יהודי צפון אמריקה מקימים קרן הלוואות לתמיכה בעסקים קטנים בישראל

הקרן, שמקים ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), תעבוד עם פלטפורמות הלוואות קיימות • המטרה: חבל הצלה לעסקים בארץ שנפגעו מהמלחמה, ואין להם גישה לאשראי בנקאי

אריק פינגרהוט (מימין), נשיא הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, בכנס בוושינגטון / צילום: The Jewish Federations of North America
אריק פינגרהוט (מימין), נשיא הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, בכנס בוושינגטון / צילום: The Jewish Federations of North America

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), שבו חברות כמעט 150 פדרציות יהודיות ולמעלה מ-300 קהילות יהודיות עצמאיות, מקים קרן הלוואות חירום למען תמיכה בעסקים קטנים בישראל.

מטרת קרן ההלוואות, שתעבוד עם פלטפורמות הלוואות קיימות, היא לספק חבל הצלה לעסקים קטנים ברחבי הארץ, כאלו שנפגעו עקב המלחמה, ואין להם גישה לאשראי בנקאי מסורתי. לפי נתונים שונים, כ-25% מכלל העסקים הקטנים חוו ירידה של יותר מ-50% בהכנסות, כאשר 77% מהעסקים הקטנים בצפון ובדרום חוו ירידה של יותר מ-50% בהכנסות. 

ישראל מתגייסת | OurCrowd מגדילה את השקעותיה בסטארט־אפים שמושפעים מהמלחמה
ישראל מתגייסת | פרויקט Next October של יזהר שי גייס 500 מיזמים להנצחת נופלים
ישראל מתגייסת | משלחת ישראלית-אמריקאית הגיעה לבית הלורדים כדי לדבר נגד UN Women

שואפת למשוך הון השקעות בהיקף 100 מיליון דולר

ההלוואות מתבצעות דרך הפלטפורמות (Ogen) עוגן, Bizi ,Spark IL, דרומה צפונה וקורת.

כמו כן, קרן ההלוואות שואפת למשוך הון השקעות פילנתרופי בסך 100 מיליון דולר בשותפות עם פדרציות, קרנות ותורמים אחרים, ויותר ממחצית הסכום כבר גויסה.

בקי כספי, מנכ"לית הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וסגנית נשיא בכירה, מסרה כי "כל עסק מייצג את מקור הפרנסה וחיים שלמים של עבודה וחלומות עבור הבעלים, העובדים ובני משפחותיהם. הפדרציות היהודיות הבינו את הצורך לתמוך בכלכלת ישראל בנקודה קריטית זו, ולכן התגייסנו למשימה. כתמיד, הפדרציות היהודיות ממלאות תפקיד מכריע בתמיכה בישראל בזמן החירום הנוכחי ובכלל, כאשר תמיכה כלכלית זו היא רק חלק אחד מהעזרה שאנו מעניקים לישראל ולאזרחיה".

סער זכריש, מנכ"ל bizi, אחת מפלטפורמות ההלוואה, מסר כי "אנו גאים בבחירת קרן הלוואות החירום לישראל להפיץ את הסיוע גם באמצעותנו. היתרון הגדול של bizi הוא היכולת הטכנולוגית להעניק את הסיוע בפשטות ובמהירות תוך דקות. שיתוף־הפעולה, שאינו למטרות רווח, יהפוך את הסיוע לעסקים הקטנים לנגיש ומהיר יותר. זה חוסך זמן יקר וביורוקרטיה מיותרת, ומאפשר לקבל את המימון הנחוץ במהירות האפשרית".

כיום, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מהווה את הארגון היהודי הגדול ביותר בארה"ב ובקנדה.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

נתיבי גז טבעי לישראל

חברת נתיבי גז טבעי לישראל קיימה השנה הפנינג פורים עם משלוחי מנות מיוחדים למחלקות השיקום בבתי החולים שיבא תל השומר, סורוקה ובית לוינשטין, ביוזמת יו"ר החברה איה אבידור והמנכ"ל שמואל תורג'מן. במסגרת היוזמה, הנהלת החברה ועובדיה הגיעו למחלקות השיקום ומסרו משלוחי מנות למטופלים. מטרת היוזמה היא "הוקרה לגיבורי העל של צה"ל שנלחמו ונפצעו במלחמה ולמטפלות והמטפלים המסורים", נמסר מהחברה.

המועצה הציונית בישראל

המועצה הציונית בישראל העניקה מלגות סיוע ללימודים לסטודנטים בני העדה הדרוזית שגויסו למלחמה. במסגרת היוזמה, 25 סטודנטים קיבלו מלגת סיוע בסך 2,500 שקל כל אחד. זו השנה הראשונה בה מקיימת המועצה הציונית בישראל את הפרויקט הייחודי בו מוענקות מלגות סיוע ללימודים לבני העדה הדרוזית, כאשר השנה, בעקבות המלחמה, הוחלט להקדיש את המלגות להנצחת זכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית, שנפלו מאז 7 באוקטובר בהגנה על המדינה.

בטקס נכחו השייח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית, משפחות החללים בני העדה הדרוזית, מר יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר גיל סגל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ועו"ד עוז חיים, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל.

עמותת איילים

במהלך מלחמת "חרבות ברזל", מעל 130 סטודנטים וסטודנטיות של עמותת איילים השתתפו בלחימה ובמגוון תפקידי תומכי לחימה. כעת, העמותה משיקה יוזמת סיוע לסטודנטיות וסטודנטים שחזרו משירות מילואים ישירות לספסל הלימודים ולחיי השגרה בכפרי העמותה. במסגרת המיזם, יתקיימו מפגשי תמיכה קבוצתיים בכפרי העמותה בהובלת אנשי מקצוע ובמימון מלא של העמותה, והסטודנטים יקבלו כלים להתמודד עם החזרה לשגרה.

העמותה מפעילה 14 כפרי סטודנטים ברחבי הארץ בהם גרים ומתנדבים כ־1,300 סטודנטים כל שנה. בין הערים בהן ישנם כפרים של העמותה ניתן למנות את קריית שמונה, כרמיאל, עכו, אור יהודה, פתח תקווה, לוד, אשדוד, שדרות, יכיני, באר שבע, דימונה, ירוחם, אשלים ואילת.

פרטים נוספים והרשמה דרך מנהל כל כפר. לאתר העמותה: https://www.ayalim.org.il/students

עמותת ת.ל.מ ועיריית אופקים

העיר אופקים מאמצת את "התערבות חיבוקי" - טיפול מיוחד לילדים למניעת פחדים וחרדות, במסגרתם ילדים מטפלים בבובת כלב עם עיניים עצובות וידיים ארוכות. "התערבות חיבוקי" מיועדת לבני 3־9, ומטרתה להוריד את רמות המצוקה והחרדה בקרב ילדים. היא מבוססת על בובה עצובה שכל ילד מקבל בליווי פרוטוקול טיפולי.

הפרויקט יתחיל בשכונת מישור הגפן, שבה נרצחו 52 תושבים ב־7 לאוקטובר, ובהדרגה יתרחב לכלל ילדי אופקים. מאז פרוץ המלחמה, טיפלה "התערבות חיבוקי" ביותר מ־2,500 ילדים מהצפון ומהדרום שפונו מאזורי המתיחות ושהו במלונות ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר נערכה השקת פרויקט "חיבוקי" בעיר אופקים בנוכחות ראש העיר, איציק דנינו. "אנו מקדמים כעת את תוכנית 'חיבוקי' לסיוע בטיפול בפחדים ובחרדות לילדים בני 3־9, ומייעדים אותה לגני הילדים בשכונת מישור הגפן, אשר ספגה פגיעה קשה בעת חדירת המחבלים ורצח 48 מתושבינו", אמר. ד"ר שי חן גל, הפסיכולוג הראשי של עמותת ת.ל.מ וראש הפרויקט, מסר כי "הטיפול בילדי אופקים הוא תנאי הכרחי בשיקום העיר וחזרה לשגרה".