ההימור של ליאורה עופר: מליסרון משיקה אתר איקומרס לקניון רמת אביב

חברת הנדל"ן והקניונים מליסרון משיקה את "רמת אביב Online Mall", קניון היברידי שפיתחה זרוע הדיגיטל של החברה • תהליך הפיתוח ארך כשנתיים, והושקעו בו לפחות 10 מיליון שקל • הכניסה לפלטפורמה תתבצע דרך אתר ואפליקציית MY OFER, והלקוחות יוכלו לקבל את המוצרים ביום הרכישה

קניון רמת אביב של מליסרון / צילום: כדיה לוי
קניון רמת אביב של מליסרון / צילום: כדיה לוי

כשלושה חודשים לאחר סגירת המרקטפלייס עזריאלי.קום של המתחרה, חברת הנדל"ן והקניונים מליסרון משיקה את "רמת אביב Online Mall" - קניון היברידי שפיתחה זרוע הדיגיטל של החברה. תהליך הפיתוח ארך כשנתיים, והושקעו בו לפחות 10 מיליון שקל. לפי החברה, היקף ההשקעה הכולל עשוי להגיע ל־20 מיליון שקל. 

בלעדי | סאלח דבאח ממשיכה להתרחב: תקים עשרה סניפים במרכזי ערים
ניתוח | מהולנד לכפר סבא: ספאר פותחת סניף ראשון בהשקעה של מיליוני שקלים. האם היא תצליח לכבוש את השוק?

הפלטפורמה תאפשר רכישה אונליין מהקניון עצמו, כשהמחירים והמוצרים זהים לאלה שקיימים בחנויות שהצטרפו לפלטפורמה - כאשר מליסרון גובה עמלה מהחנויות המשתתפות. עד כה מדובר בכ־30 מתוך כ־140.

בין החנויות שהצטרפו נמנות ראלף לורן, לקוסט, מייקל קורס, פול&שארק, קלווין קליין, אמפוריו ארמני, פומה, טומי הילפיגר, הוגו בוס, סטורי, סקוטש אנד סודה, גאנט, רזילי, מימוזה ועוד. בהמשך צפויים להצטרף מותגים נוספים.

הכניסה לפלטפורמה תתבצע דרך אתר ואפליקציית MY OFER, ותאפשר לבצע רכישות ישירות מחנויות היוקרה בקניון, ולקבל מידע על המוצרים הקיימים בחנות הפיזית בזמן אמת. הלקוחות יוכלו לקבל את המוצרים ביום הרכישה באמצעות משלוח, איסוף מהחנויות או מנקודת איסוף בקניון.

הפדיון השנתי: 1.1 מיליארד שקל

במליסרון בונים על כך שהפלטפורמה החדשה תגביר את הטראפיק בחנויות הפיזיות ותגדיל את המכירות תוך דילוג על העלויות הכרוכות בלוגיסטיקה ואחסון מלאים גדולים - המוצרים שיופיעו באפליקציה יתעדכנו בזמן אמת עם המלאי והמבצעים הקיימים בחנויות.

בקניון רמת אביב, שהוקם ב־1997, מבקרים מדי יום כ־20 אלף איש, והפדיון השנתי שלו הוא מהגבוהים בישראל - 1.1 מיליארד שקל. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר עומד על כ־4,400 שקל. לאחר ירידה של 30% באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, נרשמו בדצמבר האחרון פדיונות שיא, ולדברי החברה, המגמה החיובית נמשכת גם בתחילת 2024. עם זאת, בסגמנט אחר הצליחה מליסרון פחות, מה שהוביל אותה בדצמבר האחרון לוותר על אתרי האיקומרס גרו ובאליגם, שרכשה לפני כשנתיים וחצי.

"השקת רמת אביב Mall Online היא יישום בפועל של אסטרטגיית מליסרון לחיזוק והשבחת עסקי הליבה שלה", אומר אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון. המטרה, לדבריו, היא לספק "מעטפת דיגיטלית חדשנית, שמייצרת שדרוג לחוויית הלקוח לצד חיזוק הערך הניתן לשוכרים.

"הפלטפורמה מבוססת על טכנולוגיות מהמובילות בעולם הקמעונאות, ולראשונה בישראל הצרכן יוכל ליהנות מחנויות הקניון המוכר והאהוב עליו 'עד הבית', באמצעות חוויית קנייה פרימיום באונליין".