הכיסא שהתפנה בחדשות 13, החששות והמינוי הזמני

בחדשות 13 החליטו למנות באופן זמני את אוהד כהן לתפקיד סמנכ"ל התוכן, במקומו של ליאור לנדנברג שימונה לתפקיד ראש חטיבת החדשות ב"כאן 11"

אולפן חדשות 13 / צילום: צילום מסך מתוך חדשות
אולפן חדשות 13 / צילום: צילום מסך מתוך חדשות

הודעה על מינוי בכיר בתאגיד השידור "כאן" גרמה בשבוע שעבר לדאגה אמיתית בקרב עובדי חדשות 13. ועדת האיתור לראש חטיבת החדשות בתאגיד קבעה כי ליאור לנדנברג, סמנכ"ל התוכן בחדשות 13, הוא המועמד המוביל להפוך לראש החטיבה ב"כאן 11". מעבר לכך שהמינוי צריך לעבור את אישור מועצת התאגיד, הוא פותח את הדלת לוואקום ניהולי בחדשות 13.

בג"ץ: העתירה נגד מינוי שמאלוב־ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 תועבר להרכב
יוליה שמאלוב־ברקוביץ' ורשת 13: לבג"ץ אין סמכות לדון במינוי
הדרמה של חדשות 13: העובדים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה. מה הצעד הבא?
המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

תפקיד סמנכ"ל התוכן בחברת החדשות הוא חשוב וקריטי, מאחר שמדובר באיש המקצוע הבכיר היחיד שהעובדים כעת מסתכלים עליו ומקשיבים לו. התרחיש ממנו חששו עובדי חדשות 13 היה שלנדנברג יספק למערכת חודש של הודעה מוקדמת, ובזמן הזה תוכל המנכ"לית החדשה יוליה שמאלוב־ברקוביץ' לחפש מחליף שהוא איש אמונה. כלומר, לשיטתם, מינוי פוליטי בעמדה חשובה בניהול התוכן העיתונאי המערכת. 

זמן קצר אחרי הודעת התאגיד, הוחלט בחדשות 13 למנות באופן זמני את אוהד כהן, עורך בכיר ב־16 השנים האחרונות ודמות מוערכת בתוך המערכת, שבין היתר ערך את תוכניתו של אמנון לוי, "פנים אמיתיות", ואת רצועת האקטואליה בשש. 

בוועד עובדי חדשות 13 עדכנו את העובדים על המינוי, ציינו כי הם שמחים שהמנכ"ל אמיליאנו קלמזוק פעל באחריות למען יציבות החברה, והוסיפו כי "אנו סבורים שהוא יתרום לשמירה על מערכת מתפקדת בתקופה חסרת תקדים זו". במובן הזה, קלמזוק ראה את הכאוס במערכת החדשות וניסה להרגיע את השטח. 

לפי שעה לא ברור מתי יחליטו בחברה להביא מישהו קבוע או האם יהפכו את המינוי של כהן לקבוע. בהודעת ההכרזה עדכנה מנכ"לית חדשות 13, יוליה שמאלוב־ברקוביץ', על המינוי של כהן כי הוא "לעת עתה", והוסיפה: "אני משוכנעת שהניסיון העיתונאי של אוהד, לצד ההיכרות העמוקה עם אנשי חברת החדשות, יסייעו לכולנו לצלוח את התקופה הזאת באופן מיטבי".