קיבוץ נחל עוז, הוא אבא, בעל, בן ואח. בנוסף, אתרי החברה בישראל, באשדוד, נאות חובב, באר שבע ואיירפורט סיטי, ייצבעו בצהוב כהזדהות עם המאבק.

■ עובדות ועובדי מרכז המחקר והפיתוח הישראלי של AT&T בחרו לציין את 100 הימים בשבי בעזה בהגעה והזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם בכיכר החטופים בתל-אביב.

■ נארס תצטרף גם היא לשביתת 100 הדקות, לציון 100 הימים של החטופים בשבי, ותסגור את חנויותיה.

■ עובדי אלטמן בריאות יצאו למשך 100 דקות החל מ 11.00 ועד 12.40 לאזור התעשייה באור יהודה, יחלקו תמונות וסרטים צהובים לכל העוברים ברחובות, במשרדים באיזור ובחנויות להעלאת המודעות בנושא ולתמיכה במשפחות החטופים.

■ ארגון בטרם מתגייס למשק ועוצר את פעילותו למשך 100 דקות בזעקה עוצמתית להשבת החטופים והחטופות.

■ חברת התעופה אל על הודיעה כי טיסת LY001 שיוצאת בשעה 1:00 (שמורכבת מהמספר 100) מתל אביב לנמל התעופה JFK שבניו יורק ב-14 בינואר, תיקרא LY100 לציון 100 ימים בלעדיהם. הטיסה תתבצע במטוס "ירושלים של זהב" עליו הודבקה בחודש שעבר המדבקה " STAND WITH ISRAEL ".

בנוסף, הרקע באתר אל על יוחלף גם הוא ויותאם למסר של "100 הימים", ובכלל הטיסות תושמע כריזה ייעודית אותה יקריאו צוותי האוויר, שמטרתה להדהד את סיפור 136 החטופים בארץ ובעולם.

חברת הביטוח AIG ישראל תאפשר לעובדיה לצאת לעצרת ההזדהות במעמד נציגי משפחות החטופים והחטופות שתתקיים באולם מופת בפתח תקווה, ובמקביל תאפשר לעובדיה להצטרף לצעדת ההזדהות המתקיימת בצומת המרכזית ברחוב הסיבים ז’בוטינסקי בפתח תקווה. במקביל החברה תפעל במתכונת מצומצמת בלבד על מנת להמשיך לתת שירות חיוני.

■ גם אנשי קרן ההון סיכון AnD Ventures יצטרפו להשבתה.

■ בחברת Bright Data הפועלת בתחום איסוף מידע פומבי מהאינטרנט, אשר למעלה מ-40 עובדיה המהווים כ-10% מעובדי החברה התייצבו לשירות מילואים, יציינו את יום ה-100 ימים למלחמה. העובדים יגיעו בחולצות שחורות והחברה תתלה סרטים צהובים לאורך כל הגדר החיצונית של המשרדים. בשעה 11:00 יתקבצו העובדים עם שלטים למען החזרת החטופים והחללים, ברחבת הכניסה לבניין כאות הזדהות עם המאבק להחזרת החטופים.

ארגון "מתן - משקיעים בקהילה", הפועל ליצירת חברה אזרחית מעורבת, על ידי בנייה ופיתוח שותפויות של עסקים וקהילה, יעצור את עבודתו למשך 100 דקות ועובדיו יצטרפו לעצרות התמיכה במשפחות החטופים, ויעלו תכני הסברה בנכסים הדיגיטלים של הארגון.

■ באתרי חברת אלביט מערכות ברחבי הארץ הוקמו פינות זיכרון ממתוגות "100 ימים" בהם ידליקו העובדים 100 נורות של תקווה , וייכתבו מילים מחזקות לשובם של כל החטופות והחטופים במהרה הביתה.

המכללה האקדמית בית ברל תקיים עצרת להשבת החטופים במעמד נשיאת המכללה ושרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר, ובנוסף- בניין המכללה המרכזי יואר בתאורה צהובה כאות הזדהות.

חברת הסייבר Wiz הודיעה גם היא על הצטרפות. אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל Wiz: "בסימן 100 ימים למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, Wizמצטרפת ליוזמת השבתת המשק ל-100 דקות כאות הזדהות עם 136 החטופים והחטופות שלצערנו עדיין נמצאים בשבי בעזה. אנחנו ב-Wiz עומדים מאחורי המשפחות במאבקן הצודק להשבת יקיריהם ורואים בהחזרתם חובה מוסרית חשובה מאין כמותה".

Team8 תצטרף גם היא ליוזמה. רועי אלדשטיין, שותף-מנהל, COO & CFO ב-Team8: "אנו ב-Team8 מצטרפים ליוזמת משפחות החטופים ונשבות ל-100 דקות כאות הזדהות עם 136 החטופים המוחזקים בעזה ועם משפחותיהן הדואגות לשלומם ונלחמות להשבתם הביתה. עבורנו זוהי חובה מוסרית להירתם למשימה לאומית ראשונה במעלה במאבק להשבת אזרחינו, שנחטפו מביתם ב-7 באוקטובר, ארצה במהרה. Team8 מאפשרת לכלל עובדיה לקחת חלק, ועם תחילת השביתה נגיע לתמוך במשפחות בכיכר החטופים והנעדרים. ליבנו עם החטופים ועם המשפחות בישראל".

■ חברת כאל מצטרפת ליוזמה של מטה החטופים והנעדרים ותציין היום 100 ימי שבי. בלובי משרדי החברה יתקיים בשעה 11:00 טקס בו ידבר רונן בנימין, עובד החברה, אשר בן דודו רון בנימין חטוף בעזה.

רונן בנימין, עובד כאל, שבן דודו רון בנימין חטוף בעזה / צילום: דוברות כאל
 רונן בנימין, עובד כאל, שבן דודו רון בנימין חטוף בעזה / צילום: דוברות כאל

■ עובדי חברת מימון ישיר יציגו את המיצג "100 כלניות לשובם". במהלך המיצג, עובדי החברה יציירו כלניות על חלוקי נחל, המייצגות את יופיו של הדרום שמתמלא בתקופה זו של השנה בכלניות אדומות לצד הטראומה הנוראה שהאזור עבר לפני 100 ימים, ויסדרו את החלוקים בצורת "100" באודיטוריום החברה. לאחר מכן, העובדים יצטרפו לתפילה להשבת החטופים, בנוסח שקיבלו ממטה משפחות החטופים.

מיצג אבני הכלניות שהכינו עובדי מימון ישיר / צילום: מימון ישיר
 מיצג אבני הכלניות שהכינו עובדי מימון ישיר / צילום: מימון ישיר

■ חברות Hp Indigo & Scitex מצטרפות גם הן, כשאלפי עובדות ועובדי מרכזי החברה בנס ציונה, קריית גת ונתניה יוזמנו לעצור את עבודתם למשך 100 דקות. הם יישאו דברים וישירו כחלק מהזדהותם עם מאבקן של המשפחות.

■ חברת מורפיסק הצטרפה היום למפגן עוצמה וסולידריות ישראלית ב'כיכר החטופים' ברחבת מוזיאון ת"א ועצרה את הכול למשך 100 דקות למען החטופים. לאחר הבעת ההזדהות, עובדי החברה ערכו במשרדי החברה בת"א מפגש אינטימי עם מרגלית מוזס (אמו של עודד מוזס, עובד החברה) ששוחררה בפעימה הראשונה משבי החמאס. גדי מוזס (אביו של עודד) עדיין בשבי. במהלך המפגש ציינה מרגלית מוזס: "מרגע החטיפה החלטתי לשמור על קור רוח וחשיבה חיובית. במהלך השבי הקפדתי לטפל באחרים בשביל לא לתת לרוחי ליפול. העשייה והחשיבה החיובית עזרו לי לצלוח את התקופה בשבי במצב יחסית טוב".

עוד הוסיף עודד מוזס, בנם של מרגלית וגדי :" כל אחד חייב להבין שזה יכול היה להיות הוא או משפחתו. החזרת החטופים היא תחילת התקומה של המדינה ובסיס הערכים עליהם היא מושתת. כולם יכולים וחייבים להרתם למאמץ"

ריסקיפייד תקיים גם היא יוזמות שונות ברחבי הארץ. כחלק מכך בשעה 12:00 ייצאו מהמשרד עובדות ועובדים מהחברה לבית אריאלה שם תתקיים התכנסות להפגנת תמיכה.

■ חברת יורופה נדל"ן מצטרפת ליוזמה לציון "100 ימים בשבי", וב-11:00 יעצרו עובדי החברה במטה בישראל ובמשרדי החברה בפורטוגל את עבודתם לאות תמיכה והזדהות עם משפחות החטופים שנמצאים בשבי חמאס.

אנלייט אנרגיה מתחדשת מצטרפת ליוזמות מטה משפחות החטופים, כאשר החל מ-11 בבוקר, יעצרו מאות מעובדי החברה בכל רחבי הארץ, את יום העבודה ל-100 דקות. במקביל יתקיימו בחברה אירועי הזדהות, ביניהם חלוקת חומרים אודות החטופים, חלוקת סרטים צהובים, הקראת שמות החטופים והשמעת סיפוריהם.

■ עובדי ועובדות שבלת עורכי דין ישתתפו בצעדת עוצרים ומזדהים, ויצעדו ממשרדי הפירמה לכיכר החטופים בתל אביב בחולצות שחורות וסרטים צהובים, במסגרת עוצרים הכל ל-100 דקות, להזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם.

קבוצת IBBG יבואנית בוגבו, בייבי ביורן, יויו ובי סייף מצטרפת לשביתה שתתקיים היום החל מהשעה 11:00 בבוקר למשך 100 דקות. במהלך השביתה החברה תשבית את שירותיה ולא ייתאפשר קבלת קהל ומענה טלפוני.

■ עובדי חברת נמל חיפה מציינים 100 ימים להחזקת 136 החטופים בשבי. עובדי החברה יוצאים למפגן תמיכה ויצעדו יחד ברחוב העצמאות בחיפה עם חולצות, בלונים ושלטים למען החזרת החטופים בריאים ושלמים הביתה.

■ גם כל סניפי אופטיקה הלפרין יסגרו ל-100 דקות היום. מדובר ב-122 סניפים, 500 עובדים ופריסה ארצית מדרום ועד צפון. בסניף הרשת בביג יהוד, הלפרין יחלקו צמידים צהובים לתמיכה במטה החטופים. 

■ עובדי ועובדות חברת ההייטק נטורל אינטליג'נס חברו ליוזמה של מטה משפחות החטופים, והיום ישבתו למשך 100 דקות החל מהשעה 11:00.

במכללה האקדמית תל אביב יפו פתחו את הבוקר בהצבת מיצג סולידריות עם החטופים בקמפוס המכללה. 136 כיסאות ריקים הוצבו במכללה, כנגד 136 הישראלים שבשבי החמאס, עם תמונותיהם, ותחת הכותרת "מחזירים את האור שלנו הביתה".

מיצג סולידריות עם החטופים במכללה האקדמית תל אביב יפו
 מיצג סולידריות עם החטופים במכללה האקדמית תל אביב יפו

ההסתדרות הלאומית מתכננת מספר אירועים, לרבות השתתפות בעצרת התמיכה וכן התכנסויות של עובדים בכל מקומות העבודה לטובת תפילה והפרחת 100 בלונים במקומות העבודה.

■ במסגרת מאה ימים לחטיפה ואירועי השביעי באוקטובר עובדי חברת ההיי-טק AppsFlyer עמדו דקת דומיה לציון החטופים שנמצאים בשבי החמאס ותלו דגלים צהובים בבניין החברה בתל אביב. בסניף בהרצליה עשרות עובדים שתלו פרחים צהובים לציון החטופים וכבקשה לשחרורם המהיר.

■ במלאות 100 ימי שבי של חטופינו בעזה, וכאות סולידריות איתם ועם בני משפחותיהם, מציינת Deloitte ישראל את האירוע במספר דרכים, ביניהם, מיצג סולידריות אשר יתקיים במשרדי הפירמה ברחבי הארץ, הכולל קיר משאלות עליו יכתבו אנשי ונשות Deloitte ישראל במהלך "100 הדקות" תפילות ואיחולים למענם של החטופים ובני משפחותיהם על רקע פלייליסט של שירים אהובים על החטופים. בנוסף, מטעם הפירמה תהיה נציגות בכיכר החטופים- משלחת עובדים ועובדות שתכלול עשרות נציגים שיפקדו את הכיכר וייטלו חלק בפעילות שתתקיים בכיכר

■ גם רשת חנויות SABON ישביתו את הפעילות בסניפים ל-100 דקות. חנה זנו, מנהלת השיווק של SABON ישראל: "מותג הטיפוח SABON נרתם למהלך ההשבתה הסמלית של המשק ביום ראשון הקרוב למשך 100 דקות לציון 100 הימים בהם החטופים והחטופות בשבי חמאס בעזה. אנו תומכים במשפחות החטופים ובמאבקם להשבת יקיריהם, ומקווים כי נזכה כולנו במהרה לראות את כולם ללא יוצא מן הכלל בחזרה בישראל".

■ ברגעים אלו מתקיימת במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע צעדת הזדהות של מאות חברי סגל אקדמי ומינהלי וסטודנטים סביב גדר הקמפוס, במהלכה מונפים דגלי ישראל ושלטים עם צילומי החטופים השוהים בעזה זה 100 ימים. בצעדה משתתפת גם ד"ר לירון שוקטי, מרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, שאחיה ירדן ביבס, אישתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר נחטפו באכזריות מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. "כמשפחה אנחנו שמחים על הסולידריות שמפגינים מוסדות החינוך בארץ כלפי נושא החטופים, ובאופן אישי מרגש אותי שהמכללה, שהיא הבית המקצועי שלי רואה לנכון לציין את היום הזה באירוע משמעותי בהשתתפות חברי סגל וסטודנטים", ציינה שוקטי והוסיפה כי "הערבות ההדדית הזו מחזקת אותנו, ואנו מקווים היא תשפיע גם על ההחלטות הפוליטיות שמתקבלות בעניין החטופים, שיובילו לגיבוש עסקה שתחזיר את כולם הביתה".

■ במשרד עורכי הדין גולפרב גרוס זליגמן יתקיים אירוע כאות הזדהות וקריאה לשחרור כלל החטופים והחטופות באופן מיידי, במסגרתו יערכו מפגש של כלל עובדי המשרד עם שי ורומי, אחיותיה של לירי אלבג, תצפיתנית שנחטפה מבסיס נחל עוז ועדיין נמצאת בשבי החמאס.

מועדון הצרכנות הוט השבית את כלל הפעילות העיסקית- מוקד שירות הלקוחות, פעילות באתר ובאפליקציה. כמו כן קרא לכלל העובדים להצטרף לעצרת בכיכר החטופים החל משבת בערב ועד ראשון בערב.

אסותא מרכזים רפואיים בטקס הזדהות לציון "100 ימים בשבי חמאס", בכל בתי החולים ברחבי הארץ, בהשתתפות יו"ר אסותא הפרופ' שוקי שמר, מנכ"ל אסותא גידי לשץ ונציגת משפחת החטוף טל שוהם.

מכללת תילתן. הדגלים על גג המכללה הוחלפו לדגלים צהובים המזוהים עם המאבק להחזרת החטופים / צילום: באדיבות תילתן
 מכללת תילתן. הדגלים על גג המכללה הוחלפו לדגלים צהובים המזוהים עם המאבק להחזרת החטופים / צילום: באדיבות תילתן

■ בתילתן - המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה, בה החלה שנת הלימודים בשבוע שעבר, מציינים היום 100 ימים לשבת השחורה ו-100 ימים בשבי החמאס.
הסטודנטים קיבלו סרטים צהובים לדש הבגד והדגלים האייקונים של תילתן שמתנופפים על גג המכללה הוחלפו לדגלים צהובים המזוהים עם המאבק להחזרת החטופים.

ארז ישכרוב, מנכ״ל המכללה: ״אנחנו עוקבים בדאגה אחר המצב ומאחלים לחזרתם של החטופים, הנעדרים והחיילים הביתה, והחלמתם של הפצועים. תילתן היא מקום של יצירה, ותמיד נמצאת עם היד על הדופק למתרחש סביבנו במדינה. אנחנו מקווים שגם המחווה הקטנה שלנו תתרום למודעות ולקריאה לשחרר את כולם״.

■ משרד עוה"ד מיתר החליף את צבעי הלוגו המשרדי שלו בכל הרשתות החברתיות מכחול לצהוב, הצבע המזוהה עם המאבק להשבת החטופים הביתה.

■ אוניברסיטת רייכמן קיימה עצרת כאות הזדהות ותמיכה במשפחות החטופים בשבי החמאס, בהובלתו של הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון האוניברסיטה, פרופ' אוריאל רייכמן. בין הנוכחים היו דורון סולומון, הנמנה בין המשפחות המפונות מקיבוץ כפר עזה שנקלטו במעונות הסטודנטים של האוניברסיטה, ונשאו דברים רוני רומן, אחותה של ירדן גת-רומן ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים ועמרי שתיוי, אחיו של עידן שתיוי החטוף בשבי החמאס.

מיצג הסרט הצהוב של האומן דורון גזית במוזיאון אנו - מוזיאון העם היהודי / צילום: איציק בירן
 מיצג הסרט הצהוב של האומן דורון גזית במוזיאון אנו - מוזיאון העם היהודי / צילום: איציק בירן

אנו - מוזיאון העם היהודי עצר יחד עם כל המדינה וציין 100 ימים לשבעה באוקטובר במיצג רב משתתפים. המוזיאון הקים מיצג סרט צהוב ענק, סמל המאבק לשחרור החטופים בלובי המוזיאון בהשתתפות עובדי המוזיאון, אורחיו ותלמידי שכבת כיתה ז' בבית הספר עירוני י"ד בתל אביב. על מדרגות המוזיאון ועל רקע הסרט הצהוב עמדו משתתפי המיצג מחזיקים את תמונות החטופים בקריאה משותפת ועוצמתית להשבתם.
את מיצב הסרט הצהוב פיתח האומן הסביבתי והאקטיביסט, דורון גזית, כאשר עבודותיו בדמות שרוולי אוויר צהובים ענקיים מלוות את מאבק המשפחות ומוצגות במקומות מרכזיים בארץ ובעולם.

המיצג היווה הקדמה לכנס המשותף בן 100 דקות שקיים מוזיאון אנו יחד עם אוניברסיטת תל אביב לציון 100 ימים לפרוץ המלחמה ולשבי החטופים.

■ החברות המובילות במשק נרתמו להעלאת המודעות הציבורית בנושא החטופים ומשפחותיהם: במטה משפחות החטופים והנעדרים ערכו מפגש עם נציגי החברות הגדולות במשק כגון נטורל אינטליגנס, דוראל, רציו אנרגיות, אמדוקס, אלסטום ישראל, איטורו, Fritz, שטראוס, בזק, דיסקונט, פועלים, final, אנרג'יאן, סולקון איגל, אסותא, אינבידיה, המועצה הישראלית להתנדבות, מעלה, ציונות 2000 ועוד.
המפגש נפתח בתיאור פעילות המטה ואת המחלקה שמרכזת את העבודה מול גופים עסקיים אשר יזמה מורן בצר-תייר, דודתו של יגב בוכשטב, אשר נחטף מביתו בנירים ביחד עם אשתו רימון קירשט. בעוד רימון שוחררה, יגב נותר בשבי החמאס. לאחר מכן עלו לשאת דברים דניאל אלוני, שחזרה משבי חמאס עם בתה אמיליה, ומלכי שם טוב, אביו של החטוף עומר שם טוב.
עברי ורבין, מנכ"ל goodvision מקבוצת פאהן קנה ומיוזמי המפגש: "המפגש בין בכירי החברות למשפחות החטופים היה מרגש. לנו כמגזר העסקי ישנה אחריות לא רק לביצועים העסקיים, אלא גם לאימפקט חברתי בתור מעסיקים".

■ כ-400 עובדי פירמת עוה״ד גורניצקי GNY יצאו הבוקר לגשר לה-גארדיה לזיכרון הנרצחים והנופלים, להזדהות עם החטופים ולתמוך בבני משפחותיהם.

■ אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב עצרה את פעילותה למשך שעה והסטודנטים והסגל יצאו לרחוב בני אפרים. באירוע לקחו חלק נציגי משפחות חטופים. המשתתפים החזיקו בפוסטרים של החטופים, דגלי ישראל ובלונים צהובים מתכלים. בנוסף נערכו שתי הקרנות של סרט העדויות NOVA#

■ בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים הצטרפה לאירועי התמיכה והסולידריות בקריאה משותפת להחזרתם המהירה של החטופים והחטופות המוחזקים בידי חמאס במשך 100 ימים. בכניסה לקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל הוקם מיצב פעיל של הזדהות, הכולל 136 כני ציור, כמספר החטופים והחטופות. עשרות סטודנטים וסטודנטיות מהמחלקות השונות בחרו להביע תמיכה וסולידריות באמצעות כתיבה ואיור על גבי הגיליונות הצהובים.

■ במטה ההנהלה של רשת המשביר עצרו בשעה 11:00 את הפעילות. בנוסף, בסניפי הרשת נצבעו מסכי ה- LTD בצהוב במשך 100 דקות

■ המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט קיים עצרת הזדהות להשבת החטופים. אגודת הסטודנטים הציבה ברחבת הכניסה לקמפוס 136 בלונים כמספר החטופים, ובהם המספר 100 לציון 100 ימים בשבי.

■ עובדי פירמת עורכי הדין וקסלר ברגמן השתתפו היום באירוע עוצרים ומזדהים בשדרות רוטשילד עם בלונים וסרטים צהובים, לציון 100 ימים לשבעה באוקטובר וכאות הזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם.

■ עובדי חברת Digital Turbine המתמקדת בעולם הפרסום והאפליקציות במובייל עצרו את עבודתם וערכו טקס במהלכו הודלקו 136 נרות עבור החטופים

המכללה האקדמית הדסה ירושלים הצטרפה ליוזמה של מטה החטופים והנעדרים ועצרה את פעילותה לציון 100 ימים של שבי. מאות סטודנטים, אנשי סגל ועובדי המכללה האקדמית הדסה ענדו סרטים צהובים ומדבקות עליהן כתוב: "מחזירים את כולם עכשיו" וערכו טקס בו קראו להשבתם של החטופים.

■ תנועת הנוער העובד והלומד מוחה נגד שתיקת העולם בעצרת 100 הימים, לאות הזדהות הקימו מיצג אנושי בכיכר החטופים בסימן "והעולם שותק".

חניכי תנועת הנוער העובד והלומד, היום / צילום: באדיבות תנועת הנוער העובד והלומד
 חניכי תנועת הנוער העובד והלומד, היום / צילום: באדיבות תנועת הנוער העובד והלומד

■ עובדי הכפר השיקומי עדי נגב הגיעו בלבוש כתום ובשעה 11:00 צילמו סרטון תמיכה להחזרת החטופים ובינהם משפחת ביבס, עופרי אחותו של ירדן ביבס הייתה מרפאה בעיסוק בכפר. "יחד עם כל עם ישראל אנחנו מצפים בכיליון עיניים לחזרתם של כלל החטופים כמה שיותר מהר", אמר אבי ורצמן, מנכ"ל עדי נגב נחלת ערן.

עובדי וחניכי כפר הנוער עדי נגב נחלת ערן / צילום: באדיבות עדי נגב נחלת ערן
 עובדי וחניכי כפר הנוער עדי נגב נחלת ערן / צילום: באדיבות עדי נגב נחלת ערן

צוות מוזיאון בית לוחמי הגטאות וחברי קיבוץ לוחמי הגטאות הצטרפו היום למשפחות החטופים וזעקו יחדיו את זעקתם.

בנוסף, האיר המוזיאון באור צהוב את אמת המים הסמוכה לאות הזדהות עם 136 החטופים שנמצאים 100 ימים בשבי ברצועת עזה. 

יגאל כהן, מנכ״ל בית לוחמי הגטאות: "בכל יום ויום ליבנו עם החטופים ובני משפחותיהם. המאבק שלכם, משפחות החטופים, הוא המאבק של כולנו על דמותה של החברה הישראלית ועל צדקתה המוסרית".

אמת המים הסמוכה למוזיאון בית לוחמי הגטאות / צילום: יח''צ
 אמת המים הסמוכה למוזיאון בית לוחמי הגטאות / צילום: יח''צ

■ כל עובדות ועובדי קבוצת איילון ביטוח התכנסו הבוקר בשעה 11:00 לפעילות ייחודית לציון 100 ימים לחטיפתם והחזקתם בשבי חמאס של 136 ילדים, נשים, גברים וקשישים, בהשתתפות מנכ"ל החברה, שרון רייך, אשר נשא דברי פתיחה: "100 ימים חלפו ויקירנו עדיין לא חזרו הביתה. היום, במלוא 100 ימים לאירועי ה-7 באוקטובר, התכנסנו לזכור את הנופלים והנרצחים, ולהמשיך לתמוך במאמץ להחזרתם של החטופות והחטופים במהרה ובשלום. אנו באיילון נושאים תפילה ותקווה לשלומם של כל החטופות והחטופים, ומייחלים לימים טובים ושקטים".

במסגרת הפעילות הוצגו סיפורים אישיים של עובדי חברה שלהם קרובים במאורעות המלחמה או חטופים בעזה ולאות הזדהות ותמיכה, הפריחו עובדות ועובדי החברה בלונים צהובים לאוויר.

NESS ערכה היום, מפגש עם אמו ודודו של אלמוג מאיר ג'אן, אשר נחטף ממסיבת נובה ב -7.10, יום לפני שהיה אמור להשתלב כאיש תקשורת בחברה. במסגרת המפגש אשר התקיים לאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת החטופים, אורית אמו של אלמוג ואבירם מאיר דודו, שיתפו את העובדים בסיפורו האישי של אלמוג ועל המסע המטלטל שהמשפחה עוברת במהלך 100 הימים מאז החטיפה. את המפגש חתמו בבקשה מרגשת מהמשתתפים לסייע במאבק להשבת החטופים באמצעות רעיונות ופרויקטים להעלאת המודעות כך שלא ירדו מסדר היום עד שלא נראה את כל 136 החטופים בבית.

אמו ודודו של אלמוג עם מנכ''ל NESS, שחר אפעל / צילום: יח''צ
 אמו ודודו של אלמוג עם מנכ''ל NESS, שחר אפעל / צילום: יח''צ

■ בפלאפון קיימו מיצג אלומות אור צהובות שהוקרנו לגובה עשרות מטרים על בניין החברה בפתח תקווה, שהוקרן במוצ"ש ובראשון בערב. עובדי החברה ערכו מיצג שבו עמדו בצורת המספר 100 עם מטריות צהובות ועליהן הכיתוב "Bring Them Home".

עובדי פלאפון עם המטריות הצהובות / צילום: ניר חיים
 עובדי פלאפון עם המטריות הצהובות / צילום: ניר חיים

■ קבוצת התקשורת פרטנר הצטרפה ליוזמה, ובין היתר, שילבה מעברונים בערוצי הסדרות והסרטים בשירות הטלוויזיה שלה, פרטנר TV. עובדי החברה הפריחו בלונים צהובים מגג מטה החברה בראש העין וחילקו צמידים צהובים. את המחווה הובילו במשותף מנכ"ל פרטנר אבי גבאי ויו"ר ועד העובדים קרן אופק, בנוכחות הנהלת החברה הבכירה ואלפי עובדים.

הבלונים הצהובים שהופרחו והצמידים שחילקו בפרטנר / צילום: יח''צ
 הבלונים הצהובים שהופרחו והצמידים שחילקו בפרטנר / צילום: יח''צ

אמדוקס הזמינה את עובדיה ברחבי הקמפוסים להצטרף לבניית מיצג חמניות מיוחד בסמוך לתמונותיהם המוצגות של החטופים. בנוסף, ביום רביעי ה- 17 בינואר, יתקיים במרכז הלמידה והחדשנות באמדוקס פארק ברעננה, מפגש בהשתתפות נציגי משפחות החטופים (חלקם משפחות של עובדי אמדוקס). נעצור למענם, נשמע את סיפורם, ונזעק את זעקתם למען החזרתם באופן מיידי.

מיצג החמניות של עובדי אמדוקס / צילום: אמדוקס
 מיצג החמניות של עובדי אמדוקס / צילום: אמדוקס

■ עשרות עובדי ועובדות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, ציינו את יום ה-100 בהזדהות עם הקריאה לשובם של כל החטופים והחטופות. עובדי החברה יצאו בשתי שיירות של עשרות מכוניות טויוטה מקמפוס החברה בראשון לציון ומפארק ראם עם מכוניות המעוטרות במדבקות, שלטים עם הכיתוב "BRING THEM HOME NOW" וסרטים צהובים, לאות הזדהות עם הקריאה להחזיר את החטופים לביתם, עכשיו.

השיירות של חברת יוניון מוטורס / צילום: עמית לוי
 השיירות של חברת יוניון מוטורס / צילום: עמית לוי

■ בחברת NSO הגיעו לדבר עם העובדים ימית אשכנזי, אחותה של החטופה דורון שטיינברכר וגיא יעקובי, מרכז נושא החטופים של קיבוץ כפר עזה. הוקרן גם סרטון של רובי חן, אביו של החטוף איתי חן. לאחר מכן, יצאו כל העובדים לכיכר החטופים בהרצליה.

■ בחברת הייבוב (Hibob) עצרו את הפעילות למשך 100 דקות, בהן העובדים הלכו לעצרת המרכזית בכיכר החטופים.

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל ערכה מיצג במלוא 100 ימים למתקפת ה-7 באוקטובר, למען השבת החטופים והחטופות. במלוא 100 ימים למתקפה ולטבח שביצע ארגון הטרור חמאס, בהם 136 חטופות וחטופים מוחזקים עדיין בעזה, הקימה המכללה מיצג להבעת תמיכה וסולידריות עם משפחות החטופים והנעדרים. במיצג, 136 בלוני הליום צהובים וורדים אדומים נקשרו לכיסאות פלסטיק שהוצגו במקום ותמונות החטופים נתלו על כל כיסא.

המכללה האקדמית נתניה ערכה מפגן עוצמה וסולידריות ישראלית להשבת החטופים והחטופות שנמצאים 100 ימים בשבי חמאס. במפגן השתתפו ונשאו דברים משפחתם של החטופים שלומי זיו, מאבטח המסיבה ברעים אשר נחטף ב־7 באוקטובר לשבי חמאס וטרם שב לביתו, והחייל איתי חן, שנחטף מבסיס נחל עוז.

אוניברסיטת בר-אילן ציינה מאה ימים למלחמה ולשבי בעצרת הזדהות עם צעדה שהובילה אגודת הסטודנטים, בהשתתפות קרובים של חטופים שמוחזקים בשבי החמאס. אחת מהן היא נועם, סטודנטית למשפטים באוניברסיטה, נכדתו של השבוי שלמה מנצור בן ה-86, שריגשה בדבריה את הקהל. בסיום, הופרחו 136 בלונים צהובים לתקווה לשובם של החטופים. באירוע השתתפו מאות סטודנטים, בכירי הנהלת האוניברסיטה וחברי סגל.

עובדי ביטוח ישיר למען שחרור החטופים / צילום: אבירם כהן
 עובדי ביטוח ישיר למען שחרור החטופים / צילום: אבירם כהן

■ כאלף מעובדי ביטוח ישיר, בראשות המנכ״ל קובי הבר, יצרו מיצג מבלונים להחזרת החטופים.