ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בישראל מעריכים: חמאס מעדיף להדליק את השטח ברמדאן על פני הפוגה

רס"ם במיל' דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, נפל אתמול בלחימה בעזה • פיצוץ במגעים לעסקה: חמאס לא שלח רשימת שמות של חטופים חיים • בקטר הודיעו לישראל - לא ניתן להתקדם • גורם ישראלי: "לא תצא משלחת, לא נשחק את המשחק של חמאס" • מוקדם יותר - משלחות מקטר ומארה"ב הגיעו לקהיר • חיל האוויר ביצע גל תקיפות מסיבי במקומות בעזה שטרם הופצצו עד כה • עדכונים שוטפים

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל
פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

19:06 - הערכה בישראל: חמאס מעדיף לנסות להדליק את השטח ברמדאן על פני חתירה להפוגה בלחימה

המשא ומתן לקראת עסקה: ישראל לוחצת על קטאר להשתמש במנופים כלכליים כדי להשפיע על חמאס בימים שנותרו לפני חודש הרמדאן - כדי להגיע לעסקת חטופים. על פי ההערכות בישראל, חמאס מעדיף לנסות להדליק את השטח ברמדאן, על פני הגעה להפוגה בלחימה. המתווכות הציעו לחמאס לנקוב במפתח אחר לשחרור חטופים מזה שגובש בפריז - בחמאס סרבו.

19:05 - גלנט: "לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס"

שר הביטחון גלנט ללוחמי אוגדה 98 בגבול עזה: "אין מי שיעזור למחבלים, זה רק עניין של החלטה שלנו במה אנחנו מטפלים ראשון ובמה שני. אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס. אנחנו מגיעים למגע גם עם כוחות אויב שמחוסלים, גם עם מחבלים שנשבים ומספרים לנו הרבה מאוד, גם עם אינפורמציה - מחשבים, חדרי קשר וכן הלאה. המידע הזה מגיע אחורה, נבדק, מתוחקר ושולח אותנו למקומות הבאים".

19:04 - אזעקות במנרה שבגליל העליון

17:33 - אזעקות בעמק החולה בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין, צה"ל: האירוע הסתיים

חשש לחדירה כלי טיס בשורת יישובים בגליל העליון, בהם: גדות, יסוד המעלה, שדה אליעזר, עמוקה, חולתה, משמר הירדן ואיילת השחר. מפיקוד העורף נמסר כי האירוע הסתיים. 

הגנרל הבכיר שמעריך: "לישראל יש בעיה קשה מאוד בעזה"
סיפורם של ארבעה חיילים ותיקים במיוחד שמסרבים להוריד את המדים
מדד מצב הרוח במלחמה: האירועים שהקפיצו את רמת החרדה והסטרס

17:00 - עשרות אנשי חמאס נלקחו בשבי במבצע האוגדתי בצפון הרצועה

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 ביצעו בשבועיים האחרונים פשיטות בהכוונה מודיעינית על יעדי טרור של חמאס במרחב זייתון שבצפון הרצועה, במהלכן חוסלו יותר מ-100 מחבלים, ונתפסו ונחקרו עשרות מחבלים. 

16:44 - אלפי תושבים עזתים עוזבים את שכונת חמד, מערבית לח'אן יונס, בשל הקרבות

16:31 - רס"ם במילואים דניס יקימוב נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה

הותר לפרסום שמו של רס"ם במילואים דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17, חטיבת ביסל"ח, שנפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. 

רס''ם במילואים דניס יקימוב ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 רס''ם במילואים דניס יקימוב ז''ל / צילום: דובר צה''ל

13:55 - פיצוץ במגעים לעסקת חטופים

בחמאס שלחו תשובה לישראל ללא התייחסות לרשימת החטופים החיים. קטר הודיעה לישראל כי התשובה לא מאפשרת התקדמות. גורם ישראלי: לא נשחק את המשחק של חמאס - לא תצא משלחת לקהיר, ואם הוא רוצה לפוצץ את המשא-ומתן, יהיו לזה השלכות.

ההחלטה לא לשלוח משלחת התקבלה פה-אחד על-ידי קבינט המלחמה ודרגי המקצוע. גורם הבקיא בפרטים מסר: "אלה תשובות לשאלות בסיסיות שאנחנו לא נוותר עליהן".

10:01 - המגעים להפסקת האש נמשכים: משלחות מקטר ומארה"ב הגיעו לקהיר

על רקע המגעים להפסקת האש, מקורות בחמאס אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "ניתן יהיה להגיע להפסקת אש בתוך 48-24 שעות, אם ישראל תיענה לדרישות".

בתקשורת המצרית מדווחים כי מלבד משלחת חמאס, גם משלחות מקטר ומארה"ב הגיעו לקהיר להמשך המשא-ומתן על הפסקת אש ושחרור החטופים.

היממה הקרובה צפויה להיות דרמטית: אם ישראל תקבל תשובות ברורות על זהות החטופים החיים, והצדדים יגיעו להסכמה על מפתחות השחרור, יהיה אפשר להתקדם במשא-ומתן.

9:12 - כ-50 יעדים ב-6 דקות: צה"ל הרחיב את הלחימה בח'אן יונס

הלילה צה"ל תקף מהאוויר כ-50 תשתיות טרור במרחב - בפחות מ-10 דקות. כמו כן, כוחות אוגדה 98 פתחו הלילה בהתקפה נוספת בח'אן יונס. הכוחות המתמרנים של האוגדה פתחו במתקפה נרחבת במערב העיר, תוך השמדת תשתיות טרור וחיסול מחבלי חמאס.

המבצע האוגדתי החל במטס עצים שבו חוסלו כ-50 מטרות ב-6 דקות. בין המטרות שהותקפו: תשתיות תת-קרקעיות, מבנים צבאיים, עמדות ירי נ"ט ונקודות כינוס של מחבלים. עוד מעדכנים בצה"ל כי ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו עשרות מחבלים במרכז הרצועה.

08:15 - בחמאס מסרבים למסור מידע על החטופים בלי לקבל "תמורה" מישראל

בכיר בחמאס אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": לא נמסור מידע על החטופים ללא "מחיר גבוה" מישראל.

במקביל, אוסמה חמדאן, חבר הלשכה המדינית והאחראי על קשרי החוץ בחמאס, הודיע כי היום ומחר יתקיים בקהיר סבב של משא-ומתן.

08:10 - האזעקות בגליל - זוהה שיגור כושל מלבנון שנפל בשטח לבנון

07:56 - אזעקות בגליל המערבי

התרעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בשלומי ובבצת שבגליל המערבי.

06:31 - וואפא: כוחות צה"ל פשטו על כמה מוקדים בשטחי יהודה ושומרון

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים טולכרם, למחנה הפליטים אל-ערוב מצפון לחברון ולעיירות עזון וג'יוס שבאזור קלקיליה.

04:34 - מועצת הביטחון של האו"ם: דאגה עמוקה מתקרית הסיוע ההומניטרי

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הצהרה שבה הביעה "דאגה עמוקה" מהתקרית בצפון הרצועה, בה נהרגו עשרות עזתים במהלך ניסיון לקבל סיוע הומניטרי. חברי המועצה קראו לישראל להשאיר את מעברי הגבול פתוחים ואף לאפשר פתיחה של מעברים נוספים. הם ציינו כי אין למנוע מתושבי הרצועה שירותים בסיסיים וסיוע הומניטרי, והדגישו כי יש לנקוט את כל האמצעים כדי להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות.

02:50 - מפגינה פרו-פלסטינית התפרצה לעבר רעיית נשיא ארה"ב

מפגינה פרו-פלסטינית קטעה את נאומה של רעיית נשיא ארה"ב, ג'יל ביידן, בכנס באריזונה וקראה לעברה: "מתי את והנשיא מתכוונים לקרוא להפסקת אש בעזה?". היא הוצאה בכוח מהאולם בידי אנשי האבטחה.

00:17 - דיווחים פלסטיניים: כוחות יבשתיים מכתרים מבנים באזור ח'אן יונס

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, כוחות יבשה של צה"ל, בהם טנקים, מכתרים מגדל מגורים באזור "מדינת חמד" שבח'אן יונס.

00:01 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום הופעלו בכיסופים - לראשונה זה שבוע.

22:30 - עשרות תקיפות תוך דקות במרכז ובדרום הרצועה

חיל האוויר החל בגל תקיפות מאסיביות באזור דיר אל-באלח שבמרכז הרצועה ובח'אן יונס שבדרומה. יותר מ-40 יעדים הופצצו תוך דקות באמצעות חימושים שונים, מהאוויר ומהקרקע. כתוצאה מהפעילות נשמעים פיצוצים עזים באזור הדרום.

לפי דיווחים פלסטיניים, עדי ראייה דיווחו כי במקביל לתקיפות העוצמתיות של חיל האוויר, יש התקדמות קרקעית של צה"ל באזור אל-קרארה ואוניברסיטת אל-קודס שבמזרח ח'אן יונס.

22:00 - נעצר המחבל שדקר ישראלי ליד חברון

צה"ל עדכן כי אירוע הדקירה היום בדהריה שליד חברון, שבו נפצע בינוני תושב אשקלון, הוא פיגוע. המחבל נעצר בידי כוחות צה"ל במילואים והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הידיעה פורסמה לראשונה ב-N12