החברה הביטחונית שרוצה להנפיק בת"א לפי שווי של חצי מיליארד שקל

קבוצת TSG פירסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונית בת"א • החברה רוצה לגייס בין 120 ל-160 מיליון שקל עבור כרבע ממניותיה • מניות החברה מוחזקות בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה, מנהלה הוא אריק קילמן

תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ
תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ

חברות ביטחוניות ישראליות הפכו לסחורה לוהטת, גם בשוק ההון, כפי שניתן היה ללמוד מהתשואות הפנטסטיות של המניות בתחום מאז שפרצה המלחמה. אמש (ב') פרסמה קבוצת TSG טיוטת תשקיף המעידה על תוכניתה לבצע הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה של תל אביב.

ניתוח | תשואה של 1,000% בשלוש שנים: הכוכבת הגדולה של הסקטור הביטחוני 
״לא היו תשואות אטרקטיביות כאלה בעשור האחרון״: ההמלצה המפתיעה של מנהל ההשקעות 

לפי ההערכות בשוק החברה תבקש לגייס בין 120 ל-160 מיליון שקל ולהנפיק בין 20% ל-25% ממניותיה. השווי שמגולם לחברה עומד על חצי מיליארד שקל, לפני הכסף.

קבוצת TSG פועלת בתחום פתרונות התוכנה וטכנולוגיה מתקדמת לשוק הבטחוני. החברה מפתחת ומייצרת מערכות שליטה, פיקוד ובקרה למערכים אסטרטגיים, אופרטיביים וטקטיים. מדובר במערכות מודיעין מחקרי וטקטי המשלבות ניתוח המבוסס על בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמיקה מתקדמת. כמו כן מפתחת החברה מערכות ניטור ובקרת רשתות תקשורת.

לפי הפרסומים של החברה, מערכות השליטה והבקרה שלה תומכות בקבלת החלטות על ידי דרגי הפיקוד הבכיר במטה הכללי (מטכ"ל) של צה"ל ובפיקודים שמתחתיו. כמו כן, מייצרת החברה מערכות תמונה אווירית ליירוט והתראה, מנוע לבניית תמונה ימית והתראות, לצד מערכות לאיתור פעילות פשיעה וטרור ימי. החברה גם משתתפת בפיתוח של מערכות הגנה קריטיות, כדוגמת טילי החץ וקלע דוד.

מניות החברה מוחזקות ערב ההנפקה בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה מערכות. מנכ"ל הקבוצה מאז שנת 2021 הינו אריק קילמן, שיש לו ניסיון של עשרות שנים בעולמות התוכנה והטכנולוגיה. את ההנפקה מובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי, כאשר החברה גם קיבלה מחברת מעלות S&P דירוג אשראי A עם אופק יציב, מה שיאפשר לה לגייס גם סדרות אגרות חוב בהמשך.

מטיוטת התשקיף שפורסמה והמצגת ששלחה החברה לשוק ההון, עולה כי המגזר הביטחוני מהווה כ-70% מפעילות החברה. התוכנות שלה מיועדות לשימוש של זרועות שונות בצה"ל וגופי ביטחון נוספים בארץ ובעולם. מוצרי החברה מיועדים לפעילות צבאית באוויר, ביבשה, בים, וכן לפעילויות מודיעין ובעורף.