ברשת 13 חתכו את התוכנית היומית של דרוקר, העובדים קיימו שיחת חירום

בשבועות הקרובים תעלה ברשת 13 רצועת שידור חדשה בשעה 19:00, ובה תוכנית שאינה 100% חדשות - שתחליף את "אזור בחירה" של רביב דרוקר, הנחשבת לאחת התוכניות החזקות בערוץ • דרוקר הוא אחד הקולות הבולטים נגד מינוי מנכ"לית חדשות 13, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

רביב דרוקר / צילום: ענבל מרמרי
רביב דרוקר / צילום: ענבל מרמרי

ברשת 13 הוציאו עדכון לתקשורת כי בשבועות הקרובים תעלה רצועת שידור חדשה בשעה 19:00, במקום התוכנית "אזור בחירה" של רביב דרוקר. 

השאלות שמונחות לפתחו של בג"ץ בעקבות עתירת עובדי חדשות 13
הדרמה של חדשות 13: העובדים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה. מה הצעד הבא?
המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק? 

בעקבות ההחלטה, כתבי חדשות 13 קיימו שיחת חירום בזום ודנו באפשרויות שעל השולחן. מהשיחה עולה כי יש קשיים משפטיים בכל מה שקשור ליכולת להכריז על סכסוך עבודה, בשל העובדה שלא מדובר בתוכנית של חברת החדשות.

בנוסף, עלתה האפשרות לפתוח במאבק מול רשת במקביל למאבק שמנהל על מינוי המנכ"לית, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אך חלק מהעובדים הביעו חשש שיתפסו בתור "מרדנים".

בשורה התחתונה, הלך-הרוח בקרב העובדים היה שלא צפויים להינקט צעדים חריפים כגון פגיעה במהלך התקין של השידורים. 

"תוכנית זמנית" 

בהודעת הערוץ נכתב כי התוכנית של דרוקר הייתה "תוכנית זמנית" בצל הבחירות והמלחמה, שאז התוכנית הפכה ל"אזור מלחמה". על-פי גורמים ברשת ששוחחו עם גלובס, בערוץ מעוניינים לייצר ברצועה הזו תוכנית שאינה 100% חדשות, אלא משהו בנושאים רחבים יותר. 

מצד אחד, המהלך נראה תמוה. מדובר באחת התוכנית החזקות ביותר של רשת, בטח במובן השוק - הרצועה שבאופן תדיר תופסת את המקום השני מיד אחרי קשת 12.

מצד שני, בערוץ רוצים שהרצועה הזו תרשום נתון גבוה יותר מאשר 4-5 נקודות רייטינג, וגורמים בערוץ מספרים כי הם מכוונים לייצר תוכנית רחבה יותר שמתעסקת בנושאים רבים, שתמשוך 7-8 נקודות רייטינג ברצועה החשובה שלפני החדשות. 

מאבק עיקש

החלטה זו של רשת באה ברקע מאבק מאוד עיקש של העובדים נגד מינוי מנכ"לית חברת חדשות 13, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. דרוקר הוא אחד הקולות הבולטים נגד המינוי, וב"הארץ" אף פורסמו הקלטות של שמאלוב-ברקוביץ' נגד דרוקר.

עם זאת, צריך לומר שההחלטה לחתוך את התוכנית היומית של דרוקר אינה של המנכ"לית החדשה - אלא של ערוץ רשת 13 ושל המנכ"ל אמיליאנו קלמזוק, שכן חוזה העסקה מול דרוקר סביב התוכנית הזו הוא מול רשת 13 ולא מול חדשות 13.

לדרוקר יש עוד חוזה מול רשת 13, מעבר להעסקתו כפרשן בחדשות 13, בנוגע לתוכנית "המקור". לפי שעה, החוזה סביב התוכנית הזו עדיין עומד, אך מן הסתם במסגרת ההתייעלות של החברה ומהלכי הקיצוצים, סביר שגם סביב התוכנית הזו יהיו משאים-ומתנים. מנגד, דרוקר בעצמו קיבל הצעות בעבר להעביר את תוכניתו, ומעניין לראות אם יהיה צעד אקטיבי מצידו, בצל הבעיות בחברת החדשות.  

מרביב דרוקר לא נמסרה תגובה.