אנבידיה עקפה שוב את ציפיות האנליסטים; המניה מזנקת במסחר המאוחר

לאחר ארבעה רבעונים רצופים במהלכם הפתיעה לטובה את התחזיות המוקדמות, אנבידיה עושה זאת שוב • ההכנסות עמדו על 26 מיליארד דולר וב-260% יותר מהרבעון המקביל • הרווח למניה היה 6.12 דולר, זינוק של יותר מ-450% • החברה תבצע פיצול מניות ביחס של 10 לאחד

ג'נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: ap, Eric Risberg
ג'נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: ap, Eric Risberg

ענקית השבבים אנבידיה  פירסמה לפני דקות אחדות את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון לשנת 2025, ובכך מסכמת שנה לפי החלוקה הפיסקלית שלה. אנבידיה דיווחה על הכנסות של 26 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 24.57 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 6.12 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 5.57 דולר למניה. המניה כעת מגיבה במסחר המאוחר, והיא עולה ב-5%.

זה היה הרבעון שבו אנבידיה הוכיחה שעבודה קשה והתמדה עושות את שלהן: אם בחודשים שקדמו לרבעון הזה מניית אנבידיה הייתה מניה חמה במיוחד, והייתה בין החברות הבולטות בקרב חברות S&P 500 - ברבעון הזה היא רשמה את ההישג.

החברה חצתה את רף ה-2 טריליון דולר ותפסה את המקום השלישי מבחינת שווי השוק. מתחילת השנה, לפני פרסום הדוחות, החברה עלתה ביותר מ-90% בביצועי המניה, מה שממצב אותה בשווי שוק של 2.27 טריליון דולר. בארבעת הרבעונים האחרונים החברה הצליחה להפתיע את התחזיות המוקדמות ולהציג דוחות מעולים.

מה שסייע לאנבידיה בכל זאת היה הביקוש לעיבוד בינה מלאכותית - והרכיבים הייחודים שלה תחום הזה. יתרה מכך, החברה השיקה ברבעון האחרון את המעבדים הראשונים שלה שמיועדים באמת לבינה מלאכותית, ואינם רכיבי GPU שמיועדים לעיבוד גרפיקה. זה כמובן מתדלק לה הכנסות נוספות ומקורות צמיחה נוספים.

יתרה מכך, לא רק עם המוצרים המתקדמים והמפותחים, החברה גם הכריזה על חנות היישומים שלה בתחום הבינה המלאכותית, ה-NIM, מה שמוביל אותה לדומיננטיות ומובילות חזקה יותר. 

תחרות והגבלות בסין 

ברבעון הנוכחי עניין המשקיעים צפוי להתרכז סביב נתוני הכנסות ממרכזי הנתונים של יצרנית השבבים ומול התוצאות הכספיות מפלטפורמת ה-Blackwell, הדור החדש והיקר יותר של יחידות עיבוד שמיועדות לבינה מלאכותית. כל ענקיות הטכנולוגיה נעמדו בתור כדי לרכוש את הרכיב החדש.

עם זאת, האנליסטים מסתכלים מקרוב על שני רכיבים חשובים שיכולים להשפיע על המעמד של אנבידיה: ראשית, התחרות. חברות כמו AMD מנסות להעמיד לאנבידיה תחרות עתידית, גם אם כרגע השוק תלוי במיוחד בה. יתרה מכך, דיווחים רבים מצביעים על הפעילויות השונות של ענקיות הטכנולוגיה שעומלות כדי לפתח מעבדי בינה מלאכותית משל עצמן - לאו דווקא כדי להתחרות באנבידיה, אלא כדי לא להיות תלויות בה. בינתיים, כל הענקיות "נמרחות" על אנבידיה ואומרות כמה זו שותפות חשובה להן וכמה הן עובדות טוב ביחד.

שנית, המשקיעים מסתכלים על ההגבלות של הממשל האמריקאי על המכירות בסין, ולכן היחסים בין המדינות יכולים להשפיע על העסקים. עד כה המשקיעים לא ביטאו את החששות האלה בביצועי החברה באמת, אבל ככל שאנבידיה תיאלץ להתמודד עם מגבלות חזקות יותר, הדבר יכול להשפיע יותר על העסקים של החברה. כעת באנבידיה מפתחים שבבים ייחודיים המותאמים למגבלות שבממשל האמריקאי דורשים מול סין.