עם שכר התחלתי של 50 אלף שקל: אלה העובדים שמחפש הסטארט-אפ הלוהט בישראל

איליה סוצקבר ושותפיו, דניאל גרוס ודניאל לוי, הכריזו כי בכוונתם לפתוח משרדים בקליפורניה ובתל אביב, ולגייס לצורך כך את טובי המוחות בתחום

איליה סוצקבר, המדען הראשי לשעבר של OpenAI / צילום: כדיה לוי (עיבוד תמונה)
איליה סוצקבר, המדען הראשי לשעבר של OpenAI / צילום: כדיה לוי (עיבוד תמונה)

בשבוע שעבר חשף איליה סוצקבר, המדען הראשי של OpenAI לשעבר וממייסדיה, את חברת הסטארט־אפ החדשה שלו, שתיקרא SSI ותעסוק גם היא בפיתוח בינה מלאכותית. בציוץ ברשת X שהפך לסנסציה בן לילה, הודיע סוצקבר ושותפיו, דניאל גרוס ודניאל לוי, כי בכוונתם לפתוח משרדים בקליפורניה ובתל אביב, ולגייס לצורך כך את טובי המוחות בתחום. הם השתמשו במונח Top technical talents, טאלנטים טכנולוגיים מהשורה הראשונה, אך לא פירטו מעבר לכך. 

איליה סוצקבר היה יד ימינו של סם אלטמן. עכשיו הוא מתכנן להתחרות בו, ויש לו אפילו משרדים בת"א 
למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בת"א ומגדילה את המחויבות לישראל 
כמה מופלגים התנאים של עובדי שבע המופלאות

מיד לאחר מכן החלה חרושת שמועות ודיונים פנימיים בענף הבינה המלאכותית בארץ, באשר למידת ההתאמה של מועמדים שונים שהיו שמחים להתחיל לעבוד לצד סוצקבר, אחד מהחלוצים בתחום.

"יחפשו בעיקר אנשי אקדמיה"

מי בעצם יכול לעבוד בחברה כמו SSI, ומי עונה להגדרה של "טאלנט טכנולוגי מהשורה הראשונה"? מקור בענף מסביר כי ראשית, יש להבין במה יתמקד הסניף שייפתח בתל אביב. "אם תהיה פה קבוצת מחקר - יחפשו בעיקר אנשי אקדמיה שמתמחים במודלי שפה", הוא אומר. "יש בארץ המון חוקרים בתחום הרלוונטי. אם מדובר בפיתוח - כנראה יחפשו אנשים שמפתחים כבר היום מודלי שפה גדולים, עם ניסיון של לפחות 4־5 שנים, לפי הערכות".

רויטל שיר־מרוקו, מגייסת ותיקה מחברת Hrit, אומרת לגלובס כי "ההנחה היא שהחברה החדשה תחפש אנשים שמגיעים מעולמות ה'דאטה סיינס' וחוקרי נתונים. אנשים שהגיעו מהאקדמיה, עם תארי דוקטור במדעי המחשב ובמתמטיקה, כאלו מאוניברסיטאות מובילות כמו הטכניון". להערכתה, "יהיה להם חשוב גם שאלו יהיו אנשים עם ניסיון בתעשייה, נגיד עובדים מחברות שמפתחות מוצרים דומים או חברות מתחרות, או אפילו עובדים ב־OpenAI ממש".

בהתייחס לשאלת השכר, שיר־מרוקו אומרת כי "הוא יכול להתחיל ב־50־60 אלף שקל בחודש. טופ טאלנט יכול להגיע גם ל־80, ויש בודדים שהשכר המקומי שלהם הוא גם 100 אלף בחודש".

היא מתייחסת גם לשאלת הניסיון של העובדים, ואומרת כי "אם מדובר בניסיון של שנתיים, השכר כמובן יהיה נמוך יותר. אני משערת שהחיפוש יהיה אחר אנשים עם ניסיון של לפחות שש שנים בתעשייה, לא כולל כמובן הניסיון האקדמי, נגיד מול מרצים מובילים בתחומי הבינה המלאכותית. ניסיון של חמש שנים ומעלה כנראה יוביל לשכר התחלתי שינוע בין 60 ל־80 אלף שקל בחודש".

גורם נוסף בתעשייה מחזק ואומר כי "בגדול, מדובר במינימום של 60 אלף שקל לשכר בסיס, זאת ללא נלווים, וכאמור אם מתאימים את השכר לישראל. חשוב לזכור גם שיש הבדל בין מדען דאטה למשל לאנליסט דאטה, הבדל שמגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש במשכורת לטובת ה'דאטה סיינטיסט'. וכמה טופ טאלנטים כאלה ישנם בישראל?".

לפי פילוח בלינקדאין, מספר האנשים בארץ בעלי דוקטורט עם ניסיון של לפחות חמש שנים בתחום הבינה המלאכותית עומד על מעט יותר מ־800 איש.