טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל • לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם • הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

על רקע צמיחה בשוק הגנרי בארה"ב וגידול בהכנסות בכל האזורים הגאוגרפיים, חברת התרופות טבע  סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם הכנסות של 3.81 מיליארד דולר, צמיחה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וגבוה מתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 3.73 מיליארד דולר.

מאות אלפי דולרים בשנה: המנכ"לים שזוכים לאבטחה על חשבון החברה 
דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים 

טבע רשמה הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 139 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), בהשוואה להפסד של 220 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, היה בסך 548 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-48 סנט, לעומת תחזיות האנליסטים ל-51 סנט.

התזרים החופשי ברבעון הראשון הסתכם ב-32 מיליון דולר, והיקף החוב הסתכם ב-19.6 מיליארד דולר, ירידה קלה לעומת רבעון קודם.

טבע אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם, והיא ממשיכה לצפות להכנסות של 15.7-16.3 מיליארד דולר, רווח תפעולי Non-GAAP של 4-4.5 מיליארד דולר, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 4.5-5 מיליארד דולר, תזרים חופשי של 1.7-2 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP בגובה 2.2-2.5 דולר למניה.

טבע נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב. מניית טבע נמצאת במגמה חיובית ועלתה מתחילת השנה ב-33.6% למחיר המשקף לה שווי שוק של 15.8 מיליארד דולר. 

שנה להשקת אסטרטגיית חזרה לצמיחה

מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס מסר כי החברה התחילה את השנה בצורה טובה, עם גידול של 5% בהכנסות במונחי מטבע מקומי, לאור צמיחה איתנה בתרופות הגנריות והמשך צמיחה בתרופות המקור אוסטדו ואג'ובי.

פרנסיס הוסיף: "אנו מציינים שנה להשקת אסטרטגיית חזרה לנתיב של צמיחה, ואני גאה בצעדים המשמעותיים שעשינו במימוש היעדים ונקודות הציון שקבענו לעצמנו בדרך לצמיחה".

טבע החלה לדווח בנפרד על תוצאותיה בארה"ב שהיא השוק המרכזי שלה (בניגוד לדיווח בעבר על צפון אמריקה, שכלל גם את קנדה). הכנסות טבע בארה"ב הסתכמו בכ-1.7 מיליארד דולר, צמיחה של 2.9%, עם רווחיות של 350 מיליון דולר, עלייה של 3.6%. מכירות אוסטדו צמחו בארה"ב ב-67% ל-282 מיליון דולר, בעוד שמכירות אג'ובי ירדו ב-3% ל-45 מיליון דולר. במכירות התרופות הגנריות נרשמה צמיחה של 8% ל-808 מיליון דולר.

באירופה המכירות צמחו ב-7.4% ל-1.27 מיליארד דולר, והרווחיות גדלה ב-22.6% ל-423 מיליון דולר. בשווקים הבינלאומיים המכירות עלו ב-2.8% ל-597 מיליון דולר עם רווחיות של 117 מיליון דולר. 

תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול בסכיזופרניה

טבע הודיעה במקביל גם על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה המקורית TEV-749 (olanzapine) שהיא מפתחת עם מדינסל, תרופה לטיפול בסכיזופרניה שניתנת פעם בחודש. לפי הערכות, התרופה עשויה להימכר בעתיד במאות מיליוני דולרים.

נזכיר כי טבע העמידה למכירה את חטיבת חומרי הגלם שלה, עסקה שהוערכה בעבר בשוק ב-2 מיליארד דולר. החברה חוזרת ומעריכה כי המהלך יושלם במחצית הראשונה של 2025.