ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בעזה

שלושה לוחמים מחטיבת כפיר נהרגו מפיצוץ מטען בח'אן יונס: סמל דולב מלכה בן 19 משלומי; סמל אפיק טרי בן 19 מרחובות; סמל ינון יצחק, בן 20 ממצפה רמון • 14 לוחמים נוספים נפצעו בתקרית, חמישה מהם במצב קשה • מהומות בקפלן: מפגינים חוסמים את איילון לשני הכיוונים • המשטרה עצרה שבעה מוחים בחשד להפרות סדר • גורמים אמריקניים רשמיים ברויטרס: שלושה מטוסים של צבא ארה"ב הצניחו יותר מ-35 אלף ארוחות ברצועה • דיווח: ספינת משא שתקפו החות'ים טבעה בים האדום • גורם שמעורה במו"מ לחדשות 12: לא תצא שום משלחת לקהיר אם לא נקבל תשובות ברורות • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל במרחב מערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל במרחב מערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

21:45 - צה"ל: תקפנו מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב לבונה שבדרום לבנון. מוקדם יותר הופצץ מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחבי רמיה.

20:43 - הפגנות נגד הממשלה בת"א ובמוקדים נוספים 

הפגנות נגד הממשלה ובקריאה להקדמת הבחירות מתקיימות היום (שבת) בשורת מוקדים ברחבי הארץ. המוחים בתל אביב חסמו את איילון לשני הצדדים, והתיישבו על הכביש בניסיון למנוע מהשוטרים לפנות אותם מהמקום.

גם צומת עזריאלי ודרך בגין נחסמו בידי המפגינים. המשטרה עצרה שבעה מהם בחשד להפרות סדר, ורשמה 15 דוחות תנועה על הפרעה לתנועה. במקביל, שלוש מכת"זיות הוצבו בכוננות סמוך לתחנת רכבת השלום.

לכתבה המלאה ב-N12

20:20 - צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בעזה 

צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בלחימה ברצועת עזה: סמל דולב מלכה, בן 19 משלומי; סמל אפיק טרי, בן 19 מרחובות; סמל ינון יצחק, בן 20 ממצפה רמון. בנוסף מפקד מחלקה וארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרב בדרום רצועת עזה, תשעה לוחמים נוספים נפצעו באורחים שונים. הפצועים פונו לבתי חולים ומשפחותיהם עודכנו. 

לכתבה המלאה ב-N12

19:45 - אזעקות בחצרים ובבארי, רקטות נפלו באזור באר שבע

התרעות על ירי רקטות הופעלו בחצרים בנגב וקיבוץ בארי בעוטף. ארבע רקטות שוגרו מהרצועה ונפלו בשטחים פתוחים.

19:41 - גנץ ייפגש עם סגנית נשיא ארה"ב האריס ביום שני

השר בני גנץ ייצא הלילה לוושינגטון וייפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ידע על הטיסה עד שגנץ התקשר לעדכן אותו אחרי שהפגישות נסגרו.

18:20 - גורם שמעורה במו"מ: אין משלחת לקהיר ולא תצא אם לא נקבל תשובות

גורם בכיר שמעורה במו"מ לחדשות 12: אין משלחת ולא תצא שום משלחת לקהיר אם לא נקבל תשובות ברורות בשתי סוגיות: מספר החטופים - ומי בחיים כדי לייצר את הבסיס לעסקה, והמפתחות - כמה אסירים ישתחררו פר חטוף בקטגוריה. עד שלא תגענה תשובות בנושא הזה - לא תצא משלחת לקהיר, הדיווחים במצרים הם פייק ניוז.

17:00 - רקטה נורתה לעבר בסיס צבאי בצפון רמת הגולן ונפלה בשטח פתוח

חיזבאללה שיגר רקטה אחת מלבנון לבסיס צבאי באזור זעורה שבצפון רמת הגולן, לא הופעלה התרעה. הרקטה נפלה בשטח פתוח, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

16:25 - לראשונה: ארה"ב הצניחה סיוע הומניטרי לרצועה

גורמים אמריקנים רשמיים שצוטטו ברויטרס עדכנו כי היום בוצע מבצע ראשון של ארה"ב להצנחת סיוע הומניטרי בעזה. לפי הגורמים, שלושה מטוסי קרב אמריקנים מסוג 130-C הצניחו יותר מ-35 אלף ארוחות.

16:00 - דיווח: החות'ים הטביעו ספינה בים האדום

צבא תימן עדכן כי ספינת משא שהחות'ים תקפו בחודש שעבר טבעה אמש בים האדום. אם הדיווח יאומת - יהיה זה כלי השיט הראשון שהוטבע בידי החות'ים. צבא ארה"ב מסר לאחר התקיפה בחודש שעבר כי הספינה נשאה כ-41 אלף טונות של דשן, עתה בתימן הזהירו מ"קטסטרופה סביבתית". 

14:32 - חשד לפיגוע: יהודי תושב אשקלון נדקר בזמן שביקר אצל רופא בדהרייה, מצבו בינוני

ישראלי בן 57 נפצע בינוני אחרי שנדקר בדהרייה, סמוך לחברון. הוא חבר לצוות מד"א במחסום מיתר ופונה לבית החולים סורוקה במצב יציב ובהכרה. מנהל בי"ס לפרמדיקים במד"א ד"ר שפיר בוטנר סיפר: "אמרו לנו שהוא נפצע בזמן ששהה בחנות במקום, ואזרח ישראלי אחר שהיה במקום העלה אותו על רכב ופינה אותו למחסום".

14:30 - קלרה מרמן ששוחררה מהשבי בצעדה למען שחרור החטופים: "הסכנה שלהם - מיידית"

בצל השיחות בקהיר: צעדת "מתאחדים לשחרור החטופים" הגיעה אל יומה הרביעי והאחרון בדרך לעצרת המרכזית בירושלים.

קלרה מרמן, ששוחררה משבי חמאס, במסר לראש הממשלה וקבינט המלחמה בצעדה למען שחרור החטופים: "היינו שם והסכנה בשבי היא מיידית. הדרך ארוכה ומתישה והגוף והנפש עדיין כואבים. נמשיך לצעוד יחד עם כל עם ישראל עד להחזרת כולם".

14:00 - פשיטה של הקומנדו על מתחם ששייך לסינוואר

דובר צה"ל הפיץ תיעוד מהתקפת עוצבת הקומנדו על מערב ח'אן יונס. במהלך הפיעלות של יחידת אגוז בח'אן יונס חוסלו עשרות מחבלים ובוצעו פשיטות על תשתיות טרור. הלוחמים פעלו במתחם שמשויך למנהיג חמאס יחיא סינוואר, ובמתחם נוסף נמצא ציוד צבאי רב: מדי חמאס, תת-מקלעים, משקפת, מדים, ווסט, מחשב נייד ותחמושת.

12:15 - בצה"ל מאשרים: מחבלים השייכים לארגון המזוהה עם איראן חוסלו בתקיפה אווירית בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי מחבלים השייכים לדיוויזית האמאם חסיין, ש משויכת לאיראן ופועלת למען ארגון הטרור חיזבאללה - חוסלו מוקדם יותר בתקיפת רכב בדרום לבנון. ההרוגים בתקיפה ביצעו בעבר ירי רקטי לשטח מדינת ישראל. בנוסף, מבנים צבאיים ותשתית של חיזבאללה הותקפו במהלך הלילה והבוקר במרחב בליידא.

11:15 - בתוך 12 שעות: חיזבאללה הודיעו על הרוג חמישי מתקיפות צה"ל

09:00 - צה״ל תקף את מרחב השיגור ממנו בוצע השיגור לעבר מרחב זיקים; חוליית מחבלים חוסלה

בהמשך לשיגור שבוצע אמש משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, תקף כלי טיס צה"לי את מרחב השיגור בצפון הרצועה ממנו בוצע השיגור וכמה מטרות נוספות, בהן בורות שיגור ותשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול במערב ח'אן יונס שבדרום הרצועה, וביממה האחרונה חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. בין היתר נמצאו מטענים, רימונים, רובים מסוג קלאצ'ניקוב וווסטים. בנוסף, ברצף תקיפות אוויריות, מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שחיסלו שמונה מחבלים, בהם מחבלים שנשאו חפץ החשוד כמטען בסמוך לכוחות.

08:30 - דיווח: 3 בני אדם נהרגו מתקיפת כטב"ם בלבנון

דיווח ברשת סקיי ניוז בערבית על 3 בני אדם שנהרגו מתקיפת כטב"ם באזור נאקורה שבדרום לבנון. לפי רשת אלערביה בין השלושה שהיו ברכב אישיות בכירה בחיזבאללה.

05:50 - צבא ארה"ב: ביצענו תקיפה נגד טיל קרקע-אוויר של החות'ים לפני שיגורו מתימן

03:25 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני הסכימו על מחויבותם לזכותה של ישראל להגנה עצמית, בהתאם לחוק הבינלאומי

בפגישתם, ביידן ומלוני דנו בהתפתחויות במזרח התיכון, ובין היתר בחשיבות של מניעת הסלמה אזורית. שני המנהיגים הדגישו את הצורך הדחוף להגביר את משלוחי הסיוע ההומניטרי לעזה.

01:20 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא מקווה שיהיה הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס לפני הרמדאן, אך הוסיף, "אנחנו עוד לא שם"

הנשיא ביידן התייחס גם להצנחת הסיוע לעזה שהבטיח ואמר כי הוא "לא בטוח מתי ההצנחה הראשונה של הסיוע לעזה תתבצע".

בנוסף, ביידן התייחס לתקרית בצפון הרצועה שלשום, עם הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה - ואמר כי הוא סומך על ישראל שתתחקר את האירוע.

21:49 - דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב: נכפיל את המאמצים לפתיחת מסדרון הומניטרי ימי לעזה
ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, אמר כי "נכפיל את המאמצים לפתיחת מסדרון הומניטרי ימי לסיוע לרצועת עזה. הישראלים תומכים במאמץ שלנו להצניח סיוע הומניטרי מהאוויר ברצועה".

עוד התייחס קירבי לתקרית שאירעה אתמול בצפון הרצועה: "אין לנו מספיק מידע כדי לאמת את טענות הצבא הישראלי, לפיהן משאיות הסיוע ההומניטרי דרסו למוות את התושבים".

21:20 - אזעקות בזרעית, בשומרה ובערב אל עראמשה שבגליל המערבי

שני שיגורים זוהו לעבר הגליל המערבי. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

21:11 - ביידן: מנסה להשיג עסקה להפסקת אש מיידית כדי לאפשר הכנסת סיוע נוסף לרצועה

20:58 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

20:55 - צה"ל תקף בדרום לבנון וחיסל כמה מחבלים

צה"ל הודיע כי מטוסי קרב וכלי ארטילריה תקפו תשתית טרור ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. כמה מחבלים זוהו יוצאים מאחד מהמבנים הצבאיים, כלי טיס תקף וחיסל אותם זמן קצר לאחר מכן.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12