דוחות תרו הישראלית מסבירים למה רוצים למחוק אותה מהמסחר

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • חברת התרופות תרו הציגה תוצאות חזקות לרבעון ובעלת השליטה ההודית מעוניינת להפוך אותה לפרטית • סייברוואן הודעה שעסקת מיקרונט לא תצא אל הפועל • הרשות לניירות הערך של ארה"ב דיווחה על מספר כללים חדשים בנוגע לחברות SPAC במטרה להגן על המשקיעים

הישראליות בוול סטריט / צילומים: איל יצהר, יוטיוב, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
הישראליות בוול סטריט / צילומים: איל יצהר, יוטיוב, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ימי המסחר האחרונים של השבוע בוול סטריט הסתיימו במגמה מעורבת - מדד S&P 500 עלה ב-0.5%, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.8% ומדד נאסד"ק נחלש ב-0.2%. בסיכום שבוע המסחר מדד S&P 500 התחזק ב-1.1% והמשיך לשבור שיאים. אלה סיפורים מסוף השבוע האחרון.

התוצאות של אינטל מוכיחות: הדרך להתאוששות עוד רחוקה 
הכירו את המשקיע שקרן הטק שלו מככבת בצמרת התשואות של ענף הגידור 

1תרו נסחרת מעל מחיר ההצעה של סאן

חברת התרופות החיפאית תרו , בניהולו של אודאי בלדוטה, פרסמה דוחות חזקים לרבעון שהסתיים בדצמבר 2023 (הרבעון הפיסקאלי השלישי שלה) בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. הכנסות החברה צמחו ב-12.9% ל-157 מיליון דולר, והרווח הנקי גדל ב-178% ל-20.2 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת הכספים תרו ייצרה תזרים מזומנים של 86.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום התקופה היו לה בקופה מעל 1.3 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק שלה הוא 1.6 מיליארד דולר.

התוצאות הטובות עשויות להסביר את הרצון של בעלת השליטה בחברה, סאן ההודית שמחזיקה ב-78.5% מתרו, לרכוש את כל מניות הציבור, למחוק את תרו מהבורסה בניו יורק ולהפוך אותה לחברה בת בבעלות מלאה. כזכור, סאן הציעה לרכוש את מניות הציבור ב-38 דולר למניה ולאחר מכן העלתה את הצעתה ל-43 דולר למניה; דירקטוריון תרו ממליץ לקבל את ההצעה ובעלי המניות יצטרכו להחליט האם המחיר מתאים להם. נכון להיום, מחיר המניה גבוה ממחיר ההצעה של סאן ועומד על כ-43.3 דולר.

2סייברוואן לא תרכוש את מיקרונט

מניית סייברוואן  עלתה ביום שישי ב-10.6%, לאחר שדיווחה על כך שעסקת מיקרונט לא תצא אל הפועל. סייברוואן, שפיתחה מערכת למניעת היסח הדעת בנהיגה, הודיעה בחודש שעבר על חתימת מסמך עקרונות לרכישת נכסים ופעילות של מיקרונט שנסחרת בבורסה בת"א, והעריכה שתחתום על העסקה ותשלים אותה בתחילת 2024. תנאי העסקה היו אמורים להיקבע אחרי תהליך בדיקת נאותות, אך בסוף השבוע סייברוואן דיווחה שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לרכישה והחליטו יחד להפסיק את הדיונים.

סייברוואן, המנוהלת על-ידי אורי גלבוע, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של כ-10 מיליון דולר. מנייתה ירדה ב-2023 בשיעור של 44.5% אך עלתה מתחילת 2024 ב-23.7%.

3ה-SEC מקשיח עמדות כלפי ספאקים

לפני שלוש שנים, טרנד ה-SPAC היה בשיאו בוול סטריט: מאות חברות ללא פעילות גייסו כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברות קיימות תוך זמן מוקצב מראש. לחברות הפרטיות זו הייתה דרך קלה להגיע לבורסה, ללא צורך בתשקיפים מפורטים ועם יכולת לפרסם תחזיות אופטימיות, בניגוד לחברות שמבצעות הנפקה רגילה. התוצאה הייתה שהרבה מאוד חברות שמוזגו ל-SPAC התגלו ככאלה שהגיעו מוקדם מדי לשוק הציבורי, בשווי מנופח ועם תחזיות ורודות מדי.

למרות שהטרנד דעך, ב-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) מאמצים כעת מספר כללים בנוגע לחברות SPAC במטרה להגן על המשקיעים. לפי הודעת ה-SEC, "הנפקות של חברות SPAC ותהליך מיזוג חברה ל-SPAC יכולים להיות אמצעי להפיכת חברה פרטית לציבורית. לאור המורכבות של עסקאות כאלה, ה-SEC מעוניינת להגביר את ההגנה על משקיעים בכל הנוגע לדיווחים ולאחריות בנוגע לתחזיות".

גארי גנסלר, יו"ר ה-SEC, אמר שאימוץ הכללים החדשים יבטיח שכללי ה-SPAC יותאמו בסופו של דבר לאלה של הנפקות רגילות (IPO). "הצעדים יסייעו להגן על המשקיעים באמצעות הטיפול בחוסר הסימטריה של המידע, מידע מטעה וניגודי עניינים", אמר גנסלר.

הכללים החדשים דורשים בין היתר גילוי רב יותר בנושא ניגודי עניינים, מימון מצד יזמי ה-SPAC, דילול ועוד בעת הנפקת ה-SPAC, וכן גילוי של כל בסיס מהותי לתחזיות ולהנחות שקשורות לתחזיות בעת המיזוג של חברה ל-SPAC.