בהיקף של כחצי מיליארד דולר: Team8 מוציאה לדרך 3 קרנות חדשות להשקעה בסטארט-אפים

קרן ההון סיכון הישראלית Team8 מודיעה כי השלימה גיוס של שלוש קרנות שונות במקביל • שתיים מתוך שלוש הקרנות משתייכות למודל Venture Creation, מודל בו הקרן עוזרת להקים את החברה מאפס • מבין החברות הטכנולוגיות שבנתה והשקיעה במהלך העשור האחרון, חתומה Team8 על שמונה אקזיטים

יובל שחר, team8 / צילום: כדיה לוי
יובל שחר, team8 / צילום: כדיה לוי

בצל המלחמה המתמשכת, קרן ההון סיכון הישראלית Team8 מודיעה על השלמת גיוס של שלוש קרנות שונות במקביל, בסכום כולל של כחצי מיליארד דולר. שתיים מתוך שלוש הקרנות משתייכות למודל Venture Creation, משמע מודל שבו הקרן עוזרת להקים את החברה מאפס.

בלעדי | בתוך שנה אחת: מספר האנג'לים בישראל התכווץ ביותר מ-75% 
אחרי החלפת המנכ"ל: ורביט מפטרת עשרות עובדים 
בתים בעלות של 55 מיליון דולר: אלו נכסי הנדל"ן של מנכ"ל אנבידיה 

הקרן הראשונה מבין שלושת הקרנות היא קרן Venture Creation Enterprise, שמשלימה גיוס בסך של 110 מיליון דולר, כשמסבירים כי גיוס הקרן נועד לאפשר בנייה והשקעה בסטארט-אפים בתחומי סייבר, דאטה ובינה מלאכותית, זאת תוך שיתוף פעולה עם יזמים מובילים בתחום.

הקרן השנייה היא קרן ה-Venture creation Digital Health, שמשלימה גיוס בסך של 70 מיליון דולר, במטרה להקים ולהשקיע בסטארט-אפים חדשניים בשיתוף יזמים מובילים שבכוחם לחולל טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית בתחום.

הקרן השלישית היא קרן הון סיכון הפועלת במודל מסורתי, ומובילה השקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, סבבי סיד ו-A, בתחומי המיקוד של Team8 - סייבר, תשתיות ארגונים (data, AI ,cloud, dev, devops), פינטק ובריאות דיגיטלית, קרן בסך 235 מיליון דולר.

לצד אלו, Team8 גייסה גם כ-85 מיליון דולר למימון המשך, זאת במטרה לתמוך בפעילותן של חברות הפורטפוליו שלה.

"מודל עמיד לטלטלות השוק"

״המודל של קרנות הון סיכון מסורתיות הוא מודל יותר סטטיסטי בגלל שיש הרבה סיכון, כי לרוב משקיעים מוקדם, אצל הקרנות המסורתיות בדרך כלל נבנה פורטפוליו יחסית רחב של השקעות, ככה שגם אם חלק מהחברות לא יצליחו, אם יהיו מספר חברות שיחוו הצלחה גדולה זה בעצם יפצה. המודל שלנו לעומת זאת הוא יותר צר ויותר מרוכז״, מסביר לגלובס יובל שחר, יו״ר Team8.

עובדי Team8 / צילום: יח''צ Team8
 עובדי Team8 / צילום: יח''צ Team8

עוד הוא אומר כי ״אנחנו לקחנו את כל העולם הזה של דמי ניהול, שמניע הרבה מהקרנות המסורתיות, ושמנו את כל דמי הניהול לשלם את המשכורות של אנשים שיעבדו בשביל החברות שלנו״. הוא מסביר כי ״מלכתחילה ויתרנו על דמי הניהול ואמרנו שאת כל הכסף אנחנו משקיעים חזרה בשביל צוות שהקמנו, שמונה כ-90 איש, שיעבוד ביחד ובשביל היזמים, אנחנו מאה אחוז ״מיושרים״ עם היזמים שלנו״.

שחר מסביר כי ״העולם הזה של ההון סיכון נולד לפני עשרות שנים ולא השתנה כמעט מאז, ועולם היזמות כל כך השתנה ועדיין משתנה״. לדבריו, בעוד בשנות הבועה ההתנהלות הייתה פזרנית הרבה יותר, ב-Team8 דבקו במודל שהוא יותר ״חסכני״, מה שעם הזמן, כך לדבריו, מתברר גם כמודל עמיד יותר לטלטלות בשוק.

Team8 הוקמה לפני כעשור, כאמור במודל של Venture Creation, מודל במסגרתו הקרן מפתחת לצד היזמים את הרעיונות להקמת חברות, ומלווה אותן בתהליך למן ההתחלה. הליווי כולל בין היתר תכנון אסטרטגי ועסקי, מחקר, שיווק, משאבי אנוש, גיוס, שיווק, פיתוח עסקי ותחומים נוספים. במקביל, מפעילה Team8 מודל הון סיכון מסורתי. עד היום, בנתה והשקיעה הקרן ב-20 חברות, זאת תחת המודל של Venture Creation, כמו גם השקיעה בכ-21 חברות נוספות תחת מודל ההון סיכון המסורתי. מבין החברות הטכנולוגיות שבנתה והשקיעה בהן בעשור האחרון, חתומה Team8 על שמונה אקזיטים, שנים מתוכם התרחשו לאחרונה, ברכישת Dig ו-Talon, שנמכרו יחד בכמיליארד דולר.

בין חברי הקרן, ניתן למנות את רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, היזם ואיש ההייטק נדב צפריר (הנמנה גם על מקימי הקרן, כמו גם לירן גרינברג וישראל גרימברג), המשקיעה הוותיקה שרית פירון, היזם אביעד הראל, היזם רונן אסיא, בעברו מייסד שותף ב-eToro, ומשקיעים ויזמים נוספים.