פרויקט Next October של יזהר שי גייס 500 מיזמים להנצחת נופלים

השבוע נערך בבאר שבע אירוע הייטק להנצחת אדם ביסמוט ז"ל, מייסד ומנכ"ל הסטארט־אפ SightBit • במסגרת האירוע הציג השר לשעבר את הפרויקט ואת היעד השאפתני: לגייס עוד אלף חברות

יזהר ואופיר שי באירוע להנצחת אדם ביסמוט ז''ל צילום: / צילום: ניר שמול
יזהר ואופיר שי באירוע להנצחת אדם ביסמוט ז''ל צילום: / צילום: ניר שמול

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בין הנופלים הרבים במלחמת "חרבות ברזל" נמנה רס"מ במיל' אדם ביסמוט ז"ל, מייסד ומנכ"ל הסטארט־אפ SightBit, שמפתח טכנולוגיה לניטור אתרי מים פתוחים. ביסמוט, שנפל ברצועת עזה לפני כחודשיים, החזיק בתפקיד מפתח בקהילת ההייטק בנגב לצד היותו מרצה במחלקה למנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. הוא יזם את מרכז "יזמות 360", וניהל את החממה למנהיגות ויזמות בארגון "כוכבי המדבר", שמכשירה דור של מנהיגות בדואית צעירה. 

ישראל מתגייסת | משלחת ישראלית-אמריקאית הגיעה לבית הלורדים כדי לדבר נגד UN Women
ישראל מתגייסת | הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה 

השבוע נערך בבאר שבע אירוע להנצחתו, תחת השם "בשביל האדם", בשיתוף חברת Synergy7, חממת ההייטק InNegev ואוניברסיטת בן גוריון. לאירוע הגיעו גם יזהר שי ובנו אופיר, ששכלו את ירון שי ז"ל (הבן והאח), לוחם בסיירת מטכ"ל שנפל ב־7 באוקטובר.

אדם ביסמוט ז״ל / צילום: באדיבות המשפחה
 אדם ביסמוט ז״ל / צילום: באדיבות המשפחה

יזהר ואופיר הציגו בפני אורחי האירוע, ביניהם יזמים ונציגים מהאקו־סיסטם בנגב, את פרויקט ההנצחה הטכנולוגי שלהם "Next October", שמטרתו לגייס 1,500 סטארט־אפים שכל אחד מהם ינציח נרצח או חלל שנפל באסון השבת השחורה. היוזמה החלה לפני כמה חודשים, ועד כה גויסו כ־500 חברות.

הסטארט־אפים המנציחים עוסקים בפתרונות פינטק, בינה מלאכותית ושיפור חקלאות. הם נבחרו בתיאום עם משפחות הנופלים, על מנת לייצר חיבור מדויק ככל הניתן. פעילויות ההנצחה השונות ייקבעו בהתאם לאופי הנופל שבחרה החברה להנציח.

"החמאס משמיד, אנחנו בונים"

"יצרו איתנו קשר הרבה אנשים והרבה חברות", מספר שי. "יש לנו כרגע צוות של עשרות מתנדבים. מנהל הצוות הוא אופיר, הבן שלי, שעובד לילות כימים לקדם את היוזמה, וגם להנציח את אחיו.

"אנחנו פונים ל־1,500 חברות שכל אחת מהן תייצר מוצרים, פתרונות, חוויות ודברים טובים שיעזרו ליצור עולם טוב יותר. החמאס באו להרוס ולהשמיד - אנחנו בונים עולם טוב יותר".

הראל רם, מנכ"ל חברת Synergy7, שאירחה את האירוע, ציין כי "יש לנו כאן בדרום אקו סיסטם ייחודי ושונה. את רוח האחדות, שותפות הגורל, התקומה והבנייה אנחנו רוצים להביא להנצחתם של אדם ושל ירון".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאנדיי

חברת התוכנה יוצאת ביוזמת Relaunch your career, שמטרתה להתניע מחדש את הקריירה של חיילי המילואים. אל היוזמה הצטרפו חברות נוספות, ביניהן wix, לייטריקס, סופרפליי, Quamtum Machines ואקופלאנט.

התוכנית מורכבת משני שלבים מרכזיים. הראשון הוא מיטאפ שהתקיים בשבוע שעבר במשרדי מאנדיי, ובמסגרתו נערכו סשנים מקצועיים ורגשיים עם מומחי משאבי אנוש ופסיכולוגיים בנושאים כמו פיתוח חוסן והתמודדות עם אי-ודאות, חישוב מסלול מחדש לצד החזרה למציאות, מיתוג עצמי וטיפים לחיפוש עבודה.

בשלב השני נערכות פגישות אישיות עם מומחי גיוס ויועצי קריירה, שבמסגרתן המשתתפים יוכלו לקבל מענה לצרכים ספציפיים וכן הכוונה בנושא מסלול קריירה, כתיבה ושיפור של קו"ח, טיפוח פרופיל לינקדאין והכנה לראיונות. עד כה התקיימו עשרות פגישות הכוונה, ועוד מאות בקשות לפגישות התקבלו ויתקיימו בשבועות הקרובים.

למילוי טופס רישום: https://t.ly/UGBEn

סייברארק

חברת סייברארק ערכה אירוע פורים שכלל מגוון סדנאות שהפעילו בעלי עסקים מהצפון והעוטף, כאשר מאחורי כל סדנה ישנו סיפור וגם עשייה יצירתית לשימור העסק של המפונים מביתם.

בין היתר, התקיימו סדנת יין של יקב הרי גליל שהכרם המרכזי שלו נמצא על גדר הגבול עם לבנון, סדנת רקיחת בשמים של רוקחת טבעית מקריית שמונה, סדנה לעיצוב שולחן החג שהובילה מומחית סטיילינג מקריית שמונה, סדנה לעיצוב סקייטבורד עבור ילדים שפונו מבתיהם, סדנת ציור אינטואיטיבי על קנבס של מפונה מקרית שמונה ועוד.

קנט

הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות (קנט) מקדישה השנה את תחרות הצילומים "הגלריה החקלאית", העוסקת בצילומי חקלאות שראלית וטבע מקומי, למתנדבים שסייעו בחודשים האחרונים לחקלאים.

התחרות מתקיימת זו הפעם ה-17, ופתוחה להשתתפות הקהל הרחב - חקלאים, צלמים חובבים ומקצועיים. בשלב הראשון מועלות כל התמונות לאתר התחרות, ומתוכן צוות השיפוט יבחר את 20 התצלומים המקוריים, המיוחדים והיפים ביותר.

''אין לי ארץ אחרת'' של הצלם משה פילברג, מתוך ''הגלריה החקלאית'' של קנט
 ''אין לי ארץ אחרת'' של הצלם משה פילברג, מתוך ''הגלריה החקלאית'' של קנט

בשלב השני יצביע הציבור הרחב, וכן צוות השיפוט, לתמונה היפה ביותר. המקום הראשון יזכה בטלפון גלקסי אולטרה 24S. המקום השני יזכה במחשב נייד Apple Mac Book. המקום השלישי יזכה במצלמת גו פרו אקסטרים. השנה יתווסף פרס "אהבת הקהל", שהזוכה בו יקבל מדפסת אישית של קאנון לנייד.

בכדי להשתתף בתחרות, יש להעלות את התמונות, בדגש על התנדבות ומתנדבים בחקלאות, שצולמו על ידי השולחים (כל משתתף רשאי לשלוח תמונה אחת בלבד) בצירוף שם, כתובת, מספר טלפון ותיאור קצר של התמונה. על התמונה להיות באיכות של לפחות 300DPI, ובפורמט JPG בלבד.

אתר התחרות: gallery.kanat.co.il/gallery17/

המועד האחרון לשליחת תמונות: 30/04/2024