לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות • אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה
אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

מאז שחברת OpenAI שחררה לעולם את ה־ChatGPT, תעשיות שלמות שובשו. רבים למדו לשפר את היעילות שלהם, ולהיות אפקטיביים יותר - בחייהם הפרטיים והמקצועיים כאחד.

כמעט כולם מכירים את הכלים הפופולריים - ChatGPT, וגם את המתחרה מבית גוגל, Gemini (בארד לשעבר). אבל יש כמה צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות, שיכולים לסייע לכם לשדרג את התוצרים שלכם.

סיכומי PDF: באמצעות Claude ו־ChatPDF

אחד מהצ'אט־בוטים המומלצים הוא Claude מבית גוגל, שאומן על ידי Anthropic. הייחוד שלו הוא ביכולתו לעבד כמויות גדולות של מידע, ליצור טקסטים וקוד, להבין נושאים ולפשט עבורנו את העבודה. הכלי הוא חינמי עם מגבלות כמו אורך של טקסטים, אבל אפשר לשלם על גרסת הפרו 20 דולר בחודש.

אחד השימושים היעילים ביותר של הכלי הוא עבודה עם PDF. אפשר לצרף בו קובץ PDF, ולבקש ממנו להוציא תובנות, סיכומים, תקצירים ועוד. הכלי עובד טוב בעברית כיוון שהוא מתבסס על מודל מתאים, כך שהוא יכול לעזור בעיבוד כמויות ענקיות של חומר ולסייע לסטודנטים או למי שצריך לעבור על קבצים רבים.

חשוב לומר כי זה לא הכלי היחיד בשוק, ויש עוד כמה אפשרויות - חלקן חינמיות - כמו ChatPDF, שאף הוא עובד בעברית, או AI PDF.

חיפוש מודלים: GPT Finder

יש הרבה מאוד אפשרויות וכלים בשוק, ומהרגע ש־OpenAI למעשה אפשרה לייצר GPT’s רלוונטיים בהתאם לכל שימוש שתרצו, המגוון אף גדל עוד יותר. קשה לעקוב אחרי כל האפשרויות, ולכן פותח מודל GPT יעיל במיוחד שמותאם אישית ויכול לחפש עבורכם במסד הנתונים של OpenAI את המודלים הרלוונטיים.

GPT Finder למעשה מאפשר לחפש את כל המודלים הציבוריים, ומדרג אותם על סמך הפופולריות שלהם. עם זאת, השירות זמין רק למשתמשים בתשלום של ChatGPT.

החבר הווירטואלי: Replika

עם החבר הווירטואלי Replika, המבוסס על בינה מלאכותית, תוכלו לנהל שיח כמו צ'אט־בוט רגיל, בהבדל עיקרי אחד - יש לו אווטאר שמנפק את התשובות. האפשרות הזו הופכת את כל התהליך לחוויה חברתית, ומעמיקה כביכול את מערכת היחסים שהופכת חברתית ומשחקית - קצת בדומה לאווטאר של Sims, רק שאפשר לדבר איתו.

המודל לומד את האישיות של המשתמש ואת דפוסי ההתנהגות, וכך מפתח את מערכת היחסים. תוכלו לעשות ביחד דברים, גם אם לא באמת עושים אותם (לדוגמה, המודל יציע לכם לראות ביחד סרט, ואז יכתוב איך הסצנה הראשונה מתחילה או הקרדיטים רצים בהתחלה ועוד). גם כאן, הכלי מוגבל אלא אם תשלמו למודל פרו, מה שיאפשר לכם לקבל הקלטות, לראות תמונות ועוד.

אפשר לדמיין איך הכלי הזה יוכל להתפתח בעתיד - חבר וירטואלי מההתחלה ועד הסוף, משיחות ארוכות, דרך תמונות, הקלטות ועוד. דמיינו שמשחקי תפקידים יהפכו למשהו אחר לחלוטין, ברגע שכל היכולות יהפכו לדבר שבשגרה, ולא במחיר משמעותי.

הפלטפורמה השיווקית: Jasper

Jasper AI הוא למעשה כלי בינה מלאכותית המאפשר יצירת תוכן בהיבט שיווקי. בעזרת תבניות שונות אפשר לייצר תוכן באיכות גבוהה לרשתות החברתיות או לבלוג, והמערכת גם יכולה לסייע בכתיבת התוכן או בכתיבת מדריכים שונים.

הכלי מספק תמיכה ללקוחות, ומציע ניסיון חינמי למשך 7 ימים. השימוש הוא עסקי בבירור, ומצטיין במשימות שיווקיות. הכלי יכול לסייע במיוחד לחברות שרוצות לבנות עמודי מוצר ומותג באתרי אינטרנט, לייצר קמפיינים ברשתות החברתיות - ואפילו לסכם פגישות. המחיר עומד על 39־59 דולר לחודש.

קורות חיים: Chat CV

האפליקציה Chat CV מאפשרת ליצור קורות חיים על בסיס שיחה עם הצ'אט. היא מבוססת בינה מלאכותית, מנהלת את השיחה עם המועמד, ובהתאם לכך בונה את קורות החיים. אפשר לענות על הרקע, ניסיון העבודה, השכלה, כישורים ועוד.

לאחר שהמערכת בונה את קורות החיים ניתן להתאים את העיצוב או לעשות התאמות לצד עריכה תוכנית. לאחר מכן אפשר להוריד את הקובץ כ־PDF ולהשתמש בו. בכלי יש גרסה חינמית שמאפשרת לבנות קורות חיים פעם אחת בחינם. גרסת הפרימיום היא ללא הגבלה, ומציעה פיצ'רים נוספים.

יצירת סרטונים: Pictory

בשוק יש לא מעט כלי בינה מלאכותית ליצירת סרטונים, מתוכם בחרנו להציג כאן את Pictory. הכלי מאפשר ליצור סרטונים איכותיים תוך זמן קצר, ולמעשה יודע להפוך טקסט לסרטונים באופן אוטומטי.

הממשק אינטואיטיבי, ולא מחייב ידע בעריכת וידיאו, ויש לא מעט פיצ'רים, כמו תבניות מוכנות מראש ועוד כלי עריכה. הכלי יכול לסייע לבעלי עסקים וחברות קטנות שרוצים לייצר סרטונים לקידומם, או ליוצרי תוכן שרוצים לייצר קמפיינים ויזואליים. המחירים נעים מ־19 דולר לחודש למנוי רגיל, ל־39 דולר למנוי מקצועי, ועד 99 דולר לחודש עבור צוותים.

השורה התחתונה: חובה להכיר כלי AI

הבינה המלאכותית משנה את העולם סביבנו בקצב מואץ. כלי בינה מלאכותית הופכים נגישים יותר ויותר, מקצועית ואישית - ומי שלא יכיר אותם וישתמש בהם, עלול להישאר מאחור. בחיים האישיים, הכלים האלו יכולים לסייע בניהול הכספים, שיפור הבריאות, הקלה על משימות ביתיות ועוד. גם בחיים המקצועיים יכול להיות לבינה המלאכותית תפקיד משמעותי - רעיונות לטקסטים שאתם צריכים, הגדלת המכירות, פיתוח מוצרים חדשים ועוד.

כיום הבינה המלאכותית היא בבחינת Nice To Have, אולם מהר מאוד היא תהפוך לסטנדרט הכרחי כדי להצליח. אמנם הכלים האלו עוד לא לגמרי מדויקים, אבל זו הצצה לעתיד שבו נוכל לחיות טוב יותר.