נתניהו, סמוטריץ' ובכירי האוצר מתכנסים לדון היום בתקציב 2024. ומי היחיד שלא הוזמן?

רק לאחרונה פרסם מבקר המדינה ביקורת על הממשלה והאוצר בכך שאינם מתייעצים עם נגיד בנק ישראל בגיבוש התוכניות הכלכליות • כעת כלל הצמרת הכלכלית תהיה נוכחת בפגישה שתעסוק בתקציב 2024, מלבד הנגיד עצמו

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

היום (ג') בשעה 15:00 אחר הצהריים צפויה להתקיים ישיבת ראש הממשלה ובכירי האוצר שתעסוק בתקציב הממשלה ל-2024.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, לא הוזמן לישיבה, כך מאשרים מטעם הבנק. זאת למרות שמעבר לתפקידו כראש בנק ישראל, הוא משמש גם כיועץ כלכלי לממשלה.

מבקר המדינה על בנק ישראל והאוצר: לא נערכו כראוי לעליית האינפלציה 
אחרי שהתנגד במשך חודשים: דוד אמסלם משחרר 2 מיליארד שקל לקופת האוצר 
המגזר העסקי דורש מהאוצר להקפיא את עליית שכר המינימום, בהסתדרות מתנגדים 

מדובר במהלך תמוה שכן כלל הנהלת האוצר צפוייה להשתתף בישיבה יחד עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. כלומר, כלל הצמרת הכלכלית תהיה נוכחת בפגישה, חוץ מהנגיד עצמו.

נזכיר, כי רק אתמול פרסם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקורת על הממשלה והאוצר בכך שהם לא מתייעצים עם נגיד בנק ישראל בגיבוש תוכניות כלכליות.

דיוני תקציב 2024 יתרכזו בהתאמת התקציב בכדי למתן את הגירעון הצפוי, שלפי הערכת בנק ישראל יגיע השנה ל-5.7% מהתוצר. התקציב הסופי צפוי לעלות לאישור הממשלה ביום חמישי, לאחר אישור השינויים שיקבעו ככל הנראה לאחר הדיון היום.

בדרך להעברת התקציב, הנגיד תקף כבר מספר פעמים את הממשלה בהתנהלותה לגבי התקציב לשנה הקרובה. בועידת העסקים של גלובס בחודש שעבר, התראיין הנגיד וציין כי צריך לנהוג באחריות גם פיסקאלית וגם מוניטרית. כשנשאל איך זה מתייחס לתקציב המדינה? ענה כי "השווקים והציבור מסתכלים. ככל שנשדר שאנחנו מסוגלים להתמודד עם הגידול הביטחוני, השווקים יתמכו בנו".