בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו ג'ונס וה-S&P 500 שברו שיאים

הנאסד"ק עלה ב-0.2% • מחירי הנפט זינקו • בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו • יו"ר הפד של אטלנטה: "אני מצפה שהפד יחל בהורדת הריבית רק ברבעון השלישי" • למרות השוויים הגבוהים, ב־Global X אופטימיים לגבי מניות השבבים בארה"ב

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:03

נעילה חיובית בוול סטריט. ה-S&P 500 עלה ב-0.2%, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.4% והנאסד"ק טיפס ב-0.3%.

מניות אנבידיה  ואפל  ננעלו בעליות שערים של 0.6% ו-1.1% בהתאמה. מנגד, טסלה  ירדה ב-1.6%,  אמזון   ירדה ב-0.5%, מטא  ומיקרוסופט  ירדו ב-0.4% כל אחת,  ואלפאבית   ירדה ב-0.1%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.1%. תשואת האג"ח לשנתיים ירדה ב-2 נקודות בסיס ועמדה על 4.39%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט התחזק ב-0.1% מול המטבע המקומי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.1%.

22:06

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. ה-S&P 500 עולה ב-0.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.3% והנאסד"ק מטפס בשיעור דומה.

עונת הדוחות של הרבעון האחרון של 2023 ממשיכה לתפוס תאוצה. עיני המשקיעים נשואות אל עבר דוחות נטפליקס  שצפויים להתפרסם מחר (ג') בסיום המסחר. בשורת ההכנסות, תחזיות האנליסטים עומדות על 8.71 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, תחזיות האנליסטים עומדות על 2.22 דולר למניה.

בהמשך השבוע יפרסמו דוחות איי.טי אנד טי , פרוקטר אנד גמבל , די.אר הורטון , הליברטון , סאות'ווסט איירליינס , אמריקן איירליינס  ואמריקן אקספרס .

על פי נתוני FactSet מתוך 52 חברות מתוך מדד S&P 500 שדיווחו עד כה את תוצאותיהן הכספיות לרבעון האחרון של שנת 2023 רק 69% הצליחו להפתיע לחיוב את התחזיות המוקדמות. נתון זה נמצא מתחת לממוצע של חמשת השנים האחרונות, אז כ-77% מהחברות הצליחו להפתיע את הצפי המוקדם, הממוצע של 10 שנים עומד על 74%. במקביל, נתוני FactSet מראים שרווח החברות של S&P 500 ירד ב-1.9% בממוצע ברבעון הרביעי של השנה. במידה ולא יהיה שינוי בנתון, זו תהיה הפעם הרביעית בחמשת הרבעונים האחרונים שרווחי החברות ירדו בממוצע.

20:23

מגמה חיובית בוול סטריט. ה-S&P 500 עולה ב-0.2% וממשיך לשבור שיאים שנסחר סביב רמה של 4,850. גם הדאו ג'ונס עולה ב-0.2% ונסחר בשיא כל הזמנים, על רמה של 37,953. הנאסד"ק מטפס ב-0.3%. 

מניית חברת מעבדת המזון ארצ'ר דניאלס מידלנד , יורדת בכ-22% לאחר שהכריזה על תוצאות חלשות לרבעון הרביעי של השנה ובמקביל הוציאה את סמנכ"ל הכספים של החברה לחופשה מנהלית על מנת לחקור את ההתנהלות החשבונאית של החברה. לצד זאת, בגולדמן זאקס הורידו את הדירוג למניית החברה מ-'ניטרלי' ל-'קניה'. 

גם מניית גיליאד סיינס  צונחת ביותר מ-10% לאחר שהתרופה לסרטן הריאות אותה פיתחה החברה (Trodelvy)  לא הצליחה לעמוד בניסוי שלב 3 שביצעה החברה.

מחירי הנפט מזנקים בשעה זו בכ-2.5% לאחר שדווח כי אוקראינה תקפה בסוף השבוע מסוף דלק גדול ברוסיה, והעלתה את החששות לגבי שיבושים באספקה. 

18:56

בורוסת אירופה ננעלו במגמה חיובית. הדאקס עלה ב-0.8%, הפוטסי טיפס ב-0.4% והקאק הוסיף לערכו 0.6%.

בוול סטריט, המגמה החיובית נמשכת.

מניות הטק אנבידיה , אפל  מטא   ואלפאבית  נסחרות במגמה חיובית. מנגד, טסלה  אמזון   ומיקרוסופט  נסחרות בירידות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.09%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס ונסחרת על 4.37%.

18:06

עליות שערים קלות בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.5%, ה-S&P 500 מטפס ב-0.3% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים ב-1.3%. מחירה של חבית מסוג ברנט מטפס לכ-79 דולרים.

מניית חברת בואינג  נסחרת בירידות לאחר שמינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב המליץ ​​לבדוק את דלתות היציאה האמצעית של מטוסי בואינג 737-900ER, הדומים לאלו שהוקמו לאחר מצב החירום בטיסה של אלסקה איירליינס. 

גם מניות ספיריט איירליינס ו-ג'ט בלו איירווייס מרכזות עניין לאחר שדיווחו על כוונתן לערער על פסיקת שופט פדרלי שהתנגד למיזוג המתוכנן שלהן. 

16:30

מגמה חיובית בפתיחה בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.5%, S&P 500 מטפס ב-0.3% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.2%.

מניית חברת סולאראדג'  מטפסת בכ-10% לאחר שהודיעה בתחילת השבוע כי היא צפויה לפטר כ-900 עובדים, מתוכם 550 בישראל, לאחר הרעה ניכרת בתוצאותיה העסקיות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר ביציבות מול הדולר. הליש"ט מתחזק ב-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

15:18

המסחר באירופה מתנהל משעות הבוקר בעליות שערים. מדדי הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי עולים ב-0.4% והפוטסי הבריטי ב-0.1%. 

המניות שבולטות במסחר הן מולר מארסק , אטוס , גלנקור , קומרצבנק  וברקליס 

12:55

בניו יורק נסחרים כעת החוזים העתידיים בעליות, מדד ה-S&P 500 ששבר את שיא כל הזמנים בשישי שעבר מוסיף הבוקר 0.3%, הנאסד"ק 0.6% והדאו ג'ונס 0.1%.

11:49

המסחר באירופה מתנהל כעת בעליות שערים. הדאקס עולה ב-0.5%, הקאק ב-0.6% והפוטסי ב-0.2%. 

מניית קינדרד גרופ  מזנקת ב-17% לאחר שחברת המשחקים הצרפתית La Francaise des Jeux הגישה הצעת רכש ב-28 מיליארד דולר. האחרונה עולה כעת בכ-5%. 

10:31 

המסחר באירופה נפתח בעליות שערים, מדד הדאקס עולה כעת ב-1%, הקאק הצרפתי מוסיף 0.7% ומדד הפוטסי בבריטניה עולה ב-0.5%. 

באסיה ננעל ההמסחר בירידות חדות, מדד המניות הסיניות, שנחאי והנג סנג ירדו ב-2.3% ומדד הקוספי ירד ב-0.3%. 

08:11

באסיה נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת, הניקיי עלה ב-1.7%, הרוח הגבית בשוק נובעת מההנחה שהבנק המרכזי ביפן לא יעלה מחר את הריבית, מניית חברת ימהה מוטור עולה ב-5.4% לאחר הודעתה על רכישת יצרנית הרכב החשמלי הגרמנית Torqeedo, טוקיו אלקטרון עולה ב-3%. בסין מדד שנחאי יורד ב-1.5% ומדד ההנג סנג ב-2%, הקוספי הדרום קוריאני נסחר בירידה של 0.2%.

בארה"ב החוזים עתידיים מצביעים על עליות, הנאסד"ק עולה ב-0.65%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.2%. 

בשישי האחרון נסגרה וול סטריט בעליות שערים. הדאו ג'ונס עלה ב-1%, הנאסד"ק עלה ב-1.7% ומדד ה-S&P 500 שעלה ב-1.2% הגיע לשיא כל הזמנים.

לאחר הרעה ניכרת בתוצאותיה העסקיות, וקריסת המניה ב-81% מהשיא, סולאראדג’ צפויה לפטר כ-900 עובדים, מתוכם 550 בישראל. מניית החברה נפלה בשנה החולפת ב-67% ומתחילת 2024 ירדה בעוד כ-26%. בעקבות הירידה, יצאה המניה בסוף 2023 ממדד הדגל של וול סטריט, S&P 500.

חברת התרופות הישראלית תרו, שנסחרת בוול סטריט, צפויה לעבור לבעלותה המלאה של סאן פארמה ההודית ולהימחק מהמסחר בבורסת ניו יורק. תרו דיווחה בשבוע שעבר כי נחתם הסכם רשמי למיזוגה לתוך סאן, בעלת השליטה.

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר ב-Global X, מתייחס לתחזיות עבור עונת הדוחות בוול סטריט לרבעון הרביעי של 2023 וכותב כי "הציפייה בשוק היא שנראה התמתנות בקצב הגידול ברווח-למניה לרמה של 3% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2022, ומקצב גידול של 4% ברבעון השלישי. הגידול השנתי במכירות צפוי לעמוד על 3%. ענקיות הטכנולוגיה, ובהן אנבידיה , אמזון , גוגל , מטא , מיקרוסופט  אפל הן התורמות הגדולות ביותר לגידול ב-EPS, בעוד מגזרים אחרים צפויים להציג ביצועים נמוכים יותר".

עסקת הענק של מטא והמדד שהגיע לשיא היסטורי: האם שוק השבבים לקראת מפץ?

"מניות השבבים חוות באחרונה רוח גבית על רקע הביצועים החזקים של המגזר ב-2023 שנתמכו בתנופת ה-AI שיצרה ביקוש לשבבים מתקדמים עבור מגוון יישומים. למרות השוויים הגבוהים שעשויים לייצר תנודתיות ב-2024, אנחנו אופטימיים לגבי מניות כמו אנבידיה, ברודקום , AMD , מיקרון  ואינטל ", כותב בנימינוב, "בין היתר על רקע התמריצים של חוק השבבים. אולם החברות הללו יצטרכו להצדיק את השוויים שלהן בתוצאות חזקות".

בתוך עונת הדוחות, לאחר שהבנקים הגדולים דיווחו בשבוע שעבר, השבוע תורן של מניות הטכנולוגיה, נטפליקס  תדווח ביום שלישי, טסלה  ברביעי, אינטל ויזה  ומובילאיי  בחמישי, בנוסף ידווחו בין השאר גם ג'ונסון וג'ונסון, יונייטד איירליינס, ווריזון ו-AT&T. 

מנכ"לית סיטיגרופ חשפה: הטיפ שקיבלתי מוורן באפט בארוחת צהריים
פרשות | אל תחכו לסוף הראלי בוול סטריט: ההיסטוריה לצד המשקיעים האופטימיים

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו ביום שישי בעליות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלת ב-5 נקודות בסיס ל-4.146%, הרמה הגבוהה ביותר מזה חודש. 

מודי שפריר, אסטרטג ראשי לשווקים פיננסיים בבנק הפועלים, הסביר בסקירתו השבועית כי "שיפור בנתונים הכלכליים בארה"ב, בשילוב עם הבהרת הבנק האירופי, ECB, כי אין בכוונתו להוריד את הריבית בקרוב, וההפתעה כלפי מעלה בנתוני האינפלציה בבריטניה, הובילו השבוע לעלייה חדה בתשואות האג"ח בשווקים המפותחים".

בשוקי הסחורות והמטבעות, מחירי הנפט ירדו קלות ביום שישי, וחבית מסוג ברנט נסחרה ב-78.6 דולר. בסיכום שבועי מחירי הנפט רשמו עליות, על רקע המתיחות במזרח התיכון, כשהמשקיעים עוקבים מקרוב אחר התקפות החות'ים בים האדום שעלולות להוביל לשיבושים באספקה.

מאקרו: השבוע צפויים להתפרסם מדד מנהלי הרכש בארה"ב, אירופה ויפן, נתוני תמ"ג ואינפלציית PCE (מחירי ההוצאה לצריכה פרטית) בארה"ב. 

"כוחות חזקים ישפיעו": האזהרה של מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב  

כץ וכלכלני לידר שוקי הון טוענים שבארה"ב, המנוע העיקרי לצמיחה נותר איתן: "הצריכה הפרטית ממשיכה להפתיע לטובה. בחודש דצמבר המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.6% (הצפי היה ל- 0.4%). ברבעון השלישי הצריכה הפרטית עלתה ב-3.1%, וכנראה עלתה ב-2.4% ברבעון הרביעי, נדע ביום חמישי. הצריכה נתמכת על ידי גידול בשכר הריאלי, עקב ירידה באינפלציה, שיפור באמון הצרכני ובעיקר שיפור בציפיות לגבי המצב הפיננסי בשישה חודשים הקרובים".

"נתונים אחרים", אומרים בלידר, "מצביעים אף הם על חוזקו של הצרכן האמריקאי. מספר דורשי העבודה החדשים ירד ב-16 אלף איש ל-187 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר". 

הנ"ל בוודאי מסבירים את דבריו בשבוע שעבר של רפאל בוסטיק, יו"ר הפד של אטלנטה: "אני מצפה שהבנק המרכזי של ארה"ב יחל בהורדת הריבית רק ברבעון השלישי של השנה וכל עוד התנאים הכלכליים ישארו כפי שהם".