פאלו אלטו | בלעדי

ענקית הסייבר פאלו אלטו במגעים להשתלט על מגדל שלם בת"א

החברה של ניר צוק השלימה עסקאות לשכירות חצי ממגדל אלון 1 ובוחנת שכירות של המגדל כולו • אם המגעים יבשילו, המחיר יעמוד על כ־80 מיליון שקל בשנה • הבעלים, הראל ומגדל, שוקלות למכור את המגדל כולו ב־2.5 מיליארד שקל

מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני
מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני

ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס  מתרחבת ותשב על מחצית משטחי המשרדים של מגדל אלון 1 שהנו חלק מצמד מגדלים זהים ברחוב יגאל אלון בתל אביב. כיום החברה יושבת על 13 קומות במגדל ולאחרונה הושכרו 6 קומות נוספות שמצויות בשיפוץ בימים אלה. במקביל, החברה בוחנת התרחבות לקומות נוספות, והיא במגעים לשכור את כל המגדל, בדומה לחברות הייטק אחרות שמחזיקות קמפוס שלם. אם המגעים יבשילו, היא תשלם כ־80 מיליון שקל בשנה על המשרדים עצמם, לפי מחיר של יותר מ־100 שקל למ"ר. הבעלים, חברות הביטוח מגדל והראל, שוקלות למכור את המגדל כולו, לפי שווי מוערך של כ־2.5 מיליארד שקל. 

למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בתל אביב ומגדילה את המחויבות לישראל
בלעדי | אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב 

מפאלו אלטו נמסר: "בשנה האחרונה מרכז המחקר והפיתוח שלנו בישראל ממשיך לגדול והעובדים שלנו שבו לעבוד באופן קבוע מהמשרדים, ולכן לאחר חודשים של תכנון חתמנו ​​על שטח נוסף בבניין אלון". 

החלה מארבע קומות

משרדי פאלו אלטו החלו בשטח של ארבע קומות במגדל אלון 1 שבבעלות החברות מגדל והראל, שהושכרו לה ב־2017 בסכום של 7.8 מיליון שקל בשנה. עם השנים החברה התרחבה וגדלה והוסיפה שטחים במגדל, כך שעם החוזים החדשים היא תשב על 19 קומות מתוך 40 קומות המשרדים. החברה צפויה לשלם כ־40 מיליון שקל בשנה לשכירות של כחצי מהמגדל, עם שוני במחירים למ"ר בין הקומות בעיקר בשל מועדי החוזים משנת 2017 ועד היום, שנעים בין 108-135 שקל למ"ר בחודש. האכלוס בקומות הנוספות שהושכרו צפוי בשלבים. 2 מהקומות יאוכלסו בחודש הבא וארבע נוספות במהלך 2025. 

פרויקט מגדלי אלון כולל שני מגדלי משרדים בני 42 קומות כולל קומות המסחר וכ־2,400 מקומות חניה. המגדלים, ברחוב יגאל אלון ובסמוך למגדל אלקטרה, יצאו לדרך ביוזמת קבוצת בסר, שמימשה אופציה באמצעות ארגון קבוצת רכישה לרכישת הקרקע שבה פעל בעבר מפעל הארגז. בין חברי קבוצת הרכישה היו חברות הביטוח הראל ומגדל, שרכשו את הזכויות להקמת המגדל הצפוני "אלון 1". את המגדל הדרומי "אלון 2" הקימה בסר, באמצעות קבוצת רכישה של עשרות רוכשים שקנו את המשרדים לשימוש עצמי או להשכרה. 

פאלו אלטו נטוורקס חברת אבטחה של מערכות מידע, שמוצריה בין היתר מבוססי ענן. נסחרת בשווי של כ־103 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב־30% בשנה החולפת. היא הוקמה בשנת 2005 בקליפורניה ארה"ב, על ידי היזם ניר צוק. בשנת 2012 הונפקה החברה בנאסד"ק ומעסיקה מעל ל־13,000 עובדים ברחבי העולם, מהם יותר מ־1,000 בישראל.

צופה על צ'ק פוינט

ועוד אנקדוטה: הישיבה במרומי מגדל אלון מאפשרת לצוק לצפות מלמעלה על המגדל שבו יושבת חברת צ'ק פוינט, בה החל את דרכו המקצועית ושאותה עזב בטריקת דלת בשנת 1999, בעקבות חילוקי דעות עם המייסד והמנכ"ל גיל שוויד. לפני כעשור, כשעוד היה יזם אלמוני יחסית בנוף הישראלי, התפרסם צוק לאחר שפאלו אלטו שבשליטתו פרסמה שלט חוצות בנתיבי איילון מול המתחרה הגדולה צ'ק פוינט, עם הכיתוב "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו - הוכתרנו שוב כחומת אש ארגונית מובילה". הרבה מים עברו מאז באיילון, צ'ק פוינט נסחרת בשווי נמוך ב־70% מפאלו אלטו, אבל ייתכן שגם שכירות המגדל בן 40 הקומות הצופה על המתחרה הוותיקה היושבת בגבו היא שיקול שמונח ליזם המוכשר בראש.